Nawiew powietrza nie dziala

Moderator: Moderatorzy

Kołbi

Nawiew powietrza nie dziala

Post autor: Kołbi »

Na żadnym z 3 biegow nie dziala. Usterka wystapila nagle, bezpiecznik jest dobry. Czy ktos mial juz podobna awarje? Nie wiem czy padl silnik czy cos innego, dostep do tego jest utrodniony. Chyba trzeba rozebrac wiekszosc deski centralnej zeby tam sie dobrac. Jesli ktos juz takiego robil to prosze o wskazowki. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wcale nie jest tak duzo rozbierania deski w tej wersji escorta, wystarczy wyciagnac pokretla regulacji nawiewu, odkrecic pod nimi srobke i juz wyciagnac ten caly wewnetrzny element gdzi sa centralne nawiewy. Wtedy mozesz sprawdzic,czy w ogole dochodzi napiecie do regulatora. Jest taka szansa,ze padl Ci styk przekaznika ktory wlasnie podaje napiecie na pokretlo dmuchawy,a z pokretel na sam silnik dmuchawy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
iurist

Post autor: iurist »

Dokładnie, to wcale nie tak wiele roboty. Zanim jednak odkrecisz centrana czesc kokpitu bedziesz musial chyba odkrecic ta czesc ktora przykrywa zegary, bowiem jedna ze srobek czesci centralnej schowana jest pod nia. Pozniej tak jak mowi WieSiu - sciagasz pokretla (srodkowe schodzi nieco ciezej) odkrecasz schowane pod nimi wkrety i mozesz wyjac czesc do sprawdzenia.
Robilem to kiedys bo slabo mi podswietla tlo pokretel. Okazalo sie ze zarowki sa OK ale dwie z nich nie siweca bo nie dochodzi do nich prad , gdyz uszkodzone sa sciezki przewodzace do nich prad. Albo pobawie sie w zrobienie sciezek z przewodow albo kupie cala czesc. Ale to zaa jakis czas :0
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

a ja ci proponuje od jeszcze łatwiejszej rzeczy.pod maską na podszybiu jest taka kostka chyba 6-cio pinowa i to jest zasilanie wentylatora(tak po środku podszybia-mniej-więcej)sprawdz tam. :wink:
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

iurist, polecam metode na folie aluminiowa :) przykleic wyciety kawalek folii, pamietajac o odopowiednim przylutowaniu do sprawnej czesci sciezki. Ja kiedys jak bylem dzieckiem w cos takiego sie bawilem,ale nie pamietam jak mi to wychodzilo,wiem ze dzialalo,ale czy w Escorcie sie sprawdzi. Warto sprobowac :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ORION

Post autor: ORION »

Kołbi identyczne objawy u mnie były, padła skrzynka z bezpiecznikami. Trzeba ja wypruć rozebrać i poprawić luty. Najpierw sprawdź sam silnik czy działa na krótko. Do silnika dmuchawy można się dobrać od strony przedziału silnika pod podszybiem.
iurist

Post autor: iurist »

hehe, o tym samym wlasnie pomyslalem. A folie wezme z kwiaciarni - zawijaja czasem łodygę w sztywna filie aluminiowa - jest nieco sztywniejsza i mniejsze szanse jej uszkodzenia. Ale to temat na "potem" ;)

ps. to ad. porady WieSia
ORION

Post autor: ORION »

Jedyny problem z tą folią że cyną jej nie polutujesz. Ja czyscilem miejsce pekniecia i cynowalem, pekniecie sie ładnie zlutowało.
iurist

Post autor: iurist »

Przyjdzie czas na naprawe to na pewno cos poradze :D
dzieki za zainteresowanie !
Kołbi

Post autor: Kołbi »

Sprawdze silnik na krotko tylko musze sie dobrac do tego styku zasilajacego, teraz wiem gdzie szukac. Bo sprawdzalem napiecie na bezpieczniku od nawiewu w ten sposob ze w jego miejsce podlaczylem wolotomierz i na kazdym z 3 biegow pojawia sie 12V. To raczej skrzynka bezpiecznikowa jest dobra.
ORION

Post autor: ORION »

U mnie do bezpiecznika plus dochodzil nie bylo polaczenia z silnikiem dmuchawy.

[ Dodano: Pon 12 Wrz, 2005 ]
Niestety moja diagnoza sie potwierdzila padla skrzynka bezpiecznikowa. Skrzynka wymontowana i naprawiona przy okazji zrobilismy troche zdjec z Kołbim. Jutro postaram sie wrzucic zdjecia i zrobic opis jak poradzic sobie ze skrzynka.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

mialem to samo jakies 2 miechy temu...padlo cos w skrzynce z bezpiecznikami i musialem prosic elektryka o pomoc...pomostkował pare rzeczy i w sam raz mam cieplutko już na te chłodne, jesienne poranki :wink:
longrunner

wycie

Post autor: longrunner »

rowniez u mnie pojawil sie problem z nawiewem
dzis rano zauwazylem, ze przy wlaczeniu na najwyzszy bieg, nawiew zaczyna strasznie wyc. na 1 i 2 tego nie ma. co to oznacza? co moge zrobic?
Voytek

Post autor: Voytek »

po mojemu skorodowała ośka silniczka i dlatego kwiczy (łożyskowania ślizgowe -"brązowe") a idzie tylko na najwyższym biegu po dostaje największego powera prądowego a na niższych nie ma siły... cóż, jakoś trzeba to wyczyścić, np dłuższa rurka od oryginalnej z WD-40, latarka i lać po ośce poprzez wiatraki :) chyba że chce Ci się wyciągać dmuchawę :)
smusu

Post autor: smusu »

Cześć.
Nie wiem czy piszę w dobrym temacie ale tutaj wydało mi się najodpowiedniej:)
U mnie z nawiewem jest tak:
na 1 i 2 chodzi cicho i nie czuć żeby wiało za to na 3 dmucha że uszy odpadają.
Czy tak po praostu ma być czy coś padło? Dobrałem się do przełącznika na desce i wszystko z nim ok.
Escorta mam niedawno i myślałem, że tak ma być ale teraz chciałbym korzystać z klimy i słuchać radia a z dmuchawą na 3 się nie da :)
Co to może być ?
ODPOWIEDZ