SWAP silnika

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

malo realne ze to wszystko upchasz w latwy sposob w Essim...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Maniak

Post autor: Maniak »

Mondeo fajne jest... ale za cięzkie. Essi wagowo mi pasuje:) silnik w zasadzie tez mam mocny, powiedziałbym. No ale z ciekawości pytałem.
emceha

Post autor: emceha »

WieSiu pisze:malo realne ze to wszystko upchasz w latwy sposob w Essim
Zgadzam się. Za duży motor :-| Wystarczy 2.0 od RS-a i fruuuu... he he :mrgreen:
Majkel

Post autor: Majkel »

Wtrącę się do tego dość dawno nie ruszanego wątku bo mam pewne pytanie... Mam do kupienia sprowadzonego z reichu mk6 94' z silnikiem 18 16v na wachę. Jest KOmpletnie skasowany od oparć przednich siedzeń do tyłu... za 700 zł. Pytanie brzmi: czy warto go wziąć na części do przeszczepu, bo cena jest przystępna (na allegro za tyle można sam silnik 1.4 kupić) :?: Jest też cały kokpit, zegary, siedzenia przednie, no i cały napęd. (Acha, jeszcze 2 zaje...ste aluski są na nim, to znaczy 2 tylne też są ale praktycznie "w proszku" :( )
Drugie pytanie jakie się nasuwa to: czy będę musiał przekładać coś oprócz silnika, skrzyni i komputera (mam EEC4 a tam jest z jakimś innym oznaczeniem) :?: Pytam narazie czysto teoretycznie: czy jest wogóle taka możliwość żeby w moim Essiu zagościł taki motor przy niewielkich kosztach, bo samą przekładkę silnika i srzyni byśmy z ojcem zrobili u jego znajomego mechanika, a wiązkę i komputer to już bym się wykosztował i powierzył elektrykowi samochodowemu.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

majkel, za 700 to warto. zwróci ci się z nawiązką jak zaczniesz części ze swojego po swapie sprzedawać ;) Jak ten silnik zapodasz do swojego to zobaczysz że palił będzie tyle samo a jeździł o niebo lepiej
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Majkel

Post autor: Majkel »

Czyli mówisz Yagr, że nie powinno być problemów :?: Chłodnica w razie czego też jest w nim cała. Czyli nic więcej nie trzeba przekładać :?:


BTW: Autko to jest u ciebie w Kraku Yagr, hehe. U wujka tam gdzie dawniej ja mieszkałem :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Majkel, co do problemów z przekładką to niestety niewiele pomogę, chodziło mi raczej o opłacalność całego przedsięwzięcia ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Majkel

Post autor: Majkel »

Opłacalne to raczej powinno być bo będą: maska, błotniki,drzwi przednie przednie zawieszenie, kokpit, elektryczny szyberdach, dwie felgi aluminiowe 15' z oponami itd. Ale mi najbardziej chodzi o ten swap, bo jeżeli się uda bez dopkupowania dodatkowych części to nie będę robił głowicy w swoim 1.4i tylko go do złomu wywale :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Majkel, nawet bym sie nie wahal i kupil tego drugiego i wszystko przelozyl, na pewno wyjdziesz na czysto jesli chodzi o koszt.

Co do zmian, to kompa bedziesz musial przelozyc, wiazke na pewno tez. I nie oddawaj tego elektrykowi, sam to bez problemu zrobisz, wystarczy wszystkie kable jakie sa w tym escorcie przelozyc i po problemie, jedynie moze bedziesz musial polaczyc kable z tylu auta do tych z nowej wiazki,bo jak piszesz tam tyl jest skasowany. Ale to nie jest duzo kabli i raczej bez problemu sobie z tym poradzisz.

Pozostaje tylko jeszcze kwestia tlumika, mysle ze warto bedzie zaopatrzyc sie w nowy tlumik koncowy,bo pewnie tez jest rozwalony,a ten co Ty masz, moze byc troche inny (za malej srednicy). No i zapewne bedziesz musial tez zmienic drazek zmiany biegow, bo tam prawdopodobnie jest jest skrzynia MTX75.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emceha

Post autor: emceha »

Majkel, a ja dodam że jeśli ten silnik ma 130 koni to masz do przełożenia hamulce bo 130 ma tarcze 260 mm śednicy z przodu bo te standardowe (240mm) nie dadzą rady zatrzymać bryki ;)
Majkel

Post autor: Majkel »

emceha pisze:masz do przełożenia hamulce
OK, przednie tarcze też są ;) Piszcie panowie co jeszcze poza: silnikiem, skrzynią, wydechem, komputerem z wiązką i tarczami pasowałoby przy takim swapie przełożyć :?:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

całe zawieszenie żeby trzymał sie na zakrętach tylko powiem Ci odrazu żebys nie brał zawiasu od RS-a bo jest cholernie twarde!
fryszard

Post autor: fryszard »

hehe zawias od RS jest twardy?? a jezdziłęs kiedys na porzadnym sportowym zawiasie? zeby sie dobrze trzymał na zakretach to musi byc twardy.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

fryszard pisze:a jezdziłęs kiedys na porzadnym sportowym zawiasie
no jeździłem wyscigowym Ferrari po torze Hungaroring i była jedna malutka dziurka i czułem ją w kregosłupie
fryszard

Post autor: fryszard »

no to mozesz powiedziec ze to jest twardy zawias:D a nie w RSie
miałem przyjemnosc jezdzic 2 czy 3 razy RSem i powiem ze w porównaniu do KW czy Weiteca to jest bardzo komfortowy zawias.
ODPOWIEDZ