Strona 3 z 7

: 12 mar 2007, 18:07
autor: MARKKO
no cóż niema to jak zawias w dieselu :P

: 25 kwie 2007, 11:54
autor: Yagr
jak ktoś szuka czegoś porządnego do przeszczepu to oblukać to : http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=188813837

: 25 kwie 2007, 12:12
autor: emceha
Heh gdyby tylko człowiek miał kasiorę :???:

: 25 kwie 2007, 12:42
autor: kauczuk-krk
eeetam... to tylko RS :)

emceha, jak masz 130 kucy to nie opłaca się swapować... lepiej uturbiać :cool:

: 25 kwie 2007, 13:12
autor: emceha
kauczuk-krk pisze:emceha, jak masz 130 kucy to nie opłaca się swapować... lepiej uturbiać
Na takie słowa otuchy czekałem he he :razz: Z resztą sądząc po znikającym oleju mój silnik już długo nie pożyje więc jest szansa ;) Wiesz może kauczuk-krk jakie koszta mniej więcej i kto by się tego podjął tak aby to wszystko grało jak trzeba ??? Może być w małopolskim.

: 25 kwie 2007, 14:01
autor: kauczuk-krk
To zależy ile chcesz wyciągnąć z niego mocy... 30KM to tak lekko... i myślę że 5-6tyś by starczyło. Ale możesz szaleć... w UK są świry które wyciągają z tego silnika po 300KM :D

tutaj mały filmik na zachęte: Fiesta 1.8 Zetec Turbo :)
http://www.wrzuta.pl/film/wmmOAVX5NH/fi ... etec_turbo

No ale do uturbiania to silnik musisz mieć w super stanie...


W każdym razie ja na RS2000 swapował nigdy nie będę :P Za dużo tego było ostatnio... w FEFKu ostatnio ich naście powstało :P Dlatego jak się za to wezmę to będzie 6 cylindrów :) ale do tego trzeba mi dobrego sezonu za granicą :)

: 25 kwie 2007, 14:18
autor: emceha
Ale mu fajnie ćwierka BLOW OFF :mrgreen: Koszta spore :-| Moze na razie przymierzę sie do planowania głowicy, polerki dolotu i odciążenia zamachu a potem się zobaczy :razz:

: 27 kwie 2007, 18:08
autor: Yagr
oto przykład dobrze zrobionego swapa http://moto.wp.pl/kat,45074,wid,8174488,wiadomosc.html :mrgreen:

: 18 maja 2007, 10:07
autor: Yagr
a teraz poważnie - http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=196822853
do sprzedania jest cały RS 1600 turbo - do swapu całkiem niezły silnik z drzemiącymi w nim możliwościami dość prostego podkręcania turbiny. a tu odpowiedź sprzedającego na moje zapytanie : "...silnik jest w bardzo dobrym stanie jest jeszcze w samochodzie i można odpalić cena za kpl.silnik z wiązką sterownikiem rozdzielaczem paliwa +pompa 1500zł cały samochód za 2500zł nodwozie w tylnej części skorodowane środek ładny skrzynia biegów super zawieszenie twarde ale dobre auto bez możliwości rejestracji". W moim odczuciu cena za silnik mogłaby być mniejsza ale i tak z bebechami i turbo to do przełknięcia. Oczywiścia zawsze istnieje szanse że sprzedający ściemnia :)

: 18 maja 2007, 10:14
autor: emceha
Yagr pisze:oto przykład dobrze zrobionego swapa
Yagr, widziałem tego malucha w akcji na 2 rundzie mistrza Tychów w zeszłym roku ;) Powiem że ten potwór jeździ jak dziki ale niestety driver był dupowaty i na naszych oczach wyrżnął w drzewo :-| Jako jedyny ten malczan na tym KJSie wyskoczył na hopie prawie 0,5 metra w górę (na starym telefonie nawet filnik miałem z tym wystkokiem). Silnik to niezła hybryda bo dół od Ritmo a góra od Uno turbo :shock: około 140 koników ;)

Co do tego RSa to też widziałem to ogłoszenie. Ciekawa sprawa :-|

: 24 maja 2010, 21:23
autor: Arcadio
odgrzewam starego kotleta.
Czy są w PL firmy które robią SWAP silnika, które znajdą mi silnik przełożą (tu myślę o 2.0 dohc n7a) do Escorta cabrio mk7 ;) Jestem laikiem technicznym i myśl swapa, rzeźbienia, ciągłych problemów, ustawiania, komputerów, ecu, wiązek elektrycznych, kołysek, szkrzyń biegów mnie przeraża. Jednak cały czas myślę o silniczku 150 kuni i chciałbym takie coś mieć. Czy ktoś coś takiego robił w firmie etc? większośc z was zna się na technice i pewnie sama sobie poradziła. Jaka jest najlepsza droga do bezproblemowego SWAPA. Myślałem o rs2000 w wersji mk7 (f1) aby kupić jakiegoś obitego i wtedy każdy mechanik (jak sądzę) zrobi mi przekładkę. Czy to jest prosta sprawa?
Uczucia do Escorta mam wiele, jednak wiedzy i umiejętności technicznej 0. Tematów było sporo jednak skomplikowanie i zawiłości techniczne mnie dobiły. Proszę o ścieżkę do N7A dla laika, oczywiście nie chcę też zbankrutować ;)

: 24 maja 2010, 21:39
autor: Yagr
Arcadio, w tej sprawie WieSiu ma najświeższe informacje :)

: 24 maja 2010, 22:33
autor: WieSiu
zapraszam :) mam to w malym palcu :D Nawet w przypadku jak wezmiesz z MK5 RS nie ma problemu :D Jedynie musisz zobie znalezc caly przod auta (wlasnie z tym co pod deska, czyli np. komputerem) + tlumiki, reszta zostaje taka sama. Potem zostanie tylko uruchomic gaz i po sprawie. Mnie wymiana wlasciwie w 2 autach swap kosztowal 450zl (w tym elektryke sam robilem i pomagalem przy sporo przy wymianie),wiec swap w jednym aucie nie powinien Cie bardzo duzo kosztowac u mnie :)

: 25 maja 2010, 00:26
autor: Tigerbart
Możesz też zastosować 2.0 zetec silver top z Mondeo mk1, 136 koni, który jest dużo żywotniejszy od N7A. W sumie wszystko jest to samo, wymieniasz ECU, silnik, kolektory, wydech, + kilka drobiazgów . Poza tym tak samo wygląda i nikt sie nie kapnie ze masz większy silnik niż 1.6.

: 25 maja 2010, 01:47
autor: nonam
Tigerbart pisze:Możesz też zastosować 2.0 zetec silver top z Mondeo mk1, 136 koni, który jest dużo żywotniejszy od N7A
Dlaczego twierdzisz że jest żywotniejszy ? W moim N7A po przelocie ponad 200tys km dalej lany był syntetyk 5W50 i nie brał go w zasadzie nic, 19 lat silnik i spadek ok 10 koni od serii, więc dlaczego mówisz że nie jest żywotny ? Po 19 latach N7A ma nadal więcej koni i momentu niż zetec, więc jak dla mnie trochę bez sensu :P