SWAP silnika

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

czyli wiemy że to klubowy silnik, kwestia czy wart zainteresowania i co brakuje. Z tego co rozumiem to skrzynia mtx75 i rama pomocnicza- cokolwiek to znaczy ;) mozna to osobno kupić?
Escort Cabrio RS
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

nonam pisze:Tigerbart, chyba jesteś grubo przewrażliwiony na temat komentowania Twoich postów, piszesz że ZETEC jest żywotniejszy, pokazuję Ci że się mylisz, poza tym łatwiej do escorta wsadzić silnik który w nim występował, niż taki którego tam nigdy nie było. Nie wiem o co Ty się ciągle rzucasz, masz jakiś kompleks ? Te "gówniarskie sprzeczki" właśnie od Ciebie wychodzą, Ty coś napiszesz, ktoś CI odpowie, a Ty się obrażasz, daj spokój.
Mi chodzi tylko i wyłącznie o czytanie ze zrozumieniem. Przeczytaj jeszcze raz twoją odp na mój post. Nie można wnioskować o ogóle silników na podstawie jednego - twojego egzemplarza. To jest tak jak ja bym napisał, że Zetec jest naj bo w czerwonym esie mam 115 fabrycznych koni po 12 latach. To, że napisałem, że są żywotniejsze jest informacją z wielu źródeł od ludzi głęboko siedzących w motoryzacji, sportach samochodowych i warsztatach. Nie napisałem też, że RS nie jest żywotny. 2.0 Żetec z mondeo ma taki sam osprzęt jak Escort, łapy są te same, poza tym nie widać po silniku, że to inny niż 1.6. (nie trzeba zminiać dowodu, ubezpieczenia, itd - a to też trzeba wliczyć w koszty) Do tego jest bardziej podatny na mody. Nie miałem nigdy RS2000 więc mogę wskazać tylko dobre strony Zetec'a, jednak tak jak pisałem wcześniej opinia wielu fachowców, znających się na Fordach jest taka, że Zetec dłużej pojeździ niż RS. Dla przykładu - U mnie pod domem sąsiad ma firmowego Focusa Mk1 Zetec'a z przebiegiem 920tys km, a to o czymś świadczy. Anglicy modzą bardziej w Zetecach, ogólnie się mówi, że Zetec to ostatni udany silnik Forda, bo Duratec to juz nie to samo, choć ja osobiście nie mam zdania na ten temat, bo nie miałem duratec'a.

Kończąc - Arcadio może założyć N7A jak i Zetec'a. Chodziło o świadomość. Oba silniki mają swoje zalety i wady. A ty napisałeś swoje....
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Arcadio pisze:kwestia czy wart zainteresowania
Z tego co pamiętam to wypluł na rolkach coś w okolicy 138 kucy, więc nie jest raczej źle, uderzaj do yeża na PW albo gg to na pewno dowiesz się wszystkiego co potrzebujesz :) Miałem od niego MTXa w swoim RS i był to udany zakup :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

Tigerbart pisze:2.0 Żetec z mondeo ma taki sam osprzęt jak Escort, łapy są te same
czy przy swapie z mondeo jest jakaś rzeźba potrzebna w sensie wycinanie spawanie itp?
z tego co widzę dużo łatwiej znaleść mondeo w dobrej cenie z tym silnikiem do swapa niż rs2000. róznica w kuniach niewielka, pozatym z czasem kunie zdychają. Kwestia czy rzeczywiście tak łatwo zrobić swapa, bo z dostępnością dawcy napewno łatwiej. Co ze skrzynią i kompatybilnością kompa, osprzętu etc.
Escort Cabrio RS
BogdanROX

Post autor: BogdanROX »

Arcadio pisze:
Tigerbart pisze:2.0 Żetec z mondeo ma taki sam osprzęt jak Escort, łapy są te same
czy przy swapie z mondeo jest jakaś rzeźba potrzebna w sensie wycinanie spawanie itp?
z tego co widzę dużo łatwiej znaleść mondeo w dobrej cenie z tym silnikiem do swapa niż rs2000. róznica w kuniach niewielka, pozatym z czasem kunie zdychają. Kwestia czy rzeczywiście tak łatwo zrobić swapa, bo z dostępnością dawcy napewno łatwiej. Co ze skrzynią i kompatybilnością kompa, osprzętu etc.
Jeśli się nie mylę to 2.0 SilverTop wejdzie bez najmniejszych problemów, tylko z BlackTopem chyba trzeba było mocowania przerabiać. Bartek będzie wiedział, chyba nawet opisywał to w swoim wątku. Jednak ja bym się zdecydował przy swapie na BlackTopa z racji, że jest to o wiele nowsza konstrukcja.
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Muszę uważać na każde słowo, które tu napiszę. A więc moim zdaniem:

Zalety (o których wiem) N7A:
- fabrycznie 150 koni 198 NM
- łatwość montażu (jeśli się ma skrzynię biegów MTX75)
- prestiż

Wady N7A (o których wiem):
- z wiekiem traci wydajnośc szybciej od Zetec'a
- trudniej dostępny
- dostępne silniki często były mocno eksploatowane.
- pod maską od razu widać, że to nie jest 1.6
- trudno dostępne części zamiene, zwykle droższe niż do Zetec'a
- blok silnika wrażliwy na mody
- zmienić trzeba cały układ napędowy i paliwowy (prawda?), łapy silnika, skrzyni, osprzęt i kolektory (mylę się?), układ wydechowy, sprzęgło.

Trzeba by kupić całe auto aby mieć wszystkie graty. Lub przód auta.

Zalety silnika Zetec:
- 1.6, 1.8, 2.0 (silver), 2.3 wyglądają niemal identycznie.
- łatwo dostępne części zamiene, większość jest ta sama do wszystkich silników
- osprzęt silnika jest ten sam, układy takie same.
- wytrzymalsze bloki na mody (wolnossące jednostki lub z softem turbo), czym można uzyskać moc N7A
- zadbany długo wydajny
- łatwo dostępny, od różnych właścicieli, nawet takich, co jeżdżą w niedziele do kościoła.
- mniej gratów do kupienia = mniej grzebania = mniejsze ryzyko błędów

Wady Zetec'a:
- fabrycznie mniejsza moc i moment przy podobnym spalaniu jak N7A

Zakup całego auta nie jest konieczny.

Osobiście wolę zdrowego 2.0 silvera i cieszyć się 130-136 konikami, niż taką samą/podobną mocą z N7A, co świadczy o jego większym zużyciu. Po prostu większe ryzyko awaryjności w przyszłości.

Ale, zeby co poniektórych nie denerwować, że coś każę robić lub nie mam uznania dla N7A możesz Arcadio zrobić tak:

Blok silnika 2.3 z Galaxy a góra z N7A - z tego co widziałem to wychodzi jakieś 180 koni a montujesz Zetec'a. Kolektory tylko są do zmiany, plus kilka drobiazgów.
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

dzięki Bartek za wyjaśnienie. Napewno Twoje argumenty są właściwe. Większość popieram na reszcie się nie znam ;) RS2000 ciężko znaleśc i pewnie był "jeżdzony" a takim Mondkiem to helmut mógł do Aldi po zakupy raz w tygodniu jeździć. To jest fakt. Popytam jeszcze specjalistów. dzięki wam wszystkim za słowa wyjaśnienia.
Teraz mi się to poukłada w głowie i coś wyjdzie.
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Do tej dyskusji która rozwija się szczęśliwie w dobrym kierunku dodam tylko że kolejna różnice o której nikt tu jeszcze nie wspomniał to głośność N7A vs Zetec. (jezdzilem obiema wersjami /modelami )

Już sam Clarkson jadac w RSem w TopGear w 1991 roku stwierdził ze w zasadzie silnik RS2K nie ma wad poza tym ze jest ... głośny i jakby to ująć "narowisty" :smile: I to się zgadza, Zetec jest relatywnie cichym silnikiem, N7A poprostu nie jest. No ale coś za coś, N7A ma prawie wieczny łańcuch rozrządu. Zetec paseczek ;)

TOP GEAR 1991

Dlatego jeżeli zależy Ci na kulturze pracy i komforcie (ciszy) - możesz rozważyć młodego 2.0 z małym przebiegiem, zamiast starego nie 100% pewnego N7A.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Nie no nie takiego młodego bo to musi być mondeo Mk1
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ven pisze:Dlatego jeżeli zależy Ci na kulturze pracy i komforcie (ciszy)
tutaj to komfortu za duzo sobie nie podniesie,bo ma cabrio :P i tak szumi w nim bardziej niz w normalnym aucie

Swoja droga ciekawy pomysl z tym od mondeo,ale powiedzcie mi czym go wysterowac ? jaki komputer podejdzie,bo nie uwierze,ze ten od 1.6 czy 1.8 tak sobie bez problemu z tym silnikiem poradzi
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Tigerbart pisze:Nie no nie takiego młodego bo to musi być mondeo Mk1
Zgadza sie, młodszego (przebiegiem) nie skatowanego N7A trudno znalezc, zaś zadbanego Zeteca 2.0 jednak łatwiej.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

No ECU z Mondka równiesh trzeba zamontować.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A ECU z Mondka nie będzie odczytywał błędów ?
Przecież tam jest dużo więcej różnych czujników ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart pisze:No ECU z Mondka równiesh trzeba zamontować.
to kolejny minus,ale pewnie do przejscia, nie sadze aby mial wiecej czujnikow :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Wiesiu z tego co wiem to jest jeden pies
ODPOWIEDZ