Strona 6 z 10

: 04 lis 2015, 15:27
autor: Solar
S3ci0r pisze:harnasiowy, nie powiedziałbym, escort ma dosyć duży bagażnik
Podpisuje się "oboma recoma" ;) .

No nic, decyduję się na tę fokę, jadę nią jutro na przegląd, lakier itd....
Silnik Duratec Ti VCT - jednak nie zetec, jak te motory się sprawują?, 101KM, 1600 (facet
twierdzi, że po mieście się w 7 l - hehehh, marketing) . Ma udokumentowaną
wymianę rozrządu przy ok. 110 tys, teraz 154 tys. Ghia z 2007r. to nic rewelacyjnego dzisiaj,
ale jak jest, - to nie będzie ;) , klimatronic 2-strefowy, podgrzewana przednia szyba, el. lusterka, ESP, 4 poduszki, centr. zamek, el.szyby, ABS. Model z 2008r. -rzekomo ;) .

Jakbyście widzieli jakieś większe minusy proszę o cynk :) .

: 04 lis 2015, 18:11
autor: clhseba
Kumpel nie dawno kupił foke mk2 kombi z tym silnikiem 1,6 101KM
w drodze do roboty 5km miasto 20km autostrada pali to 8,3L / 100 LPG
w drodze do DE prędkości 160-170 paliło 11L LPG
Foka z 2006 ;)

: 04 lis 2015, 18:15
autor: Solar
Coś chyba ten mój sprzedawca p^^^^^lił, bo mnie wychodzi, ze silnik Duratec Ti VCT to ma 115KM, to chyba ten ze zmiennymi fazami rozrządu?. Nic nie wiem na temat tego motoru, poszukam w necie :) .

: 04 lis 2015, 18:56
autor: Jamszoł
Solar, wyczytałem w necie :
"wersja silnika 1.6 o oznaczeniu Ti-VCT. Zastosowano tu płynną regulację ustawienia obu wałków rozrządu - fazy rozrządu zaworów dolotowych mają regulację w zakresie 50 stopni, a wydechowych w zakresie 45 stopni. Te modyfikacje pozwoliły nie tylko podnieść moc silnika ze 101 do 115 KM, ale też rozszerzyły zakres momentu obrotowego oraz umożliwiły obniżenie zużycia paliwa.

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/o ... gn=firefox
Silniki 1.4/1.6 16V należy uznać za wyjątkowo udane i trwałe, jak na konstrukcje Forda. Z jednym wszakże wyjątkiem. Silniki 1.4/1.6 raczej źle znoszą zasilanie gazem LPG. Problemy dotyczą przyspieszonej erozji gniazd zaworowych, ale przy skrajnie rozregulowanym składzie mieszanki mogą nawet popękać tłoki. Dlatego jeżeli już ktoś się zdecyduje na przeróbkę silnika na zasilanie LPG, to należy wybrać wysokiej jakości instalację i doświadczony zakład.

Pęknięcie paska rozrządu

Praktyka wykazuje, że szczególnie w przypadku starszych silników warto skrócić zalecane okresy między wymianami rozrządu do około 100 tys. km (z zalecanych 150 tys. km). Silnik jest typu kolizyjnego, a więc zerwanie paska powoduje uszkodzenie zaworów i konieczność remontu głowicy.

Usterki osprzętu elektrycznego

Zdarzają się losowo awarie cewek zapłonowych, alternatora itp. Na szczęście jednak ceny części są bardzo przystępne i nie ma problemów z ich dostępnością.

: 04 lis 2015, 19:19
autor: Solar
Jamszoł dzięki bardzo, doczytałem. Ja jakoś za gazem nie tęskinię ...także tutaj nie będzie raczej problemu chyba, że benzyna skoczy do 6 pln.....
Cewki, alternator, itd to nie będzie problem, bardziej obawiałem się, że silnik może być jakiś nie udany. NIkt ze znajomych go nie ma.


Stan wizualny komory silnika - jak nówka, może tak wypicowali, ale nie ma się do czego przyczepić. Jak przypomnę sobie wczorajszą astrę - masakra.
Jutro jadę nim na stację i chce oglądnąć z dołu, mam nadzieję, że foki nie mają tego problemu co eskorty z podłużnicami, może są inne słabe punkty pod spodem na które warto zwrócić uwagę?.

: 04 lis 2015, 19:21
autor: Yagr
Solar pisze: Coś chyba ten mój sprzedawca p^^^^^lił, bo mnie wychodzi, ze silnik Duratec Ti VCT to ma 115KM, t .
niekoniecznie
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sigm ... tec_Ti-VCT

: 04 lis 2015, 19:39
autor: Jamszoł
na stronie Autocentrum też podają tylko jedną moc tego silnika
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... /ii/sedan/


Osiągi Ford Focus II Sedan 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Prędkość maksymalna
skrzynia manualna
193 km/h

Ni jak to sie ma do tego filmiku :d
https://www.youtube.com/watch?v=YsmdtuT8LV8
3 minuta oraz 8 minuta - 30 sekunda

: 04 lis 2015, 20:04
autor: Yagr
Solar, a weź vin i sie sprawdzi u źródła ;)

: 04 lis 2015, 20:49
autor: Solar
Te osiagi (YT) to nie moje klimaty, przy tej prędkości nie dość, że lasek nie widać, tym bardziej jak je wyrywać, - hehheheh.
Nie mam teraz dostępu do VIN, jutro będzie. Ale gdzie to sprawdzić?

: 04 lis 2015, 20:55
autor: cidzej
A zapytac leszka nie laska ? PrEciez on sie ju chyba z piec lat kula z takim silnikiem i kilometrow tez juz nastukal troche.

: 04 lis 2015, 21:13
autor: Yagr
cidzej, ajsmod tak ostatnio często tu bywa że nie wiem kiedy sie na odpowiedź doczekamy ;) Poza tym on ma własnie 115 kucy ;)

: 04 lis 2015, 21:39
autor: Jamszoł
Solar pisze:Te osiagi (YT) to nie moje klimaty,
Raczej chodziło mi o to co na Autocentrum wypisują , że nie do końca prawde tam przeczytasz :mrgreen:
Chyba , że na YT to jest prędkość licznikowa a wtedy może to być akurat tyle co nabazgrali w Autocentrum
Jesli tam jest rzeczywista prędkość

: 04 lis 2015, 21:52
autor: Solar
cidzej pisze:A zapytac leszka nie laska ?
Wysłałem priva, może się odezwie ;) .

: 04 lis 2015, 22:04
autor: Jamszoł
Solar pisze:Wysłałem priva, może się odezwie
Może by na maila zareagował szybciej ?
Wyślij zapytanie na maila

: 04 lis 2015, 23:27
autor: cidzej
spokojnie, fakt ze ajs jest aktualnie w trybie "stealth" a nie "prevent" nie oznacza, że gdzieś nas jak sokół z ooddali nie obserwuje :P gotowy do ataku :D