"Tuning" czujnika temperatury powietrza IAT
Moderator: Moderatorzy
"Tuning" czujnika temperatury powietrza IAT
Postanowiłem w końcu stworzyć taki temat w tym dziale by przedstawić jak ja u siebie wykonałem wpięcie rezystorka w IAT. Proszę nie mylić tego tematu z tymi z działu "tuning" bo tamte byly czysto dyskusyjne, ten natomiast jest przeznaczony dla chetnych wykonania tej drobnej i jakże kontrowersyjnej modyfikacji Tak więc:
1. Zakupujemy rezystor precyzyjny o wartości wynoszącej 2,35 kOhm (najważniejsze jest właśnie to by był on precyzyjny a nie taki zwykły)
2. Z lokalizacją czujnika IAT chyba problemów nie będzie bo przedstawiłem go na pierwszej fotografii
3. Na czas wykonywania podpięcia pod czujnik, odpinamy klemy z akumulatora (najpierw "-" a potem "+" Przy zakladaniu na odwrot)
3. Wyginamy rezystorek w kształt litery U, odczepiamy wtyczkę z czujnika IAT i wkładamy ten rezystorek nóżkami w 2 i 3 PIN tej wtyczki licząc od lewej strony.
4. Wkładamy wtyczkę, przyłączamy klemy do akumulatora i gotowe
Wam zajmie to teraz jakieś 3 minuty choc ja siedzialem przy tym godzinę. Musiałem bowiem wykryć w które PINy tej wtyczki nalezy wpiąć rezystorek. Mierzyłem miernikiem wartości tych PINów, nastepnie podgrzewałem wtyczkę i sprawdzalem ktore PINy zmieniały swoją wartość...oj głupie to było ale Wy już macie wszystko przetestowane przeze mnie i wystarczy że wykonacie wszystko wg mojej instrukcji A oto foteczki:
1. Zakupujemy rezystor precyzyjny o wartości wynoszącej 2,35 kOhm (najważniejsze jest właśnie to by był on precyzyjny a nie taki zwykły)
2. Z lokalizacją czujnika IAT chyba problemów nie będzie bo przedstawiłem go na pierwszej fotografii
3. Na czas wykonywania podpięcia pod czujnik, odpinamy klemy z akumulatora (najpierw "-" a potem "+" Przy zakladaniu na odwrot)
3. Wyginamy rezystorek w kształt litery U, odczepiamy wtyczkę z czujnika IAT i wkładamy ten rezystorek nóżkami w 2 i 3 PIN tej wtyczki licząc od lewej strony.
4. Wkładamy wtyczkę, przyłączamy klemy do akumulatora i gotowe
Wam zajmie to teraz jakieś 3 minuty choc ja siedzialem przy tym godzinę. Musiałem bowiem wykryć w które PINy tej wtyczki nalezy wpiąć rezystorek. Mierzyłem miernikiem wartości tych PINów, nastepnie podgrzewałem wtyczkę i sprawdzalem ktore PINy zmieniały swoją wartość...oj głupie to było ale Wy już macie wszystko przetestowane przeze mnie i wystarczy że wykonacie wszystko wg mojej instrukcji A oto foteczki:
- Załączniki
-
- Tutaj tak samo tylko zdjęcie robione od wnętrza komory silnika, nie pomylcie PINów !
- DSC02294.JPG (73.93 KiB) Przejrzano 11046 razy
-
- Wpięty rezystorek w 2 i 3 PIN wtyczki licząc od lewej
- DSC02290.JPG (74.18 KiB) Przejrzano 11046 razy
-
- Potrzebny rezystorek (prosić o precyzyjny !!)
- DSC02295.JPG (52.92 KiB) Przejrzano 11046 razy
-
- Czujnik temperatury powietrza IAT
- DSC02282.JPG (90.79 KiB) Przejrzano 11046 razy
Ostatnio zmieniony 17 gru 2005, 01:03 przez Vieczur, łącznie zmieniany 5 razy.
No powiedzmy że kupiłem w tym momencie instrukcję jak to zrobić oraz jak właśnie wykryć które 2 PINy z 5 sa od mierzenia temperatury powietrza Cieszcie się że możecie zrobić to za parę groszy bo instrukcję właśnie wystawiłem Wam tutaj...coprawda w skróconej wersji bo poprostu wybrałem to co jest już najbardziej istotne do wykonania tej operacji
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
dziekujemy na pewno sie przyda
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
słuchajcie, jesli macie taki wlasnie czujnik jak na pierwszym zdjeciu to da sie to zrobic. Nie mozna tego zakladac w autach pozbawionych tego czujnika oraz w tych produkowanych od 2000 roku. A oto efekty przewidywalne po zalozeniu rezystorka:
- przyrost mocy od 5-20 KM (osobiscie wydaje mi sie ze 5 to maksimum a dalej to sciema)
- przyrost momentu obrotowego
- lepsze przyspieszenie, elastycznosc i predkosc maksymalna
- zuzycie paliwa moze zwiekszyc sie w granicach 0,5-1 l\100km
Zasada dzialania: Rezystor wprowadza drobne zamieszanie do czujnika IAT a ten daje komputerowi sterujacemu ukladem wtryskowym informacje ze powietrze zasysane przez silnik jest chlodniejsze niz powinno byc, w ten sposob oszukany komputer wzbogaca mieszanke by odrobic straty ze zbyt niskiej temp. powietrza (nie mylic tego procesu ze ssaniem gdyz ono jest zwiazane z temperatura cieczy chlodzacej a nie powietrza).
Czy dziala to czy nie ? Kazdy mysle moze sprobowac i samemu ocenic. Dla mnie dziala bo Essi lepiej chodzi na wyzszych obrotach...czyli jak np jade 110 km\h i wrzuce trojeczke przy depnieciu na maksa to faktycznie wkreca sie pod czerwona skale obrotomierza szybciej niz kiedys, poza tym autko chodzi tak jakos lżej
- przyrost mocy od 5-20 KM (osobiscie wydaje mi sie ze 5 to maksimum a dalej to sciema)
- przyrost momentu obrotowego
- lepsze przyspieszenie, elastycznosc i predkosc maksymalna
- zuzycie paliwa moze zwiekszyc sie w granicach 0,5-1 l\100km
Zasada dzialania: Rezystor wprowadza drobne zamieszanie do czujnika IAT a ten daje komputerowi sterujacemu ukladem wtryskowym informacje ze powietrze zasysane przez silnik jest chlodniejsze niz powinno byc, w ten sposob oszukany komputer wzbogaca mieszanke by odrobic straty ze zbyt niskiej temp. powietrza (nie mylic tego procesu ze ssaniem gdyz ono jest zwiazane z temperatura cieczy chlodzacej a nie powietrza).
Czy dziala to czy nie ? Kazdy mysle moze sprobowac i samemu ocenic. Dla mnie dziala bo Essi lepiej chodzi na wyzszych obrotach...czyli jak np jade 110 km\h i wrzuce trojeczke przy depnieciu na maksa to faktycznie wkreca sie pod czerwona skale obrotomierza szybciej niz kiedys, poza tym autko chodzi tak jakos lżej
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
niestety silniki 1.3 na monowtrysku nie maja takiego czujnika (przeplywomierza), dopiero na wielowtrysku. Ale kto wie, moze da sie tez wpiac w tym 1.3 pod inny czujnik, np czujnik temperatury, lub czujnik podcisnienia. Moznaby tez sprobowac wpiac taki rezystorek w szereg z sygnalem sondy lambda, wtedy autko bedzie troszke wiecej palic,ale bedzie lepiej chodzic. Tylko ze chyba wartosc rezystora powinna byc troszke inna (mniejsza- tak mi sie wydaje)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Rowniez ciekawe jest to ze ten 105 konny silnik 1.6 tez nie ma tego czujnika...wiem bo sprawdzalem u Darcuna4 i strasznie sie zdziwilem
[ Dodano: Sob 17 Gru, 2005 ]
Ostatnio doszedłem do tego że zanim podłączymy spowrotem klemy po wpięciu rezystorka, moznaby przy okazji wykonac reset komputera Podczas gdy bedziemy go programowac uwzględni on "oszustwo" występujące w IAT i napewno skutecznosc działania rezystora bedzie pewniejsza Kto chcialby dowiedziec się czegoś na temat resetowania komputera to zapraszam tutaj: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?p=18369#18369
[ Dodano: Sob 17 Gru, 2005 ]
Ostatnio doszedłem do tego że zanim podłączymy spowrotem klemy po wpięciu rezystorka, moznaby przy okazji wykonac reset komputera Podczas gdy bedziemy go programowac uwzględni on "oszustwo" występujące w IAT i napewno skutecznosc działania rezystora bedzie pewniejsza Kto chcialby dowiedziec się czegoś na temat resetowania komputera to zapraszam tutaj: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?p=18369#18369
Vieczur, Witam.Mam problem z czujnikiem iat.Nie wiem jak podłączyć ten resystorek bo twoje zdjecia sa nieczytelne nie otwieraja sie do konca.Możesz mi je przesłać na adres dziobasek81@poczta.onet.pl.Dzieki
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
wizard82, jaka naprawa ?? tu nigdzie nie ma opisu naprawy.
WieSiu, Vieczur, te silniki, które nie mają czujnika IAT w przepływomierzu to mają go np. we wtrysku (np. 1.3i, 1.4i - czujnik temperatury powietrza zasysanego) i tam należy się wpiąć z rezystorkiem.
WieSiu, Vieczur, te silniki, które nie mają czujnika IAT w przepływomierzu to mają go np. we wtrysku (np. 1.3i, 1.4i - czujnik temperatury powietrza zasysanego) i tam należy się wpiąć z rezystorkiem.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415