Powietrze do gaznika - zimne czy gorace???

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Dawid

Powietrze do gaznika - zimne czy gorace???

Post autor: Dawid »

Ostatnio poczytalem troche o tuningu ukladu dolotowego i wylotowego :lol: Ogolnie pisza, ze powinna byc zachowana rownowaga (zestrojenie) w "wydajnosci" dolotu jak i wylotu. Piszą takze, ze wazne jest aby sportowy filtr powietrza umieszczac w takim miejscu, aby zasysane bylo jak najchlodniejsze powietrze z zewnatrz. I tu moje pytanko do znawcow - po kiego grzyba w ukladzie dolotowym jest osobny kanal zasysający do gaznika gorace powietrze od kolektorow wydechowych? Tak jest u mnie - gardziel obudowy filtra powietrza ma dwa kanały, jeden wystawiony na zimne powietrze z zewnatrz (z zamykana klapką na sprezynce :?: ) drugi zasysajacy gorace powietrze z kolektorow. Potem to wszystko wspolnie idzie do filtra powietrza i do gaziora. Czy montujac sportowy filtr powietrza na tym "zimnym" wlocie powinienem odciac zasysanie goracego powietrza od kolektorow???? Poradzcie bo ja nie znam sie na tym dobrze...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tez niestety sie dobrze na tym nie znam,ale z tego co sie kiedys dowiadywalem,to cieple powietrze przydatne jest tylko przy odpalaniu w zimie, a potem najlepiej jak bedzie jak najbardziej zimne,wiec gdy zamontujesz sportowy filtr, to raczej umiesc go gdzies zdala od elementow grzejacych sie, najlepiej w takim miejscu gdzie nie bedzie mial stycznosci z podmuchem wiatru w czasie jazdy (czyli najlepiej za zderzakiem lub blisko nadkola).

A swoja droga, to nie jestem przekonany nad sensownoscia montazu takiego filtra w silniku 1.3. Wg mnie z tego silnika nic nie wyciagniesz juz wiecej... A jesli Ci chodzi ten silnik dobrze, to moze lepiej nic w nim nie zmieniac i zamiast kupowac filtr zainwestowac w cos innego lub zbierac na inny silnik.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Dawid

Post autor: Dawid »

Tak to wiem ze filtr taki nalezy umiescic z dala od cieplych elementow i wlotem do chlodnego powietrza. Zastanawialo mnie tylko czy calkowicie odciac dolot cieplego powietrza z kolektorow jak jest w orginale. Doczytalem sie, ze jednak tak nalezy zrobic. Tak samo z wyprowadzeniem odmy (odpowietrzania silnika) ktore orginalnie tez idzie do rury filtra powietrza - to tez nalezy odciac od dolotu. Niedlugo zaczne eksperymentowac ;)
luka113

witka

Post autor: luka113 »

hmm ...no więc tak:
wiele experymentów zrobiłem z układem dolotowym i wylotowym w silniku 1.4
instalowałem filtr KingDragon i sam montaż zmienia charakterystyke jazdy(można to sprawdzić po wyjęciu zwykłego filtra i jazdy bez ale nie polecam żeby nie zasyfić układu gaznikowego lub ftryskowego)potem należy zrobić coś układem wylotowym (wystarczy wywalić katalizator i wstawić "wolny tłumik Końcowy"
Ja w ten sposób wyciągnełem 170km/h bez problemu
ALE:
zwiększa sie spalanie,hałas,po miescie pierwsze biegi 1,2 można bardziej wyciągać,a na 5 nie przyspiesza.
było fajnie ale jednak wruciłem do fabryki.
a z tym zimnym powietrzem chodzi o to że jest go więcej,mozna je bardziej upchać i podkręcając paliwo mamy lepszą mieszanke (większego kopa)
ciepłe powietrze ma większą obiętosć.
Ja ten dolot z kolektora wywaliłem bo jest on zbędny.jest to rozwiązanie lat 80.
gdzie myslano że ciepłe powietrze wzbogaca mieszanke.i polegało to na tym że przy odpalaniu zimnego silnika powietrze było z kolektora niby cieplejsze(dla mnie totalna bzdura)
Jeszcze jedno wszystkie te modyfikacje mają sens kiedy mamy turbine.
bo do tego to wszystko jest.
i sam filtr jest podobno najbardziej wydajny i dajacy rezultaty w TD ale tego juz nie sprawdziłem.Słuchałem opinii włascicieli TD.


EX ESSI
FAN 4EVER
Robson

Post autor: Robson »

ja u siebie ostatnio zablokowałem dolot ciepłego powietrza z kolektora wylotowego... teraz mam tylko zimne powietrze spod zderzaka i naprawde efektem jestem mile zaskoczony, teraz mój essi ma lepsze przyspieszenie!!
Dawid

Post autor: Dawid »

Tez zablokowalem doplyw gorącego powietrza jak i odpowietrzenia do dolotu. Nie wiem czy wplynęło to na lepsze osiągi bo wraz z tą czynnoscia zmienilem rowniez naciąg linki gazu i jej ogranicznik przez co zwiekszylem zakres otwarcia przepustnicy i autko o wiele zwawiej przyspiesza po tych wszystkich czynnosciach.
Zamierzam zrobic calkiem nowy dolot, inaczej poprowadzony i z filtrem sportowym na koncu :)
ODPOWIEDZ