Tuning silnika

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

czubek

Tuning silnika

Post autor: czubek »

Mam pytanko: co koledzy proponują dla podniesienia osiągów i parametrów w Essim MkVI 1,6 16V 90 KM. Dodam, że silnik mam 2000 km po remoncie kapitalnym.
Krzychu-9

Post autor: Krzychu-9 »

ile chcesz wydać na to kasy ?

PZDR
czubek

Post autor: czubek »

Standardowo: minimalnie :wink: . Można problem potraktowac trochę teoretycznie, bo jestem teraz bardziej ciekaw niz mogę zrobić. Bo tak naprawdę, to nie ma chyba duzego pola manewru, zakładając że w silnik już za bardzo ingerowac nie ma sensu?
Krzychu-9

Post autor: Krzychu-9 »

No właśnie, interesowałem się tym bo chciałem też coś poprawić i, jeśli chcesz mieć realnie kilkanaście lub więce koników to:

- Zmienić silnik, u mnie bez ingerencyjnie mogę dać 1,8 16v a mam 1,6 16v auto z 96r. więc wiele nie zyskam przekładka silnika około 400 zł. plus koszt innego silnika.
inne silniki można założyć ale pojawiają się problemy typu: komputer, i osprzęt oraz skrzynia biegów a co zatym idzie półosie więc pasztet.

- kupić inne auto z mocniejszym silnikiem (i to wcale nie jest żart)

oczywiście całkowicie wykluczyłem zdobycze techniki typu strumienica czy chip za 15zł.

poważny chiptuning kosztuje sporo.

reasumując nie ma sensu wywalanie pieniędzy napierdoły, chcesz mieć potwora o opyl swoje auto i kup coś innego np. Mitsubishi 3000 GT Biturbo, i wygląd sportowy i osiągi fajne o ile się nie mylę to Biturbo ma jakieś 280KM, takie z 93roku można już dostać za dwadzieścia kilka tysiaków.

PZDR
Adriano

Post autor: Adriano »

Ja bym nic nie robił. Chyba 90 koni to już jest coś, Escort do dużych aut nie należy cieszyłbym się gdybym miał 90 a nie 60 tak jak teraz. Chyba że chcesz z niego robić jakąś rajdówkę to co innego.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Słyszałem o skróceniu skoku tłoka, planowanie głowicy ,płukanie kolektorów dolotu i wydechu,zmiany w doprowadzeniu powietrza do cylindrów,zmiana oprogramowania elektroniki,zmiana układu wydechowego na bardziej przelotowy i jest pewnie jeszcze wiele coby można było zrobić :wink: lecz koszty zaczynają rosnąc i rosnąć :?
Mój Essi ma 90km i mnie osobiście zadowala :wink:
I CHYBA NIE MA TAK zwanego złotego środka czyli za niewiele osiągnąć niesamowite osiągi :wink:
Ale próbować zawsze można i w niektórych przypadkach trzeba bo to też może być czyjaś Pasja i hobby :wink:
Załączniki
Dxiałka 2004 548.jpg
Dxiałka 2004 548.jpg (107.58 KiB) Przejrzano 7575 razy
czubek

Post autor: czubek »

Generalnie macie rację. Wydaje mi się, że można by realnie pomyśleć nad wydechem(zrobić coś ze starym katem), dolotem powietrza(chyba niskie koszta), ew. pomyśleć o chipie bo przecież 8-zaworówki mają 105KM!
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Wszystkie te zmiany niosą za sobą również zmiany w srodku autka,trzeba zamątować szereg różnych dodatkowych zegarów które pomagają nam w obserwacji pracy silnika :wink:

[ Dodano: Wto 16 Sie, 2005 ]
OCZYWIŚĆIE TO TAK DLA ROZLUŻNIENIA :mrgreen:
Załączniki
robudowany-samcochod.jpg
robudowany-samcochod.jpg (42.75 KiB) Przejrzano 7562 razy
Adriano

Post autor: Adriano »

Jak się lata tym samolotem? :lol:
czubek

Post autor: czubek »

Ale Ci się dowcip wyostrzył...
A co na to (moje to a nie Yanka!) nasz wszystkowiedzący moderator?
Liczę, że teraz siedzi i obmyśla dla nas tani i skuteczny chip-tuning :mrgreen:
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

A tak poważnie czy chcieli byście żeby wasz Essi tak wyglądał :wink:
Załączniki
odrzutowy-samochod.jpg
odrzutowy-samochod.jpg (60.47 KiB) Przejrzano 7539 razy
Krzychu-9

Post autor: Krzychu-9 »

czubek pisze:A co na to (moje to a nie Yanka!) nasz wszystkowiedzący moderator?
Liczę, że teraz siedzi i obmyśla dla nas tani i skuteczny chip-tuning :mrgreen:
Co masz na myśli ??

PZDR
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Jęsli chodzi o MNIE to tylko tak sobie pozwoliłem dla żartu zamieścić tę fotke :wink: Jeśli kogoś urażiłem to BARDZO PRZEPRASZAM nie to miałem na celu :oops:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

najlepsze polepszenie osiagow samochodu i najtansze to zmiana samochodu,jak ktos juz wspomnial, ja tam zrobilem i nie zaluje, przesiadlem sie z 1.3 na TD i jest super. W koncu nie narzekam na brak mocy, no i najwazniejsze ze moment obrotowy troche wiekszy niz w benzynach :) Szkoda tylko,ze dopiero mniejwiecej przy 2200 obrotow zaczyna mocno ciagnac,ale za to mozna do tych obrotow oszedzac paliwo majac troszke lepsze przyspieszenie jak w 1.3.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Tak Wiesiu 100%RACJI trzeba by sprzedać autko i kupić NP:Escorta RS2000 lub Coswortha Turbo :wink:
Ale pewnie ktoś kto jest szczęśliwym posiadaczem takowego ESSIEGO też już chciałby coś w nim zmienić co by miał lepszgo "KOPA" :wink: bo to co ma to mu juz nie wystarcza :wink:
ODPOWIEDZ