Strona 1 z 2

Zbieżność ?

: 21 gru 2005, 21:47
autor: Vieczur
Panowie mam pewne pytanko tak dla upewnienia się. Dziś wymienialem u siebie drążek kierowniczy i końcówkę, teraz oczywiscie jezdze luksusowo bo wreszcie juz mi nic nie puka i nie mam luzow na kierownicy :) Ale wiem (na 99%) ze bede musial jeszcze jechac na ustawianie zbieznosci bo podczas jazdy by utrzymac prosty tor musze miec kierownice minimalnie skrecona w lewo...jak ja wyprostowuje to autko delikatnie w prawo daje :( Czy to jest napewno sprawa zwiazana z ustawieniem zbieznosci ?? Przed wymiana drazka tego nie bylo. Prosilbym o podpowiedz bo nie chce by zrobili mnie w jajo na stacji diagnostycznej ;) Z gory dziekuje i pozdrawiam cala ekipe :)

: 21 gru 2005, 21:50
autor: MARKKO
Każda ingerencja w ustawienie kół i przedniego zawieszenia prowadzi do zmiany tego parametru. Nawet wymiana tarcz hamulcowych powoduje zmiane zbieżności.

: 21 gru 2005, 21:58
autor: simo
prawda , zmieniles drazek kierowniczy ale nie ustawiles go tak jak byl stary , czeka teraz ciebie wizyta u mechanika i ustawienie zbieznosci

: 21 gru 2005, 22:00
autor: leszek
markko pisze:Każda ingerencja w ustawienie kół i przedniego zawieszenia prowadzi do zmiany tego parametru. Nawet wymiana tarcz hamulcowych powoduje zmiane zbieżności.
powaga??? po wymianie tarcz trzeba jechać na zbieżność??? o tym nie słyszałem. :?:

: 21 gru 2005, 22:04
autor: MARKKO
Powinno się bo ustawić nawet po wymianie tarcz.

: 21 gru 2005, 22:08
autor: Vieczur
a ile srednio kosztuje ustawienie zbieznosci ?? Wiem ze w Warszawie moze byc drozej niz w Bydgoszczy ale tak na oko chcialbym wiedziec ile kasy na jutro przygotowac ;)

Tylko nie odpowiadajcie mi ze po znajomosci to za iles tam ktos to zrobil tylko powazne ceny np ze stacji diagnostycznej...

: 21 gru 2005, 22:17
autor: simo
w Sieradzu 70 zl

: 21 gru 2005, 22:17
autor: MARKKO
od 60 do 100 złotych tak w wawie rozbiegaja ceny w warsztatach shella chcą 80

: 21 gru 2005, 22:26
autor: Vieczur
kurcze myslalem ze mniej beda chcieli...tak z 40 zl :( a dzis wydalem juz 60 zl na drazek (byl za 77 ale utargowalem), 38 zl za koncowke i 30 zl znajomemu za robote :(

Ok, bardzo dziekuje Wam za pomoc :) Jakby ktos mial jeszcze cos ciekawego do powiedzenia w tym temacie to czekam z niecierpliwoscia

: 21 gru 2005, 22:46
autor: darcun4
Vieczur pisze:Jakby ktos mial jeszcze cos ciekawego do powiedzenia w tym temacie
Tylko pamiętaj, że dokładniej Ci ustawią starą metodą z tymi tyczkami, lampami i tablicami, niż nowocześnie najeżdżając jadną stroną koła na "latającą" płytkę podłogową.
Też mnie to czeka ale już mam ugadaną cenę 30 zet. :)

: 21 gru 2005, 22:51
autor: MARKKO
Tylko Darcun wiesz ta metoda mało da jeżeli ktoś miał problemu z tyłem, bo w tej metodzie masz ustawianą przednią zbieznosc wzgledem tylnych kół

: 21 gru 2005, 22:57
autor: KriSSo
Vieczur pisze:Czy to jest napewno sprawa zwiazana z ustawieniem zbieznosci ??
Tylko i wyłącznie. Po regulacji wszystko wróci do normy.

: 22 gru 2005, 07:29
autor: leszek
markko pisze:Powinno się bo ustawić nawet po wymianie tarcz.

pytałem się kilku znajomych i nikt tego nie potwierdza.szczerze mówiąc mi też wydaje się to delikatnie mówiąc dziwne :wink: ale mogę sie mylic.

: 22 gru 2005, 09:07
autor: KriSSo
leszek pisze:pytałem się kilku znajomych i nikt tego nie potwierdza.szczeże mówiąc mi też wydaje się to delikatnie mówiąc dziwne Wink ale mogę sie mylic.
Zgadza się, ponieważ przy wymianie tarcz, nie ingerujemy w układ zawieszenia - ani w końcki drążków, ani w amortyzatory.

: 22 gru 2005, 12:32
autor: Vieczur
dzis zalatwilem sobie sprawdzenie calej geometrii i ustawianie bledow...bede winny 59,50 zl i moze jeszcze uda mi sie cos wytargowac :? Co Wy na taką cenę ?