Strona 8 z 9

: 22 paź 2015, 21:42
autor: Jamszoł
Solar pisze:Macie koledzy może "przeliczone" na Nm 3-ci etap dokręcania głowicy tj. te 90-120 st, na koniec ile to wyjdzie na kluczu dynamometrycznym, ?
Podjedź no do jakiego sklepu i se kup - bez przeliczania :razz:
Przyda się nie raz a kosztuje grosze
http://tooles.pl/katomierz-klucza-dynam ... AiWo8P8HAQ

Oczywiście podałem przykład - pierwszy lepszy co mi wlazł w oko na necie :d

: 22 paź 2015, 23:07
autor: Solar
Przed chwilą wróciłem, zaraz ide składać, mam nadzieję , że za parę godzin uslyszę melodyjny glos mojego Essa ;
Jamszoł dzięki, nie znałem tego sprzętu wczesniej.

: 22 paź 2015, 23:08
autor: Jamszoł
Solar, powodzenia
Napisz co i jak - jak skończysz

: 23 paź 2015, 14:11
autor: Solar
Chłopaki - yes, yes,yes ---> chodzi jak laleczka. Wyszło na to, że daję sie za rękę prowadzić.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Na ostatnim etapie nie było żadnych niespodzianek.

: 23 paź 2015, 14:27
autor: nonam
Gratulacje :)

: 23 paź 2015, 14:33
autor: S3ci0r
wiedziałem że sobie poradzisz, teraz powiedz jaki był całkowity koszt napraw :)

: 23 paź 2015, 20:19
autor: Solar
Uszczelka pod głowicę -70, uszczelka pod klawiaturę 45, uszczelka po kolektor wydechowy -15.
Jeśli teraz 1h w tym grajdołku zwanym Polską ma mieć min. 12 zł./ to udział mojej pracy oceniam.... a zresztą sam sobie nie będe fakturował ...heheheheh.
Jeszcze raz dzięki bardzo za pomoc i poświęcony czas.

: 23 paź 2015, 20:58
autor: Jamszoł
Solar, ZUCH chłopak :d
Wiedziałem , że nie wyjdzie Ci z tego helikopter :mrgreen:

: 23 paź 2015, 21:01
autor: Yagr
Jamszoł pisze: Wiedziałem , że nie wyjdzie Ci z tego helikopter :mrgreen:
a szkoda... :/

: 24 paź 2015, 00:50
autor: S3ci0r
Proponuje dopisac do nazwy tematu: wymiana uszczelki pod glowica, bedzie dla potomnych :)

: 24 paź 2015, 01:11
autor: cidzej
zmienione. szkoda tylko ze czesc info poszlo po pw

: 24 paź 2015, 01:38
autor: S3ci0r
To info dotyczylo rozrzadu i jego ustawienia, a doklanie kolega myslal ze ta blokade trzeba zalozyc przy rozpinaniu a jak wiadomo rozrzad mozna rozpiac w dowolnej pozycji i pozniej spokojnie obracac walem bo zawory zawsze sie ustawia w pozycji zamknietej.


Dodatkowo proponuje skladac uszczelke pokrywy zaworow na mase uszczelniajaca elring dirko szara (elastyczna), nawet jak dajemy nowa uszczelke, dzieki temu mamy pewnosc ze nic sie nie bedzie pocic.

Kolega mial jeszcze problem ze znalezieniem znaku do ustawienia rozrzadu na misce olejowej dla kola pasowego bo tak na prawde to nie jest zaden znak tylko laczenie z odlewu (wypukly rant/rowek/spaw)

Ustawiajac prawidlowo rozrzad nalezy przed napieciem paska poluzowac kola od walkow rozrzadu tak aby swobodnie sie obracaly, nastepnie nalezy napiac pasek i dopiero wtedy dokrecic kola odpowiednim momentem. Dzieki temu rozrzad na pewno bedzie do rze ustawiony i po kontrolnych dwoch obrotach walu korbowego znaki beda sie pokrywac ze soba.

: 24 paź 2015, 09:17
autor: Solar
Właśnie tak jak pisze Szczypior, byłem przyzwyczajony do tego, że znaki na kole pokrywają się z podobnym nacięciem na obudowie i tutaj poległem bo go nie ma, nie wpadłbym na to, że rant obudowy miski jest znakiem. No i z tymi wałkami a raczej blokadą :( , teraz to się śmieje z tego jak się w Essie ustwia rozrząd, tylko trzeba ściągnąć pokrywę wałków, nie kumałem tego dlaczego znaki na pasku ( mechanik zrobił przy wymianie rozrządu) w żaden sposób nie pokrywają się logicznie. Teraz wiem ze najpierw zrobił znaki mazakiem a potem mimo to ustawiał płytką wałki i znaki mu się rozjechały.

: 26 paź 2015, 21:33
autor: Jaszczur
Solar pisze:Czy otwór zaznaczony na fotkach jest celowo zaślepiony?. Wygląda jakby był zaklejony klejem metalowym czy coś w tym stylu. W każdym bądź razie otwór w uszczelce na niego jest.
http://fotowrzut.pl/5QTQ3FONTO
http://fotowrzut.pl/RUMM9V3ZLN
Tak swoją drogą na tych zdjęciach widać trochę jakiegoś syfu w cylindrach, pewnie po czyszczeniu bloku po pozostałościach starej uszczelki - miejmy nadzieję że do cylindrów nie wleciało nic na tyle, żeby porysować gładzie/uszkodzić pierścienie, i żeby za jakiś czas nie powstał wątek pt. "escort bierze olej i kopci". ;)

: 26 paź 2015, 22:29
autor: Solar
Jaszczur pisze:miejmy nadzieję że do cylindrów nie wleciało nic na tyle, żeby porysować gładzie/uszkodzić pierścienie
Wydmuchane zostało jak uda dziewicy orleańskiej przed założeniem pasa cnoty :) .