Obroty

Moderator: Moderatorzy

Iziek

Obroty

Post autor: Iziek »

Mam problem z obrotami tzn. jak mam zimny silnik to czasami jak wrzucam na luz obroty spadaja, ale aby do 2000/min dopiero jak go przegazuje ponad 6000/min to spadaja do normalnych. Dodam jeszcze, że obroty spadaja mi bardzo, bardzo wolno i to bez znaczenia czy ciepły, czy zimny, cały czas spadają wolnoooooooooo...
Czy w moim essim jest silnik krokowy?
Jeśli jest, to czy może być to jego wina?
Jeśli nie, to co może powodować takie zachowanie pracy silnika?
Essi 90r 1,6 wielopunktowy wtrysk + LPG
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

stawiam na zle ustawiony gaz, np zbyt bogata mieszanka i gdy rano odpalasz auto na benzynie to glupieje,bo ma zle ustawione dane w pamieci co do skladu mieszanki, u mnie wolno z obrotow schodzil wlasnie przez zle ustawiony gaz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Iziek

Post autor: Iziek »

Nie wiem czy pamietasz, ale przed tym jak padł serwer, założyłem temat na temat smiesznego spalania gazu... Nie wiem już co mam o tym myśleć, co mam z tym robić... ;( Wczoraj rozmawiałem z baratem (zna się troche na autkach, miał kiedyś warsztat samochodowy) to powiedział mi, że w vectrze też mu tak wolno obroty spadają(ma LPG). Może ktoś kto ma taki sam model Essiego, albo silnika wypowiedziałby się na temat silniczka krokowego :?: Szczerze mówiąc to ja nie wiem jak on wygląda.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

gdy silniczek krokowy pada,to blokuja sie obroty lub gwaltownie same bez powodu spadaja, tak wlasnie wyglada uszkodzenie krokowca. Co do tego smiesznego spalania,to pamietam :) skoro jest takie dziwne spalanie,to tym bardziej obstawialbym ze to wszystko wina instalacji gazowej. Jesli chcesz miec takie ustawienie jak teraz, to przynajmniej zaloz emulator sondy lambda, a wtedy powinno wszystko wrocic do normy. Kosz ok 50zl (moze i mniej, teraz sie nie orietuje), a montaz tego jest banalny, w sumie 4 kabelki, dwa do parownika (na elektrozawor), a pozostale dwa na sygnal sondy lambda.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
fido

Post autor: fido »

mialem podobny przypadek tylko ze obroty zatrzymywaly sie gdy jeszcze nie mialem zalozonego gazu czyli na benzynie ale mam silnik 1.8i 16v i winny okazal sie potencjometr przepustnicy nie orientuje sie czy w twoim silniku jest cos takiego ale moze pomoze sprawdzenie
Iziek

Post autor: Iziek »

WieSiu chyba masz racje... tak troche sie zastanowilem i doszedlem do wniosku ze ma racje, bo rano gdy pale essika na benzynie, to jak mu nie dam gazu to mi zgasnie a powinien pracowac normalnie i nie gasnac... jak to bedzie wina zle ustawionego gazu to masz "pomogl"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

po dobrym ustawieniu gazu zresetuj kompa,to powinno wszystko w 100% wrocic do normy, jak wroci ale po dluzszym czasie znow sie posuje,to jednak proponuje zaloz emulator sondy lambda, nie bedziesz musial regulowac czesto instalacji:D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

WieSiu pisze:po dobrym ustawieniu gazu zresetuj kompa,to powinno wszystko w 100% wrocic do normy
Reset kompa obowiązkowo ;) Przynajmniej przy okazji miękkie błędy pousuwasz które dodatkowo mogą sprawiać że silnik chodzi nierównomiernie
ODPOWIEDZ