Strona 1 z 2
słabo grzeje
: 26 sty 2006, 12:28
autor: ARIEL
grzeje mi bardzo pózno termostat jest nowy co jeszcze mam sprawdzić może mi ktoś podpowidzieć co jest nie tak?
: 26 sty 2006, 17:26
autor: Iziek
to jest przypadlosc kazdego escorta albo i forda... w obudowie termostatu jest taki zaworek ktory dziala na duzym obiegu i na malym. i najprawdopodobniej skorodowal i woda caly czas idzie na duzym obiego mimo ze termostat jest zamkniety. poszukaj na forum, temat byl przerabiany pare razy...
: 26 sty 2006, 21:43
autor: Grzegorz
Witam Iziek ma racje ja miałem to samo w silniku 1.6 CVH obudowa była walnięta. Nowa jest droga. Mi udało się załatwić nową za flachę ale miałem szczęście. Jest jeszcze jedna możliwość: skorodowana sprężyna dociskająca termostat, albo nieszczelność między uszczelką a termostatem, albo obudową. Ja za nową sprężynę płaciłem 7 zł. Nareście ktoś z niedaleka, bo ja jestem z Czerwionki. Pozdrawiam i powodzenia.
: 27 sty 2006, 09:15
autor: Iziek
Mi w tym też słabo grzeje... Poprostu któregoś dnia wezmę obudowę z XR'a i zamontuje tutaj... Myśle że będzie pasować..
: 27 sty 2006, 10:13
autor: ARIEL
dzieki za pomoc a niemacie zdjeć gdziten zaworek może dasie naprawić albo coś dorażnie zrobić bo niemam kasy założyłe lpg i jestem spłukany aczyto ma związek z dużym zużyciem paliwa ten zaworek
: 27 sty 2006, 13:25
autor: Iziek
Nie... Raczej nie... Tylko tyle że dłużej ci się auto grzeje... Możesz włożyć tekture na pół chłodnicy, albo zapalić autko wcześniej żeby ci się silnik zagrzał (bo jak się jedzie to wiadomo że chłodnica robi swoje) i w autku będzie cieplutko...
: 27 sty 2006, 19:04
autor: ARIEL
oki dzięki za informacje dałem tekturke na całą chłodnice i zobaczymy
: 27 sty 2006, 22:26
autor: Iziek
to jak dałeś na cała chłodnice to pamiętaj żeby patrzeć na temperaturę silnika... bo ja już pare razy zagrzałem go...
: 27 sty 2006, 23:00
autor: grzechuu
Mam taki sam problem słabo grzeje! Termostat zmieniony, uszczelka pod nim także, i zasłoniety mam cały wlot powietrza na chłodnicę i sinik uzyskuje swoja temp dopiero po 20, 30 min, co w teraźniejszych warunkach jest masakrą. I doszłem wkoncu ze przed termostatem (od silnika) jest płaska dziura przez która przecieka woda do dużego obiegu. Prawdopodobie to ten zaworek o którym mowa. I teraz mam pytanie czy ja mogę ja zaślepić?? Czy ma moze ktos schemat obudowy ternmostatu??
Iziek piszesz ze temat zaworka był przerabiany pare razy, prosze podrzuc mi linka bo ja nie moge trafic DZieki:)
A i co do spalnia, to mi od czasu niedogrzewania silnika spalanie podskoczyło z 11,5-12 na 13l gazu!!! co mnie bardzo

: 27 sty 2006, 23:21
autor: Pavson
Witam
Problem ten dotyczy chyba wiekszości Essinek. Mój też potrzebuje duużo czasu aby się nagrzał. Mam silnik 1,6 i mi spalanie gazu z 11 na 14 skoczyło. Fakt że codziennie pokonuje krotkie odcinki do szkoly (ok8km) i nawet nie ma mowy zeby sie nagrzał, ale mogłby być na to jakiś sposób:) Acha i chłodnice oczywiscie mam zasłoniętą tekturką.
: 27 sty 2006, 23:57
autor: WieSiu
to macie na pewno cos uszkodzone (lub pekniete), ja w swoim dieslu po 8 km mam bardzo cieplo, w poprzednim mialem podobnie, moze nawet ciut slabiej

A wiadomo diesel ma bardzo duzo plynu chlodzacego (kolo 8l, czyli ze 3l wiecej niz benzyna). Do tego ponoc diesel dluzej sie grzeje. I nie zgodze sie z tym ze Escorty tak maja
: 28 sty 2006, 00:00
autor: MARKKO
Zgadzam sie z tym co napisał Wiesiu ja też momentalnie mam gorąco w swoim autku.
: 28 sty 2006, 10:57
autor: grzechuu
Dokłądnie. Pamietam grzanie sie motoru przedtem, to aż mi wara opadła przy pierwszej zimie. Wysiadałem, snieg zgarnołem, a dziadek mróz juz sie rozpływał:) Także Pavson sprawdż sobie po 2,3 minutkach czy grzeje ci sie rura do chłodnicy za termostatem

Choć jest zimno idę pokombinować (lepsze to od sprzątania

)
: 28 sty 2006, 11:21
autor: Iziek
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=698 to jest temat założony przezemnie. Myśle że wyjaśnione jest wszystko co mogło nawalić. Jak dalej nie pomoże to pisz... będziemy coś kombinować

: 28 sty 2006, 12:48
autor: grzechuu
WIELKIE DZIEKI IZIEK!!!!
Znalazłem ten zaworek w obudowie, jest tak umieszczony ze nic nie mozna zrobic

,woda która powina dostawać sie z silnika do zbiornika wyrównawczego dostaje sie do obiegu właśnie przez ten zaworek. Nowa obudowa 350ZŁ!!! Ale nie mieli więc nie widzialem jak to powinno wygladac. Pozostaje szrot lub kombinowanie. Chce zakleic miejsce przedostawania sie wody.