WYMIANA OLEJU RAZEM Z FILTREM

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zgadza się z tym drutem.
Wykręcamy świecę - przyglądamy się pod jakim kontem wygiąć drut - spłaszczamy go na wygiętej końcówce - lekko - żeby się nie przesuwał na boki - dojeżdżamy tłokiem do góry - tłok dociska drut do zaworu - można spokojnie odbezpieczyć i zdjąć sprężynę.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jurek, a masz może jakąś fotę jak ten drut ma wyglądać?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No nie nie mam ale jeśli zdejmniemy pokrywę zaworową to łatwo podpatrzeć jak ma być wygięty i jakie długie ma być wygięcie i pod jakim kontem mamy go wpychać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

trzeba będzie spróbować...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Procurator

Post autor: Procurator »

Przed chwilą wymieniłem uszczelkę pod pokrywę głowicy, gdyż przez starą co nie co się przesączało. W komplecie z uszczelką sprzedał mi takie 9 aluminiowych podkładeczek, owe podkładeczki wcisnąłem w dziurki na śruby w uszczelce, czy to jest właściwe miejsce tych podkładeczek?
A co do ceny wymiany uszczelniaczy to wiem to tylko od jednej osoby, osobiście się jeszcze nie pytałem.
Pozdr.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ostatnio w pracy to nawet nie używaliśmy przyżądu do wyciskania sprężyn.
Jeden włazi z kopytami na silnik i wpycha sprężynę w dół kombinerkami a drugi wydłubuje półksiężyce cienkim wkrętakiem.
Pręta nikt nie trzyma - bo przyduszamy go tłokiem. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

:mrgreen:
jamszoł pisze:Jeden włazi z kopytami na silnik i wpycha sprężynę w dół kombinerkami
Można i tak,pod warunkiem,że ten jeden ma min 80 kg., a ten drugi jest kumaty :grin:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

darcun4 pisze:Eeeehhh lenie:
Eeee... zaraz "lenie", po prostu nigdy tego nie robiłem i pojęcie "w kształcie hokeja" jest dla mnie wieloznaczne :mrgreen: Jak bym zobaczył, to bym nie pytał :P
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

elo
niedawno tez wymienialem olej, ale chyba nalalem ciut za duzo.tzn.przy zimnym silniku olej jest ponad maxa a przy cieplym rowno z maxem.jak myslicie sposcic troche oleju??ma to jakis wplyw?jutro sprawdze ile dokladnie wlalem ale mysle ze nie wiecej jak 4litry.
___________________________________
Był: Escort 1.4 F4B MK6 94r. + LPG
Był: Escort 1.6 LUJ MK5 92r. +LPG
Jest: Focus 1.8 Zetec-E MK1 98r.
Jest: Mondeo 1.8 RKH Turnier MK2 98r +LPG
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak jest równo z MAX to zostaw... po to jest ta krecha. Nic ci się nie stanie.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A na zaś pamiętaj , żeby przy wymianie oleju i filtra wlać 3,5l wtedy b ędziesz miał na miarce 3/4 stanu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emceha

Post autor: emceha »

zboczę z tematu i powrócę do głowicy. U mnie kosztowało to 450 zeta bez robocizny mechaników którzy to demontowali ;) 700 to jakaś paranoja :shock:
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

sprawdzilem dokladnie i wlalem 3,5l oleju, ale mam go powyzej maxa :!: (na focie niebieska kreska=moj poziom oleju przy zimnym silniku) wlałem SAE 15W40(foto)sprzedawca mi go polecal.czy jak spuszczalem olej przy cieplym silniku to mogl on jeszcze nie splynac skons?i np.te pol litra starego jeszcze gdzies było?filtr tez wymienialem.
Załączniki
bagnet.JPG
olej.JPG
emceha

Post autor: emceha »

michmarmik, przy spuszczaniu oleju odkręciłeś korek ten co się olej wlewa??? Jak był ciepły to powinien spłynać.
ODPOWIEDZ