Alternator
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Alternator
Hej,
Spodziewam się że w niedalekiej przyszłości będę musiał zdemontować alternator (czasem się na zimno zawiesza i kontrolka żarzy sie trochę w czasie jazdy az się nagrzeje - pewnie szczotki...). Wymyśliłem sobie, że zamiast czekać na zgon tego sprzęta, który jak wiadomo nastąpi w najmniej przyjemnym momencie to kupie jakąś używkę i do tego czasu sobie ja ładnie zregeneruje i przygotuje do montazu. Jednak w natłoku ogłoszeń znalazłem sporo alternatorów o większej niz moja mocy (u mnie standardowo był 70A mitsubishi ze znaczkiem forda ) tj, 90A. Opisane one sa jako do escorta ale po numerach wychodzi że raczej w mondeo 1 i 2.... Macie jakies doświadczenia czy to pasuje bez problemów? Czy warto taki ciut mocniejszy wstawić i czy lepiej brać ten made in japan czy może lepiej boscha? Interesuje mnie łatwość regeneracji i dostepność części.
Spodziewam się że w niedalekiej przyszłości będę musiał zdemontować alternator (czasem się na zimno zawiesza i kontrolka żarzy sie trochę w czasie jazdy az się nagrzeje - pewnie szczotki...). Wymyśliłem sobie, że zamiast czekać na zgon tego sprzęta, który jak wiadomo nastąpi w najmniej przyjemnym momencie to kupie jakąś używkę i do tego czasu sobie ja ładnie zregeneruje i przygotuje do montazu. Jednak w natłoku ogłoszeń znalazłem sporo alternatorów o większej niz moja mocy (u mnie standardowo był 70A mitsubishi ze znaczkiem forda ) tj, 90A. Opisane one sa jako do escorta ale po numerach wychodzi że raczej w mondeo 1 i 2.... Macie jakies doświadczenia czy to pasuje bez problemów? Czy warto taki ciut mocniejszy wstawić i czy lepiej brać ten made in japan czy może lepiej boscha? Interesuje mnie łatwość regeneracji i dostepność części.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: Alternator
Z tego co pamiętam to najlepiej Bosch. Części do tego na pewno pelno. A czy warto kombinować z mocniejszym to zależy od Twoich wymagań, bo może na coś Ci taka ilość prądu potrzebna przejrzałes allegro i Olx w poszukiwaniu taniej nowej okazji ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Re: Alternator
Bosch jest tani ale i malo wytrzymaly tzn szybko sie zuzywa
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Alternator
W orionie mi 70A wystarczało bez problemu ale tu jest trochę więcej elektryki i aku mam tez większy... jesli te 90A wchodza plug&play to bym sie nad takim zastanowił...
Co do okazji to dzisiaj odebrałem te klocki o których juz pisałem - 25zł i eleganckie motorcrafty Do tego oryginalny filtr powietrza i tylko olejówke wziąłem boscha bo nie chciałem szukać u innych sprzedawców i jedna paczka przyszło W sumie z przesyłka 76zł.
Co do okazji to dzisiaj odebrałem te klocki o których juz pisałem - 25zł i eleganckie motorcrafty Do tego oryginalny filtr powietrza i tylko olejówke wziąłem boscha bo nie chciałem szukać u innych sprzedawców i jedna paczka przyszło W sumie z przesyłka 76zł.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Alternator
-
Ostatnio zmieniony 26 paź 2017, 21:48 przez S3ci0r, łącznie zmieniany 1 raz.
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Alternator
Szczypior, a dlaczemu?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Alternator
Jeśli wiesz cos więcej to pisz - ja tylko raz w orionie regenerowałem altka i nie siedzę w temacie... W CVH sa inne niz w zetecu? Wiem że mondkowy ma przynajmniej jeden otwór montazowy większy niż w escortach... Ale nadal nie wiem czy one podchodza bez problemu a nie chce mi sie studiować rysunku technicznego każdego znalezionego w sieci alternatora z dobra ceną.....S3ci0r pisze:a dobra, ty masz CVH, zapomniałem
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Alternator
nie mam pojęcia czy do cvh ten co do zeteca podejdzie, obawiam się że nie
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: Alternator
wg katalogu powinien byc numer 1005351,ale jest to absurdalne,bo ma inne kolo pasowe niz Ty masz (bo pewnie masz wielorowkowy pasek). Ale jesli jest taki jak Ford okreslil,to pasuje tez taki: http://allegro.pl/alternator-ford-escor ... 21011.html a jak taki, to pewnie te z mondeo tez
http://ewcar.pl/pl/p/Alternator-70-AMP- ... 351/362484
przyjrzyj sie dobrze co tam masz wlożone (jaki kształt ma)
http://ewcar.pl/pl/p/Alternator-70-AMP- ... 351/362484
przyjrzyj sie dobrze co tam masz wlożone (jaki kształt ma)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Alternator
wydaje mi się że u mnie wygląda tak http://allegro.pl/alternator-ford-escor ... l#imglayer a na 100% taki był w orionie - bez wentylatora na zewnątrz, ale muszę znaleźć chwilę żeby jaką fotkę cyknąć....
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Re: Alternator
A ty masz inny niz ja ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Alternator
A nie zaglądałem twojemu...
W moim osprzęt jest z 1,6 EFI więc spodziewam się że jest własnie ten co wstawiłem, u ciebie może być inaczej bo to inna generacja i inny silnik fabryczny. Ale nie mam pojęcia od czego zależało, że ford wstawił altka boscha czy mitsubishi..... pewnie od tego w której fabryce sprzęta składali i do którego producenta było bliżej lub w tym momencie dawał lepsze warunki... albo co akurat mieli na półce
W moim osprzęt jest z 1,6 EFI więc spodziewam się że jest własnie ten co wstawiłem, u ciebie może być inaczej bo to inna generacja i inny silnik fabryczny. Ale nie mam pojęcia od czego zależało, że ford wstawił altka boscha czy mitsubishi..... pewnie od tego w której fabryce sprzęta składali i do którego producenta było bliżej lub w tym momencie dawał lepsze warunki... albo co akurat mieli na półce
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- kupiec
- Posty: 12704
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Alternator
Jutro mogę zrobić fotkę jaki jest u mnie jak chcesz.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Re: Alternator
ja jutro mam zamiar jezdzic swoim. jak nie zapomne to tez ci cykne fote
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415