Strona 1 z 2

Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 14:30
autor: Detheroc94
Mam takie pytanie czy da rade w obojetnie jakiej skrzyni escorta(najlepiej zetec) przestawic dyfer zeby krecil na wstecznym do przodu, a 1-5 do tylu? Pytacie po co? Buggy mam zamiar budowac na 2 zetecach kazdy ma napedzac swoja oś I ten tylny chcialbym tylem na przod zeby rama normalniej wygladala I zeby ulatwic sobie robote z podpieciem 2 skrzyn biegow.pod jeden lewarek poczatkowo ta bestia ma byc na ramach pomocniczych wraz z silnikami, wachaczami, zwrornicami, ogolnie zawieszeniem od escorta tylko tylny tylem na przod, zapomnialem dodac ze ma to ostatecznie byc 4x4 4ws z mozliwoscia jazdy na przednim badz tylnym silniku albo oba naraz w prosty sposob blokowaniem wcisniecia sprzegla na wylaczanym silniku oczywiscie jak z tym rusze bo narazie mam zwrotnice sztuk 4, drazki kierownicze szt.2 dlaczego escort I dlaczego zetec bo mam oriona na bazie mk5 w remoncie 1.6 16v efi a od zeteca pasi prawie wsio wiec jak zamawiac te tanie czesci to "na zapas" pozatym jatwa dostepnosc. ufff troche sie rozpisalem sory za brak interpunkcji

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 20:18
autor: Yagr
Witam na forum. Tak ogólnie to chciałbym zapytać czy to twój pierwszy projekt? O skrzyniach wiem niewiele ale gdyby to był cały tylny most to sie go obraca wokół osi wału. Nie wiem czy w skrzyni z przednionapędówki mechanizm różnicowy da się tak obrócić wewnątrz obudowy i obawiam się że ze wzgledu na ograniczone miejsca i konstrukcję taka operacja będzie trudna do wykonania. Ale może się mylę? Takie projekty udają się, licząc optymistycznie 1/100. U nas rzeźbę zrobił igła wrzucając do escorta vr6 z fałłeja... i trochę mniejszą szczypiorek z mondkowym 2.0 w essie (prezes - ciebie nie liczę bo swapy wewnątrz modelu to nie rzeźba ;) ) Jeśli będziesz to ciągnął i ci sie uda to będziesz jednym z niewielu... Tak czy siak - powodzenia.

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 20:56
autor: Detheroc94
Dzieki wielkie niestety tak pierwszy projekt ale aktualnie oriona mk3 męcze cale podwozie I heble I uklad kierowniczy wymienialem ale od dawna takiego dziada chcialem budowac planowane I zbierane dane od 10 lat tak wiec wiem czego chce a co do odwracania w przodnapedowce jest jeszcze opcja obrócenia calego silnika ze skrzynia ale uparlem sie zeby przod byl z tylu tak jakby maska byla klapa czyli np. Chlodnica za silnikiem z tylu a z przodu z przodu innymi slowy zespolenie 2 przodow przodnapedowki w 4x4 I 4ws w budzie od buggy wlasnej roboty a co do doswiadczenia 2x grande punta 1 punto 2 I peugeot 206 rozbabrane na kawalki no I teraz doszedl jeszcze ratowany przezemnie orion

Ps. Dzieki chlopaki bo dopiero.teraz tu wpadlem a czytalem tu duzo jak robilem oriona ktos pisal o zwrotnicach dzieki bo moj mial do wywalenia prawa teraz ma od mk6 zawieszenie nowka a prowadzi sie milusio
Ps.2 projekt ogolnie jest bardzo uproszczony bo cale sanki z zawieszeniem I silnikiem maja robic za oś ale a czasem moze wlasne wachacze zrobie ale wtedy to I polosie bym musial dluższe wstawiac

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 21:17
autor: Yagr
Detheroc94 pisze:Dzieki wielkie niestety tak pierwszy projekt ale aktualnie oriona mk3 męcze cale podwozie I heble I uklad kierowniczy wymienialem ale od dawna takiego dziada chcialem budowac planowane I zbierane dane od 10 lat tak wiec wiem czego chce a co do odwracania w przodnapedowce jest jeszcze opcja obrócenia calego silnika ze skrzynia ale uparlem sie zeby przod byl z tylu tak jakby maska byla klapa czyli np. Chlodnica za silnikiem z tylu a z przodu z przodu innymi slowy zespolenie 2 przodow przodnapedowki w 4x4 I 4ws w budzie od buggy wlasnej roboty a co do doswiadczenia 2x grande punta 1 punto 2 I peugeot 206 rozbabrane na kawalki no I teraz doszedl jeszcze ratowany przezemnie orion

Ps. Dzieki chlopaki bo dopiero.teraz tu wpadlem a czytalem tu duzo jak robilem oriona ktos pisal o zwrotnicach dzieki bo moj mial do wywalenia prawa teraz ma od mk6 zawieszenie nowka a prowadzi sie milusio
Ps.2 projekt ogolnie jest bardzo uproszczony bo cale sanki z zawieszeniem I silnikiem maja robic za oś ale a czasem moze wlasne wachacze zrobie ale wtedy to I polosie bym musial dluższe wstawiac
SŁuchaj, buggy to taki typ pojazdu łączący małą masę z tylnym napędem ( no może nie koniecznie tylnym ale je jednak tak ta klasę zabawek definiuję ;) ) - chcąc pakować w to dwa kompletne zespoły napędowe nic nie zostanie z pierwszego kryterium - małej masy. Sama waga silników i skrzyń to jeszcze mało bo dochodzi konieczność usztywnienia całej konstrukcji i obu zespołów napędowych względem siebie. Zauważ że dwusilnikowe projekty mają zwykle minimum 1500/1600 kg a zwykle dużo więcej- to pasuje do coupe ale nie do buggy. Widać że masz entuzjazm ale moim zdaniem zrobisz 100x lepiej budując taka maszynkę z jednym silnikiem. Nauczysz sie robienia ramy i wielu innych rzeczy o których w tej chwili nawet nie pomyślisz a jak ci się uda to zrobisz projekt o którym teraz myślisz albo przerobisz ten co już będzie jeździł. Doświadczenie zdobyte przy tworzeniu tego pierwszego buggy zaprocentuje ;)

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 21:28
autor: Jamszoł
Z mojej strony mogę dodac doświadczenie w jeżdżeniu 4 napedowcem z obiema osiami skretnymi
Co prawda to koparko - ładowarka i jeżdzi wolno - ale :
Jak jeździłem w głębokim błocie to za bardzo to dziadostwo nie chciało skręcać
Żeby zaczęło słuchac i jeździć tak jak ja chciałem to trzeba było wyłączyć tylną os ze skręcania
Czyli tradycyjne - tylna os stała na wprost a przodek skręca
Jeśli źle zrozumiałem to przepraszam ale chyba doczytałem , że chcesz robić woza z dwóch przodków

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 21:30
autor: Detheroc94
I taki jest zamiar zrobic rufe a przod zostawic tylko z ukladem kierowniczym ale zostawic sobie miejsce pod ewentualny montaz 2 silnika jak ewentualny tyl doturbiony nie bedzie starczac do tego majac 2 silniki pod warunkiem ze zrobie jak najbardziej symetrycznie rame to rozklad masy 50:50 + 4x4 4ws z tym ostatnim na poczatek bedzie zblokowany na środku zeby nie lataly kola jak chca wiec odrazu mowie co bym chcial z tego zrobic bo potem np. By bylo po co uklad kierowniczy z rama pomocnicza z przodu jak mozna zrobic swoje tylko przekladnie wykorzystac poprostu zostawiam se furtke otwarta pod rozwoj machiny bo docelowo bardziej idzie to w baja buggy niz w sand raila a np. Przedni silnik dalo by rade zblokowac latajac tylko na tylnym I polatac bokiem
Ps.jamszol wlasnie nie wiem jak to zrobic chce miec 4ws ale nie skrecac non stop tylem tak jak by z mozliwoscia blokowania tylu w pozycji środkowej I tak z 2 przodow zlepic cos co mozliwosci kazdego przodu zachowa

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 21:36
autor: Yagr
Detheroc94 pisze:I taki jest zamiar zrobic rufe a przod zostawic tylko z ukladem kierowniczym ale zostawic sobie miejsce pod ewentualny montaz 2 silnika jak ewentualny tyl doturbiony nie bedzie starczac do tego majac 2 silniki pod warunkiem ze zrobie jak najbardziej symetrycznie rame to rozklad masy 50:50 + 4x4 4ws z tym ostatnim na poczatek bedzie zblokowany na środku zeby nie lataly kola jak chca wiec odrazu mowie co bym chcial z tego zrobic bo potem np. By bylo po co uklad kierowniczy z rama pomocnicza z przodu jak mozna zrobic swoje tylko przekladnie wykorzystac poprostu zostawiam se furtke otwarta pod rozwoj machiny bo docelowo bardziej idzie to w baja buggy niz w sand raila a np. Przedni silnik dalo by rade zblokowac latajac tylko na tylnym I polatac bokiem
Ja rozumiem sam zamysł ale to po prostu nie za bardzo ma sens w buggy... jak już zrobisz fwd to na początek poszukaj transferboxa z escorta 4x4 i wpakuj to razem z tylnym mostem a potem wzmacniaj silnik. Uzyskasz dużą oszczędność na wadze i nie gorsze osiągi. To nie jest tak że ci odradzam - rób ale metodycznie i z głową, etapami ;)

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 21:41
autor: Detheroc94
Tez o tym myslalem ale troche ciezko taki napez zdobic a jak cos je$&*:-) to I drogo a jak jeden silnik padnie to zawsze jest 2

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 21:48
autor: Detheroc94
Ogolnie sprawa wyglada tak mam 4 zwrotnice I przez zime zbieram graty do podstawy czyli reszta zawieszenia + 2x ramy pomocnicze potem elektryka I na koncu silnik I podstawowa rama ogolnie caly projekt ma byc ala madmax wiec w bloto to leciec raczej nie bedzie no ale po szutrach górkach jak najbardziej tylko ze zastanawia mnie jak to zlepic zeby sie skakania nie balo :-) mam polysl na 2 amor na kazdym kole w momencie gdy wachacz dochodzil by na oko do polowy zakresu dodatkowy mcperson by tak jakby wytlumial I wytracal uderzenie a na 2 to za sztywno by pracowalo
Ps.dzieki za pomysl z transferboxem jak.wstawie tyl to sawsze bede go mogl na przod wstawic I tak zrobic a sam silnik z tylu martwi mnie brak przyczepnosci z tylu I ewentualne podnoszenie sie przodu no ale to akurat bylo by fajne :-)

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 21:50
autor: Yagr
Detheroc94 pisze:Tez o tym myslalem ale troche ciezko taki napez zdobic a jak cos je$&*:-) to I drogo a jak jeden silnik padnie to zawsze jest 2
1200zł... wraz z całym autem - drogo?? http://allegro.pl/ford-mondeo-mk-1-2-0b ... 41298.html

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 21:54
autor: Detheroc94
1200 hmmm to juz jest jakis plan tylko ze zlomowanie itd. Z tym mialbym problem

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 22:06
autor: Detheroc94
No nic jak cos wiecej nazbieram to postępy sie napewno pojawią mam tylko nadzieję ze w pancie bedą mieli jakiś przod od essiego kompletny :-)

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 22:09
autor: Yagr
Detheroc94 pisze:1200 hmmm to juz jest jakis plan tylko ze zlomowanie itd. Z tym mialbym problem
Kolego, jeśli za 1200 zł dostajesz kompletne auto, z którego może pobrać podzespoły kosztujące w sumie jakieś 5 kawałków o ile je znajdziesz, i biorąc pod uwagę że blache zezłomujesz za jakieś 5-6 stów i nie licząc ewentualnego zysku ze sprzedaży innych taili to wydaje mi sie, nie bierz tego do siebie, to czysta kalkulacja, że nie masz się co brac za ten projekt.

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 22:18
autor: Detheroc94
Jest taki przepis ze masa auta zlomowanego patrz dawcy musi miec 90% masy w dowodzie ale ja sie trafi dawca bez prawa do rejestracji to wio za te 1200 cale zawiechy juz moge miec poza rama zespalajaca calosc a to kupic rury I spawac potem fotele silnik I pomalu wio

Re: Odwrocenie dyfra

: 18 paź 2016, 22:37
autor: Jamszoł
Jak dobrze poszukasz to zezłomujesz woza idac tam z gazetą + kawałek wycietej blachy z numerem VIN :d