Akumulator VS Alternator

Moderator: Moderatorzy

Tom3cz3k

Akumulator VS Alternator

Post autor: Tom3cz3k »

Witam serdecznie, mam duży problem z rozładowującym sie akumulatorem.
Od kilku miesięcy zmagam sie z tym, problem rozładowania początkowo jak sądziłem leżał w przetartej osłonie kabla idącego do zbiornika z gazem :arrow: za duży pobór prądu.
Lecz wczoraj,gdy wracaliśmy z żoną do domu jakoś dziwnie na żółto świeciły światła.
Dziś rano już fordzik nie odpalił :?
Jak można sprawdzić czy alternator ładuje ?

Dziekuję za info, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

pewnie że można-mierniczkiem.powinno być około 14V na zapalonym silniku.

tak na przyszłość-opcja "szukam" słowo "alternator" i proszę------

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... alternator
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

napiecie na klemach akumulatora powinno wynosic minimalnie 13.9V Jak jest mniej,to cos z przewodami lub alternatorem jest nie tak. A alternator mozna samemu naprawic w wiekszosci przypadkow,wiec nie polecam wizyty u mechanikow, zwlaszcza ze za to slono kasuja
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tom3cz3k

Re: Akumulator VS Alternator

Post autor: Tom3cz3k »

Serdecznie dziękuje za informacje. :D :D
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

leszek dobrze że robisz za "dyscyplinę " tego forum.Tak trzymać!!!
Tom3cz3k

Post autor: Tom3cz3k »

darcun4 pisze:leszek dobrze że robisz za "dyscyplinę " tego forum.Tak trzymać!!!
Przepraszam "darcun4", a Ty za co robisz ?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

ja tu tylko sprzątam
Tom3cz3k

Post autor: Tom3cz3k »

WieSiu pisze:napiecie na klemach akumulatora powinno wynosic minimalnie 13.9V Jak jest mniej,to cos z przewodami lub alternatorem jest nie tak. A alternator mozna samemu naprawic w wiekszosci przypadkow,wiec nie polecam wizyty u mechanikow, zwlaszcza ze za to slono kasuja
Witam, ponownie. Zmierzyłem napięcie. Alternator wgóle nie ładuje :arrow: a kontrolka nie sygnalizuje braku ładowania. Jak sprawdzić czy to przypadkiem niejest wina przewodów..?

Dziekuje za info i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wystarczy ze sprawdzisz bezposrednio na alternatorze,to pominiesz przewody,ale jesli kontrolka nie swieci sie takrze po przekreceniu kluczyka ale jeszcze przed uruchomieniem samochodu (kiedy swieci sie od cisnienia oleju),to bedzie to na 90% uszkodzony regularor napiecia. Koszt niewielki. wymiana wzglednie latwa
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tom3cz3k

Post autor: Tom3cz3k »

Ślicznie dziękuje za pomoc.

pozdrawiam.
ODPOWIEDZ