Hej, dawno nic nie pisałem ale to nie znaczy, że nic się nie działo
Escorta co prawda dawno już nie ma ale dalej siedzę tylko w Fordzie
Moim zadaniem było zrobienie swapa w ST150 - 2,5l N/A, dłuższa skrzynia - samochód na daily.
Spec:
silnik Duratec 2,5l L5-VE - seryjny, nie otwierany, usunięta kaseta balansowa
czujniki wału i wałka Hall, fajkocewki
wałki rozrządu Catcams
sterownik Ecumaster EMU Black
układ wydechowy Milltek 4-1, dalej wydech z nierdzewki 63mm na 2 tłumikach przelotowych i katalizatorze
skrzynia seryjna ST150 po rewizji z głównym dłuższym z diesla + szpera Torsen
Ogólnie silnik został poskładany z wykorzystaniem elementów z Forda/Mazdy z silników Duratec lub Ecoboost - nie ma ani jednej części customowej pod tym względem.
W trakcie składania zapadła decyzja o przygotowaniu osprzętu silnika na stage2 tj montaż kompresora odśrodkowego Rotrex.
W tym celu zostało zmienione koło pasowe na takie z Focusa MK2 oraz miska z Mondeo MK4 2.3 - dzięki temu, będzie można przenieść kompresor klimatyzacji pod miskę olejową a w miejscu kompresora klimy będzie Rotrex.
Kompresor Rotrex w tym silniku z tymi wałkami generuje średnio ~320koni i 320Nm
Tak jak pisałem, auto to daily więc pod względem wyposażenia nie ma kompromisów, wszystko zostaje i musi być sprawne!
W aucie działają 2 zestawy klap w dolocie oraz zmienna faza wałka ssącego.
Wszelkie prace mechaniczne, elektryczne oraz elektroniczne są wykonane przeze mnie.
Kilka foto:
Obecnie tak wygląda wykres w porównaniu do seryjnego silnika 2.0 z seryjnym wydechem oraz krótkim dolotem na stożku.
Nie jest to jeszcze finalny wynik ponieważ jest kilka poprawek. Liczę, że uda się osiągnąć 20xPS i 27x Nm
Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson
Moderator: Moderatorzy
Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
- Mateklobez
- Posty: 3322
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson
Fajne te daily Powodzenia przy dalszych pracach.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson
Super sprawa takie auto. Może pora na otworzenie własnej firmy ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson
DLa mnie wrażenie robi nie tylko samochód i włożona w to robota ale również estetyka pracy, dokumentacja fotograficzna - nie każdemu się chce przy projekcie myć się i czyścić, przygotować elementy specjalnie do sesji foto.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson
Finalnie tak wygląda wykres w porównaniu do w pełni seryjnego 2.0 na fabrycznym dolocie i wydechu,
Wynik finalny przy 32*C na hamowni i 37*C w dolocie to 204PS i 255Nm. Efekt falki w niskich rpm to przełączanie się klap w kolektorze, na drodze tego nie czuć.
https://youtu.be/wcte-B_mj1w
Obecnie walczę nad wersją 2.5 turbo z 6 biegową skrzynią z Focusa MK3 ST wraz z szperą torsen.
Cel to 300+ w pełni drogowym setupie.
Wynik finalny przy 32*C na hamowni i 37*C w dolocie to 204PS i 255Nm. Efekt falki w niskich rpm to przełączanie się klap w kolektorze, na drodze tego nie czuć.
https://youtu.be/wcte-B_mj1w
Obecnie walczę nad wersją 2.5 turbo z 6 biegową skrzynią z Focusa MK3 ST wraz z szperą torsen.
Cel to 300+ w pełni drogowym setupie.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB