WYMIANA OLEJU RAZEM Z FILTREM

Moderator: Moderatorzy

Jarekw

WYMIANA OLEJU RAZEM Z FILTREM

Post autor: Jarekw »

WITAM!
Mam pytanie do Was ludzie. wiem juz mniejwiecej ile tego oleju mam lac ale nie wiem jeszcze jaki to ma byc olej. Mam escorcika z 1995 i 140 tys. najechane mam dylemat jaki olej i jaki filtr do niego spasowac ( mineralny, czy raczej połsyntetyk ) a jeszce jedno jakby ktos mogl podac jakis link do strony gdzie moge poczytac wlasnie o rodzajach olei.
Adriano

Post autor: Adriano »

Dzisiaj mechanik, który ma MK IV powiedział mi że escorty najlepiej jeżdżą na Mobilu. Nie lać raczej Lotosu, a Castrola to już wogóle. A jeśli chodzi o filtry to mówił że MANN. Nie wiem na ile miał rację, ale powiedział jeszcze żeby póki się da to jeździć na półsyntetyku.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Jarekw to pytanie bardzo indywidualne,bo co odpowiedż to inna marka.Ja śmigam na Quacker State 10 W 30 i jest w porzo. Zapewne marka jak i cena również jest zależna od zasobności portwela jak i od tego ile oleju "połyka" silniczek.Jeżeli mało to może być nawet pełen syntetyk,a jak więcej , to oczywiście coś tańszego,bo szkoda kasy.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

adriano79 pisze:Dzisiaj mechanik, który ma MK IV powiedział mi że escorty najlepiej jeżdżą na Mobilu. Nie lać raczej Lotosu, a Castrola to już wogóle. A jeśli chodzi o filtry to mówił że MANN. Nie wiem na ile miał rację, ale powiedział jeszcze żeby póki się da to jeździć na półsyntetyku.
Ja leję właśnie Castrola i powiem szczerze, że nic się nie dzieje. Na 10 tyś. km dolewam 1 litr oleju.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2005, 09:12 przez robertford, łącznie zmieniany 1 raz.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Adriano

Post autor: Adriano »

Dlatego pisałem że nie wiem czy ten mechanik miał rację. Ja np. z Mobilem nie mam miłych wspomnień w poprzednim aucie (kadett) i potem już lałem Lotos.
slawkiewi

Post autor: slawkiewi »

Panowie ja wlałem Mobila 5W30 tak jak producent zaleca przynajmniej w moim fordku (oczywiście nie mobil tylko olejo takich parametrach) i jest wszystko ok i chyba teraz taki sam zaleje bo już pora. Wcześniej stosowalem Mobil w cieniasie i Nissanie i też ok.
Yukas

Post autor: Yukas »

Ja u siebie zaraz po zakupie Essiego zalałem Lotos Diesel i nie narzekam. Silnik po przejechaniu jak dotąd ok 4tys nic nie wziął, mam full na bacie :wink:
Co do filtra to zakupiłem naszego rodzimego Filtrona, bo z tego co się dowiedziałem to jest on lepszy od zagranicznych (poza tymi z górnej półki).

Wiadomo są gusta i guściki :mrgreen:
misoch

Post autor: misoch »

Ja mam wlany Mobil 15W40 (mineralny) + Filtron i po przejechaniu 5 tys. km silnik wogóle nie wziął oleju - jak tak dalej będzie to nie będę musiał dolewać aż do wymiany.

A czy to prawda, że diesel z turbiną bierze więcej oleju, właśnie przez turbinę ??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Moj narazie tez nic oleju nie wzial a tez mam z turbina :) wiec nie jestem przekonany co do tego ze z turbina bierze wiecej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Sobota

Post autor: Sobota »

Ja po kupnie essiego zalałem półsyntetyk jak dobrze pamietam Lotosa 10w30, ale spalał mi go troszke więcej niz bym sie spodziewał , niedawno zmieniłem na mineralny bardziej gesty 15w40 też Lotosa, i jest bardzo dobrze olejku nie ubywa :) a jeżeli chodzi o filtr, to mozna go zmieniać co dwie wymiany oleju.
SpecMan

Post autor: SpecMan »

Panowie, Panowie. Spokojnie. Tak naprawde marka nie jest ważna, dzisiejsze oleje powiedzmy od klasy G w górę spełniaja wszystkie normy, paramaetry i są absolutnie porównywalne. Silniki Essich to nie jest zaden najnowoczesniejszy hit sezonu a motory ktore zostały wymyslone co najmniej kilkanascie jak nie kilkadziesiat lat temu (chodzi o blok i głowice, nie zas o osprzet) czyli powiedzmy czaach gdy królowały oleje o klasie E i F nie zas tak nowoczesne oleje jak dzis. Wiec kazdy olej powyzej G spełnia z naddatkiem normy przewidziane dla silników Escortów bez względu czy to jest 1.3 czy tez 1.6 czy diesel. Dlatego ten co uzywa Mobila bedzie chwalil Mobila, punkt widzenia przewaznie zalezy od punktu siedzenia (czyt. posiadania) ktos nalal Lotos czy olej BP i bedzi mu autko grało jak orkiestra Berlinska (najlepsza w Europie) to bedzie zachwalał Lotos czy BP. Ale naprawde kazdy z tych popularnyhc olejów jak Shell, Castrol, Mobil, Total, Lotos, Quaker, Texaco itp sa absolutnie poownywalne i gadka mechanika wie Pan ja leje Mobil bo jest najlepszy to tak jak stwierdzenie ze Telewizory Sony czy buty Adidas czy auta VW sa najlepsze, gówno prawda. Co do oleju nalezy poprostu lac klase jaka zaleca producent czyli jesli zaleca 5W-40 to taki lac, nie nalzey przedobrzac, gdyz np. oleje 5W-30 to bardzo, bardzo rzadkie oleje ktore zaleca sie wlewac tylko jesli producent to wyraznie zaznaczy, jesli zas nie nie polecam moze to doprowadzic do rozsczelnienia silnikia a w ksrajnych przypadkach pompa (np zuzytego Essiego) nie pociagnie tak rzadkiego oleju co doprowadzi do zatarcia jednostki. Np. do niektorych modeli Citroena nie wolno absolutnie wlewac oleju 5W-30 tylko 5W-40 lub np. 10W-60 i taki ja polecam, taki stosowałem na rajdach jest to bardzo dobry parametrami olej (marki nie podam bo znowu sie zacznie ze ten jest lepszy od tamtego) wytrzymywał dwa rajdy bez uszczerbku dla silnika, przejezdzilem i jezdze nadal na takim samym oleju od jakis 1 000 000km wiec chyba juz mniej wiecej wiem o czym mowie. Ale znuw tylko wymiana na taki jesli producent pozwolil, jesli nie to jezdzimy na zalecanym. Pozdrawiam. Wojtek A-ha zawsze, zawsze wymieniamy olej plus filtr oleju. Filtr tez nie ma jakiegos lepszego albo gorszego, ktos napisal zalecam Mana, tyle ze Filtron ma cały wkład Mana tylko obudowa jest Polska, wiec co w tym wypadku nie zalecamy Filtrona bo to nie mann?

[ Dodano: Sob 03 Wrz, 2005 ]
Przepraszam wszystkich czytelników moich wypocin ale wkradł sie bła, pisząc o oleju 5W-30 miałem na mysli 0W-30 to on właśnie jest bardzo rzadki i w niektórych modelach wręcz zabroniony w uzyciu. Pozdrawiam i przepraszam.
Alex

Post autor: Alex »

A tak Kto powie ile sie tego leje to znaczy ile kupić oleju ??
Bo nie wiem
A co do wspomagania.
A przy okazji co sie daje do chłodzenia
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ok 5L wchodzi do TD, moze nawet ciut wiecej, to sa informacje podane w ksiazce,ja jeszcze nie sprawdzilem u siebie jak jest w praktyce
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Alex

Post autor: Alex »

A kto ma taką ksiege to chętnie ja pocztam !!
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja ja kupilem w ksiegarni :) 3 lata temu za ok 50zl, teraz ponoc jest za 70zl
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ