Strona 1 z 1

Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

: 10 sie 2022, 08:51
autor: bobson
Hej, dawno nic nie pisałem ale to nie znaczy, że nic się nie działo :)
Escorta co prawda dawno już nie ma ale dalej siedzę tylko w Fordzie :)

Moim zadaniem było zrobienie swapa w ST150 - 2,5l N/A, dłuższa skrzynia - samochód na daily.

Spec:
silnik Duratec 2,5l L5-VE - seryjny, nie otwierany, usunięta kaseta balansowa
czujniki wału i wałka Hall, fajkocewki
wałki rozrządu Catcams
sterownik Ecumaster EMU Black
układ wydechowy Milltek 4-1, dalej wydech z nierdzewki 63mm na 2 tłumikach przelotowych i katalizatorze
skrzynia seryjna ST150 po rewizji z głównym dłuższym z diesla + szpera Torsen

Ogólnie silnik został poskładany z wykorzystaniem elementów z Forda/Mazdy z silników Duratec lub Ecoboost - nie ma ani jednej części customowej pod tym względem.

W trakcie składania zapadła decyzja o przygotowaniu osprzętu silnika na stage2 tj montaż kompresora odśrodkowego Rotrex.
W tym celu zostało zmienione koło pasowe na takie z Focusa MK2 oraz miska z Mondeo MK4 2.3 - dzięki temu, będzie można przenieść kompresor klimatyzacji pod miskę olejową a w miejscu kompresora klimy będzie Rotrex.
Kompresor Rotrex w tym silniku z tymi wałkami generuje średnio ~320koni i 320Nm :)

Tak jak pisałem, auto to daily więc pod względem wyposażenia nie ma kompromisów, wszystko zostaje i musi być sprawne!

W aucie działają 2 zestawy klap w dolocie oraz zmienna faza wałka ssącego.
Wszelkie prace mechaniczne, elektryczne oraz elektroniczne są wykonane przeze mnie.


Kilka foto:

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek



Obecnie tak wygląda wykres w porównaniu do seryjnego silnika 2.0 z seryjnym wydechem oraz krótkim dolotem na stożku.
Obrazek

Nie jest to jeszcze finalny wynik ponieważ jest kilka poprawek. Liczę, że uda się osiągnąć 20xPS i 27x Nm :)

Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

: 11 sie 2022, 00:37
autor: Mateklobez
Fajne te daily :d Powodzenia przy dalszych pracach.

Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

: 11 sie 2022, 08:40
autor: WieSiu
Super sprawa takie auto. Może pora na otworzenie własnej firmy ?

Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

: 11 sie 2022, 21:21
autor: Yagr
DLa mnie wrażenie robi nie tylko samochód i włożona w to robota ale również estetyka pracy, dokumentacja fotograficzna - nie każdemu się chce przy projekcie myć się i czyścić, przygotować elementy specjalnie do sesji foto. good

Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

: 09 lut 2024, 23:08
autor: bobson
Finalnie tak wygląda wykres w porównaniu do w pełni seryjnego 2.0 na fabrycznym dolocie i wydechu,

Obrazek
Wynik finalny przy 32*C na hamowni i 37*C w dolocie to 204PS i 255Nm. Efekt falki w niskich rpm to przełączanie się klap w kolektorze, na drodze tego nie czuć.

https://youtu.be/wcte-B_mj1w


Obecnie walczę nad wersją 2.5 turbo z 6 biegową skrzynią z Focusa MK3 ST wraz z szperą torsen.
Cel to 300+ w pełni drogowym setupie.