Strona 7 z 9

: 21 paź 2015, 18:54
autor: WieSiu
Zdejmie głowice i popatrzy :p

: 21 paź 2015, 18:57
autor: Solar
WieSiu pisze:Zdejmie głowice i popatrzy
E no Wiesiu może komuż leży odłogiem w garażu, albo w kredensie ;) ? .
taki bloczek z 1.6 .

: 21 paź 2015, 19:23
autor: S3ci0r
a w głowicy jest ten otwór? czy tylko w bloku jest zaślepiony

: 21 paź 2015, 21:30
autor: Solar
W głowicy jest a w bloku zaślepiony.

: 21 paź 2015, 21:34
autor: S3ci0r
a jak ta robota wygląda? jakby to było fabrycznie zaślepione? bo może być tak że po prostu w bloku 1.6 nie wiercili w tym miejscu otworu.

: 21 paź 2015, 21:40
autor: Solar
W tym miejscu materiał jest miększy, anizeli blok silnika, da się skrobać ostrym narzędziem
( po bloku się ślizga) obstawiałbym, że raczej otwór był ale jest profesjonalnie zaślepiony, nie jest to przypadkowe wypełnienie.... ten silnik nie był nigdy otwierany.

: 21 paź 2015, 22:21
autor: Jamszoł
Solar, jak wkręcasz śruby a w otworach w które wkręcasz będzie olej czy inny płyn to wkręcając będziesz zwiększał cisnienie oleju/płynu
Dokręcając śrubę do oporu (w zależności ile tego tam jest nalane) - ściśniesz olej , uzyskując nawet kika set atmosfer , co może spowodować pęknięcie bloku w tym miejscu
Odessaj to zanim zaczniesz wkręcać śruby

: 21 paź 2015, 22:39
autor: S3ci0r
polecam taką końcówkę do kompresora, o ile masz kompresor albo dostęp do niego.
Obrazek

sam tak robiłem i to jest dosłownie 30sek jak gniazda są wyczyszczone :)

: 21 paź 2015, 22:42
autor: Jamszoł
tylko osłoń oczy lub przynajmniej nie podglądaj w trakcie przedmuchiwania :mrgreen:

: 22 paź 2015, 08:40
autor: Solar
Jamszoł pisze:Dokręcając śrubę do oporu (w zależności ile tego tam jest nalane) - ściśniesz olej , uzyskując nawet kika set atmosfer ,
To mała bomba mogła by być z tego, - dzięki :) .
Mam kompresor, jak też ten pistolet ( bez lancy ) ale niestety nie na miejscu :( .

Pozostaje teściowa ;), dam tej francy słomki do napojów i niech ciągnie , - hehehe.

Na poważnie - jakoś będę musiał odessać, odsaczyć. Dzisiaj kolejny dzień stracony, ale jutro ostatecznie składam to swoje pieścidełko ;) .

[ Dodano: Czw 22 Paź, 2015 ]
Macie koledzy może "przeliczone" na Nm 3-ci etap dokręcania głowicy tj. te 90-120 st, na koniec ile to wyjdzie na kluczu dynamometrycznym, ?

: 22 paź 2015, 13:27
autor: S3ci0r
weź sobie kup takie ściereczki, coś jak ręczniki papierowe tylko że z takiej jakby tkaniny:
Obrazek

wpychasz to do gniazda jakimś śrubokrętem czy czymś, zostawiasz na trochę żeby wsiąknęło i wyciągasz. potem do środka nalewasz rozcieńczalnika ekstrakcyjnego i powtarzasz czynność ze ściereczką i tak do momentu aż ściereczka nie będzie się brudzić od oleju. oczywiście za każdym razem po wyciągnięciu brudnej ściereczki nalewasz świeżą porcję rozcieńczalnika. wtedy masz pewność że będzie ok.

: 22 paź 2015, 14:44
autor: cidzej
Zobacz kolego czy w wkł albo w instrukcji do uszczelki nie ma w Nm. Rozne zrodla roznie podaja choc 90st czy 120 to nie tragedia :P co innego jak chyba w nexii widzialem 70st :P

: 22 paź 2015, 15:02
autor: harnasiowy
cidzej, w kadecie było 3 rundy po 60 stopni a nexia to kadett

: 22 paź 2015, 15:44
autor: Solar
Ok. wyczyszczę gniazda.
Ten moment ostateczny (obrót 90-120) chciałem po to , aby potwierdzić na koniec, czy wszystkie śruby tak samo trzymają - potwierdziło by się czy stare śruby równo ciągną .... koledzy tj. wcześnieje sugestie, aby wrzucić nowe.
Taka mała doktoryzacja...na koniec aliansu z Ess-em ;) .
Szczypior Ty masz wszystko obczaskane :), nawet takie ściereczki - niejeden gabinet aborcyjny nie ma takiego sporzętu ;) .

: 22 paź 2015, 17:54
autor: S3ci0r
Jestem swiezo po kompletnej rozbiorce silnika i wymiane silnika w swoim aucie wiec pamietam wiele :)