Strona 1 z 1

ALARM DO ESIEGO Z 1996ROKU

: 27 sie 2005, 22:03
autor: majbiker
ZAKŁADAM ALARM - i niewiem gdzie należ się podpiąć ( chyba w pzrekażniki) aby migały kierunki,
oraz gdzie należ się podpiąć pod wyłączniki aby po otwarciu drzwi alarm sam się nie uzbrajał!
mam auto z 1996roku z pazdziernika 1.8td 90kucy montowany w espani!
alarm MAGICAR 440

: 27 sie 2005, 22:21
autor: WieSiu
aby kierunki migaly,to nie wpinasz sie w przekazniki,tylko zwyczajnie w przewody idace do kierunkowskazow :) (te plusowe), latwo je znalezc szukajac przy wlaczonym kierunkowskazie miernikiem w kostkach wychodzacych od gory skrzynki bezpiecznikow. A co do przewodu aby alarm reagowal na otworzenie drzwi,to jest on od spodu skrzynki bezpiecznikow (trudniejszy dostep,bo trzebga ja do gory nogami przewrocic). Zajrze do schematu i podam Ci kolor kabla.

: 27 sie 2005, 22:26
autor: majbiker
OK BĘDE BARDZO MOSNO ZOBOWIˇZANY
umnie te kolory nie są normalne , z części ( obojętnie jakiej) wychodzą kable i zaraz jest wtyczka i zmieniają się kolory? czemu tak ktoś to wmyślił to niewiem!]
możę jak byś miał jakieś foto gdzie się mam wpiąć to by było super NADZWYCZAJ GENIALNIE!

: 27 sie 2005, 23:07
autor: WieSiu
tutaj zrzucialem dwa skany schematow dzieki ktorym znajdziesz ten przewod od wlacznikow krancowych na drzwiach. W niego sie wepniesz i podepniesz do alarmu i bedzie reagowac na otworzenie drzwi,tak jak mowilem ten przewod jest umieszczony od spodu skrzynki z bezpiecznikami, na jedym ze skanow masz umiejscowienie dokladnie gdzie ten przewod sie znajduje w skrzynce. Ja tez mam Escorta z 1996 TD, tyle ze produkcji niemieckiej i takowy przwod u mnie byl. A ze nie ma rozróżnienia w schemacie na auto z niemiec czy nie z niemiec to na pewno masz tak samo.

Oto skany:

alarm01.jpg
alarm02.jpg

: 27 sie 2005, 23:14
autor: majbiker
dzięki !!!
---> czy te skany nie są idenytczne 2 jednakowe ? bo mi sie wydaje żę niczym się nie różnią !

[ Dodano: Sob 27 Sie, 2005 ]
z centralki wychodzą 2 przewody i mam je opisane na schemacie tak ( schemat od alarmu)
zielony <---------------( - ) drzwi -
fioletowy<--------------( + ) drzwi +

nie jestem zbyt kumaty z elektryki , dlatego kogoś co się zna takie pytania mogą śmieszyć ale mam z tym problem!

: 27 sie 2005, 23:22
autor: WieSiu
poprawilem linka w poscie, rzeczywiscie bylo to samo :) Teraz sa rozne.
Ty wykorzystasz przewod zielony (-) do podlaczenia do tego przewodu co Ci zaznaczylem

: 27 sie 2005, 23:31
autor: majbiker
DZIĘKI , jak byś mógł mi wskazać który to kabelek od kierunków na tym obrazku było by super!!!!
p.s
klikam na ikone POMóGŁ!!!!
sam sobie bym z tym rady nigdy niedał !

: 27 sie 2005, 23:39
autor: WieSiu
niestety nie potrafie Ci powiedziec ktory dokladnie to kabelek od kierunkow,ale opisze Ci jak go znalezc (oczywiscie kazdy z kabelkow z osobna,a sa dwa, lewy i prawy). Musisz wziasc miernik elektroniczny,ewentualnie probnik na 12 V, przekrecic zaplon i wlaczyc kierunkowzkaz,np lewy. Wtedy jeden koniec miernika lub probnika przykladasz gdzies do masy samochodu (czyli gdziec gdzies w niepokryte farba miejsce karoserii,najlepiej pod jakas sroba,albo w jakis przewod masy), potem bierzesz drugi przewod miernika i wtykasz w kostki znajdujace sie w skrzynce bezpiecznikow od gory, tam powinienes znalezc kabelek ktory zmienia napiecie w "takt" kierunkowskaza. Oczywiscie misisz to robic na podlaczonym akumulatorze i na zlozonej calej instalacji elektrycznej samochodu. Mysle ze metoda prosta, a popsuc cos bardzo trudno :)

: 28 sie 2005, 11:20
autor: majbiker
tu gdzie umiejscowiłeś na shemacie kostkę umnie są kolory;2 kabelki które wchodzą w jednomiejsce pomarańczowoniebieskie
1 kabelek koloru czarnoczerwonego --- i --- taki sam kolor jest przy wyłączniku drzwiowym--> pewno chodzi to o ten kabelek !?

[ Dodano: Nie 28 Sie, 2005 ]
mam problem z podłączenIEM ULTRADZWIĘKOWYMCZUJNIKIEM TX-08
ma on 3 przewodyi opisane są tak
biały wyzwala 0V
kolor zielonyi brązowy zasilają czujnik ?
GDZIE TO WPIˇC DO CENTRALKI?

: 28 sie 2005, 20:11
autor: WieSiu
jak nie pomyliles kostek,to ten przewod to na pewno ten i on idzie do drzwi pasazera i do tylnych drzwi. Ale pod niego koniecznie masz sie wpiac.

Co do podlaczenia czujnika,to w alarmie zasilenie bierzesz do czujnika normalnie z zasilania alarmu, brazowy to zapewne bedzie masa, zielony to zapewne +, a bialy dajesz do wejscia alarmu, w opisie powienies miec cos takiego jak linia wyzwalajaca alarm sterowana masa, tam wlasnie powinien trafic bialy przewod.