dzienne ledy przez przekaźnik

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

dzienne ledy przez przekaźnik

Post autor: driver98 »

Podłaczyłem dzienne światła przez przekaźnik,zasilanie wyciągłem z tego wyjścia altka-napięcie na tym wyjściu to ok 7,6 V.
Kwestia polega na tym,czy tak może być.
Chodzi oto,aby światła dzienne zapalały się po odpaleniu silnika,ogólnie to działa,pytanie:czy to połączenie nie sprawi żadnych niepożądanych skutków ubocznych?
Załączniki
7911610800_1351529185.jpg
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Wg mnie to nie jest dobry pomysł , nie mogłeś kupić takich światel co same wykrywaja ładowanie i same się włączają? Wtedy tylko podpinasz pod akumulator.

Choć może lepiej niech się wypowie ktoś kto na pewno wie czy to czemuś szkodzi.

W Twoim aucie są na pewno zasilania co pojawiają się po zapaleniu silnika, ale one raczej są w skrzynce bezpiecznikow.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tak mu napisałem na SB :d
Na bank - napięcie 7,6V spowoduje zlepienie styków w przekaźniku bo cewka nie ma siły dobrze przyciągnąć styków do siebie
Już lepiej podłączyć pod bezpiecznik co dostaje napięcie za stacyjką
Ledy nie biorą takiego prunda co by wpływało znacząco na uruchomienie silnika

Dokupić takie ustrojstwo i będzie spokój

Katowice - http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik ... 56263.html

Albo tańszy - ale z wysyłką - http://allegro.pl/polski-automatyczny-w ... 57220.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Takie coś jest w standardzie razem z lepszymi ledami.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

driver98, sprawdź dobrze. Na którymś cienkim kabelku przy altku masz napięci 13,4V dopiero jak silnik złapie obroty.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:Takie coś jest w standardzie razem z lepszymi ledami.
Ale jeśli nie ma a ledy już kupił to to jest jakimś wyjściem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Led-y kupione te z automatem,ale jak pisałem chcę,aby zaświeciły się dopiero gdy odpalę silnik.
Post darcun4, coś mi podpowiada,że wyciągłem nie ten przewód z altka. :razz: Ale dzięki za zainteresowanie tematem.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

No ale jak z automatem to powinny się same włączyć jak wykryja ładowanie akumulatora.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Jak w fordowskim dieslu podepniesz swiatla zeby sie zapalaly dopiero po odpaleniu to do wiosny bedziesz czekal az sie zalacza :) wczesniej nie odpali :D

A tak juz bardziej powaznie - swiatla powinny sie zapalac zgodnie z wytycznymi w przepisach a nie tak jak ty chcesz
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

cidzej pisze: swiatla powinny sie zapalac zgodnie z wytycznymi w przepisach a nie tak jak ty chcesz
Co masz na myśli??????
WieSiu, no nie,takiego automatu to nie mam.Mam tylko ten,który po włączeniu świateł normalnych wyłanczają dzienne.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

w przepisach stoi tak :

Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)
Czyli albo za stacyjką albo po uruchomieniu silnika
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Ale w czym problem żeby lampy świeciły powyżej 13V? aku w spoczynku ma jakieś 12,6 toć to prosty układ elektroniczny.. który jest przerostem formy nad treścią bo jak ledy nawet mocne niech pobierają ten 1A (czy 2Amax przy CRED) to co to jest w porównaiu do prądu rozrusznika?
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

harnasiowy, Bo mam takie widzi-mi sie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

driver98 pisze: Bo mam takie widzi-mi sie
I tak trzymać :d
Jak sie ma 50 + to już wolno mieć widzi mi się
To nawet wypada mieć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Jamszoł pisze:napięcie 7,6V spowoduje zlepienie styków w przekaźniku
Zależy jaki przekaźnik przy jakim prądzie płynącym przez styki...
Typowy samochodowy będzie żył długo i szczęśliwie z takimi ledami przy takim napięciu zasilającym cewkę.

Tak swoją drogą dziwny ten alternator, to na pewno oryginał z 1.8TD w mondeo mk2? Tak z ciekawości bardziej pytam, bo rozbierałem i składałem tylko jedno mondeo, i tam był zupełnie inny alternator - z wtyczką trójpinową + kabel idący do akumulatora + dodatkowy kabel wpinany w alternator.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W tej trójpinowej wtyczce byłby kabel którego szukasz - czyli wyjście na kontrolkę ładowania na desce rozdzielczej.
Być może to jest właśnie to wyjście do którego Ty się podpiąłeś, ale 7.6V na tym wyjściu to stanowczo za mało, powinno być tam coś w okolicach 13V w trakcie pracy silnika.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ODPOWIEDZ