Strona 1 z 1

wymiana tarczy sprzęgła

: 25 lis 2005, 22:28
autor: kuba1985
Witam!
Bedę się zabierał za wymianę tarczy sprzęgła i nie wiem jak się do tego elementu dostać, czy muszę wyjmować całą skrzynie biegów, czy jest jakaś "droga na skróty"?
mam escorta dopiero miesiąc, więc za dużo jeszcze o nim nie wiem :oops: . Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki, mile widziane były by jakieś schemaciki :)
z góry dzięki :)

: 26 lis 2005, 01:14
autor: WieSiu
skrzynie chyba trzeba bedzie jednak wyciagnac, a jak wyciagasz skrzynie to i poloski, wskazowek osobiscie nie mam,bo nigdy tego samemu nie robilem w escorcie (ja robilem w skodzie 130).


Aha, ten post byl w zlym dziale, powinien byc w dziale techniczne/silnik i tam go tez umieszczam

: 26 lis 2005, 09:32
autor: darcun4
Skrzynie wyjąć obowiązkowo niestety bez skrótów
WYMONTOWANIE ZESPOŁU NAPĘDOWEGO

Uwaga. Przed rozpoczęciem wymontowywania zespołu napędowego należy włączyć 4. bieg, aby podczas późniejszego zamontowywania umożliwić prawidłowe wyregulowanie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów.

Odłączyć od akumulatora przewód masy.

Odłączyć od kolektora dolotowego przewód doprowadzenia powietrza wraz z kompletnym filtrem powietrza.

Opróżnić układ chłodzenia (patrz opis w p. 3.2.7).

Odłączyć od silnika wszystkie elastyczne przewody układu chłodzenia.

Odłączyć linkę pedału przyspieszenia od dźwigni pompy wtryskowej (wraz ze wspornikiem w pompie wtryskowej Bosch).

Odłączyć od filtra paliwa przewody doprowadzenia paliwa ze zbiornika oraz powrotu nadmiaru paliwa z pompy wtryskowej. Zaślepić otwory końców przewodów paliwa.

Odłączyć przewód podciśnienia od pompy podciśnienia.

Rozłączyć przewody elektryczne: czujnika temperatury cieczy chłodzącej, czujnika ciśnienia oleju, termowyłącznika wentylatora chłodnicy, zasilania świec żarowych, elektrozaworu zatrzymania silnika i urządzenia rozruchowego zimnego silnika (przy pompie wtryskowej), włącznika świateł cofania oraz alternatora.

Odłączyć linkę napędu prędkościomierza od skrzynki przekładniowej.

Odłączyć linkę sprzęgła od widełek wyłączania sprzęgła.

Podnieść samochód za pomocą podnośnika warsztatowego z kołami zwisającymi swobodnie i zdjąć koła.

Odłączyć od skrzynki przekładniowej przewód łączący ją z masą samochodu.

Odłączyć przednią rurę wylotową od kolektora wylotowego.

Rozłączyć złącza przewodów elektrycznych rozrusznika.

Odłączyć przewód masy od kadłuba silnika.

Odłączyć od skrzynki przekładniowej drążek zmiany biegów oraz drążek reakcyjny.

Z każdej strony samochodu rozłączyć dolny przegub kulowy wahacza zawieszenia od zwrotnicy koła przedniego oraz co najmniej z jednej strony odłączyć końcówkę drążka kierowniczego od ramienia zwrotnicy koła.

Odłączyć od skrzynki przekładniowej lewą, a następnie prawą półoś (patrz opis w p. 6.2.1).

Podwiesić półosie pod samochodem za pomocą miękkiego drutu.

Wymontować osłonę z tworzywa sztucznego pod prawą podłużnicą nadwozia.

Umieścić podnośnik pod silnikiem i nieco unieść silnik.

Odłączyć wsporniki zawieszenia skrzynki przekładniowej od nadwozia.

Odłączyć prawy wspornik zawieszenia silnika od nadwozia.

Ostrożnie opuścić zespół napędowy i wyjąć go od spodu samochodu.

[ Dodano: Sob 26 Lis, 2005 ]
WieSiu jeżeli to Twoja sprawka że mogę w tym dziale zamieszczać pliki, to napisz- jestem Ci coś winien :lol:

[ Dodano: Sob 26 Lis, 2005 ]
WieSiu odblokowałeś moje pliki?

Dziekuję

: 27 lis 2005, 13:20
autor: kuba1985
Dziękuję serdecznie za tak drobiazgowy opis, napewno się bardzo przyda :D
Pozdrawiam!!