[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Zdejmie głowice i popatrzy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Solar, jak wkręcasz śruby a w otworach w które wkręcasz będzie olej czy inny płyn to wkręcając będziesz zwiększał cisnienie oleju/płynu
Dokręcając śrubę do oporu (w zależności ile tego tam jest nalane) - ściśniesz olej , uzyskując nawet kika set atmosfer , co może spowodować pęknięcie bloku w tym miejscu
Odessaj to zanim zaczniesz wkręcać śruby
Dokręcając śrubę do oporu (w zależności ile tego tam jest nalane) - ściśniesz olej , uzyskując nawet kika set atmosfer , co może spowodować pęknięcie bloku w tym miejscu
Odessaj to zanim zaczniesz wkręcać śruby
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
To mała bomba mogła by być z tego, - dzięki .Jamszoł pisze:Dokręcając śrubę do oporu (w zależności ile tego tam jest nalane) - ściśniesz olej , uzyskując nawet kika set atmosfer ,
Mam kompresor, jak też ten pistolet ( bez lancy ) ale niestety nie na miejscu .
Pozostaje teściowa , dam tej francy słomki do napojów i niech ciągnie , - hehehe.
Na poważnie - jakoś będę musiał odessać, odsaczyć. Dzisiaj kolejny dzień stracony, ale jutro ostatecznie składam to swoje pieścidełko .
[ Dodano: Czw 22 Paź, 2015 ]
Macie koledzy może "przeliczone" na Nm 3-ci etap dokręcania głowicy tj. te 90-120 st, na koniec ile to wyjdzie na kluczu dynamometrycznym, ?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
weź sobie kup takie ściereczki, coś jak ręczniki papierowe tylko że z takiej jakby tkaniny:
wpychasz to do gniazda jakimś śrubokrętem czy czymś, zostawiasz na trochę żeby wsiąknęło i wyciągasz. potem do środka nalewasz rozcieńczalnika ekstrakcyjnego i powtarzasz czynność ze ściereczką i tak do momentu aż ściereczka nie będzie się brudzić od oleju. oczywiście za każdym razem po wyciągnięciu brudnej ściereczki nalewasz świeżą porcję rozcieńczalnika. wtedy masz pewność że będzie ok.
wpychasz to do gniazda jakimś śrubokrętem czy czymś, zostawiasz na trochę żeby wsiąknęło i wyciągasz. potem do środka nalewasz rozcieńczalnika ekstrakcyjnego i powtarzasz czynność ze ściereczką i tak do momentu aż ściereczka nie będzie się brudzić od oleju. oczywiście za każdym razem po wyciągnięciu brudnej ściereczki nalewasz świeżą porcję rozcieńczalnika. wtedy masz pewność że będzie ok.
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Zobacz kolego czy w wkł albo w instrukcji do uszczelki nie ma w Nm. Rozne zrodla roznie podaja choc 90st czy 120 to nie tragedia co innego jak chyba w nexii widzialem 70st
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- harnasiowy
- Posty: 954
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Ok. wyczyszczę gniazda.
Ten moment ostateczny (obrót 90-120) chciałem po to , aby potwierdzić na koniec, czy wszystkie śruby tak samo trzymają - potwierdziło by się czy stare śruby równo ciągną .... koledzy tj. wcześnieje sugestie, aby wrzucić nowe.
Taka mała doktoryzacja...na koniec aliansu z Ess-em .
Szczypior Ty masz wszystko obczaskane , nawet takie ściereczki - niejeden gabinet aborcyjny nie ma takiego sporzętu .
Ten moment ostateczny (obrót 90-120) chciałem po to , aby potwierdzić na koniec, czy wszystkie śruby tak samo trzymają - potwierdziło by się czy stare śruby równo ciągną .... koledzy tj. wcześnieje sugestie, aby wrzucić nowe.
Taka mała doktoryzacja...na koniec aliansu z Ess-em .
Szczypior Ty masz wszystko obczaskane , nawet takie ściereczki - niejeden gabinet aborcyjny nie ma takiego sporzętu .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.