Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Moderator: Moderatorzy

ESSI 88
Posty: 99
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 » 17 cze 2020, 15:49

Pytanie w imieniu bliskiej mi osoby. Jakie mogą być przyczyny takiego zaolejenia obudowy filtra powietrza (sam filtr też jest w dużym stopniu wilgotny)? Olej wydobywa się z odmy przez ten pomaranczowy kapselek. Mam swoje przewidzenia, ale chciałbym zapytać się szerszego grona. Dodam, że ma to miejsce w Fieście MK3 z '92 roku. Umieszczam ten temat bo silnik ten był również montowany w tej samej konfiguracji w Escortach MK4/MK5. Foto poniżej:
Załączniki
Screenshot_2020-06-17-15-38-39.png
Zaolejenie

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 21267
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: WieSiu » 17 cze 2020, 15:58

Wg mnie to nie ma tragedii. Nie przejmowalbym sie tym zbytnio jesli tylko tyle oleju.

Ten silnik chyba nie ma separatora oleju na odmie, zawsze mozna takie cos dolozyc.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3326
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: darcun4 » 17 cze 2020, 17:17


Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21636
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: Jamszoł » 17 cze 2020, 18:49

Jeśli nie ma separatora to warto go założyć
Jeśli jest to jest zapchany
6.11.2010/28.08.2012_16.30

ESSI 88
Posty: 99
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 » 17 cze 2020, 20:52

No nie ma tam żadnego separatora który by to przechwytywał. Pod tym kapelusikiem jest wyjmowany trójnik. W niego brat włożył uformowany druciak ze zmywaka. Ale nic to nie dało. Dalej jest tyle oleju. Odrobinę jakby za dużo. Potrafi sączyć się do czerpni-tuby i kapie na obudowę pokrywy zaworów. Częsta jest też konieczna wymiana filtra powietrza. Od jednego mechanika usłyszał, że stosuje za rzadki olej. Tylko szkoda lać jakąś berbeluchę gdy kondycja silnika jest świetna. Od lat stosowany jest pełen syntetyk 5-W30. Nie wymaga dolewek itp. zabiegów.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21636
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: Jamszoł » 17 cze 2020, 20:56

w starych silnikach separator był w pokrywie zaworowej ( taka blacha umocowana po całości )
Wycior trochę za słaby - lepiej kupić siatkę separator od F126p ( lub tego typu ) kosztuje grosze
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4539
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: S3ci0r » 17 cze 2020, 21:05

ESSI 88 pisze:
17 cze 2020, 20:52
Od jednego mechanika usłyszał, że stosuje za rzadki olejwymaga dolewek itp. zabiegów.
po takich słowach radziłbym omijać tego mechanika szerokim łukiem :galy:
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 11173
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: kupiec » 17 cze 2020, 21:52

W moim starym złomie mk4 zrobiłem separator z puszki na kawę a wkład z gąbki. Co miesiąc czy dwa wyciągałem gąbkę i wkładałem nową.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

ESSI 88
Posty: 99
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 » 17 cze 2020, 22:19

No on tam nie serwisuje na szczęście. Był z samochodem służbowym i taką poradę usłyszał. Dla mnie też to niezła kpina, znam tych januszy co twierdzą że po 100tys km przebiegu trzeba olej na mineralny zamieniać :D Nie ma tu opcji żeby zmieniać coś w kwestii oleju. Na pewno zostanie taki najdłużej jak to możliwe. Wycior zostanie wyciągnięty, opowiem o tym separatorze. Może uda się coś takiego oprawić na przewodzie prowadzącym do obudowy filtra.

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13384
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: Yagr » 17 cze 2020, 22:22

Chyba,że uszczelniacze zaworowe już zaniechały czynności po tylu latach. Jak do reszty skamieniały to się przez nie będzie lać jak z kranu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21636
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: Jamszoł » 17 cze 2020, 22:31

Jak się posypią uszczelniacze zaworowe to podczas jazdy gdy puścimy nogę z gazu i hamujemy silnikiem - będzie z rury zapitalał niebieski dym
6.11.2010/28.08.2012_16.30

ESSI 88
Posty: 99
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 » 17 cze 2020, 22:32

Tylko że silnik jest w świetnej kondycji, dlatego ta zagwozdka z tym zaolejeniem. Z silnika nic nie ubywa oleju, nie dymi ani nie ma innych dziwnych objawów.

ESSI 88
Posty: 99
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 » 19 cze 2020, 05:48

Jako dowód świetnej kondycji silnika przedstawiam jedną ze świec zapłonowych. Obecnie silnik ma nieco ponad 150tys km i jest to wiarygodny oraz potwierdzony przebieg. Gdyby pozbyć się tego zaolejenia było by idealnie. Póki co cała ta patelnia została oczyszczona i trzeba obserwować po jakim przebiegu zacznie się odnawiać zaolejenie. Miałem w przeszłości Fiesty MK3 z silnikami 1.1/1.3 ale było sucho jak pieprz. Brat ma jeszcze drugą Mk3 też z 1.4 CVH ale na gaźniku. I tam jest sucho.
Załączniki
IMG_20200618_231841.png
Świeca zapłonowa

ESSI 88
Posty: 99
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 » 25 cze 2020, 23:22

W silniku został wymieniony olej bo i nadszedł czas by po roku zastąpić nowym. Oczywiście na taki który był poprzednio czyli syntetyczny. Czerpnia filtra oczyszczona. Teraz jak to mówią "jeździć obserwować" :P

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4539
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: S3ci0r » 25 cze 2020, 23:29

syntetyczny czyli jaki dokładnie? :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

ODPOWIEDZ