Strona 1 z 9

[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v

: 18 paź 2015, 00:23
autor: Solar
Czeka mnie chyba wymiana uszczelki głowicy, zetec 1.6, 16V, 90 KM, 1997r.,
Nie mogę znaleźć na forum opisu, :(
Nie pali na 1 cylinder, na tłoku płyn chłodzący.
Z góry dziękuję za wszelkie porady i sugestie.

: 18 paź 2015, 00:35
autor: cidzej
jak napisalem w innym temacie - uderz do kolegi kudlatego on rozbiera cabsa po wypadku z takim silnikiem w dobrym stanie - to zapewne bedzie najtansza i najprostsza opcja

: 18 paź 2015, 02:07
autor: S3ci0r
jesli mogę doradzić to polecam silnik od kudłatego. auto do końca swoich dni jeździło bez błedu na kompie, silnik ładnie pracował. u ciebie jak padła uszczelka pod głowicą to wypadałoby też wymienić od razu pierścienie, bo one jak dostają temp to robią się mega plastikowe.

: 18 paź 2015, 05:56
autor: Solar
Napisałem do Kudłatego priva, ale jakoś wymiana silnika mi nie leży :( tj. nie zrobię tego sam, silnik też będzie zapewne wiekowy jak mój Ess. Najpierw zobaczę jak to w kosztach wyjdzie ;) .
Na każdym cylindrze mam 14 bar, więc pierścienie może jeszcze by popracowały trochę ;) .

: 18 paź 2015, 08:19
autor: Kudłaty_EZG
Z privem coś ci nie wyszło bo nie mam.
Co do silnika. Wiekowy owszem- 1996. Ale pracował idealnie. Zalany pełnym syntetykiem zbyt wiele go nie brał

: 18 paź 2015, 09:12
autor: iglaxr3i
S3ci0r pisze:jesli mogę doradzić to polecam silnik od kudłatego. auto do końca swoich dni jeździło bez błedu na kompie, silnik ładnie pracował. u ciebie jak padła uszczelka pod głowicą to wypadałoby też wymienić od razu pierścienie, bo one jak dostają temp to robią się mega plastikowe.
Czyli po kazdym odpaleniu i zagrzaniu silnika do temp pracy powinismy ,zgasic silnik ,wymienic pierscienie a potem znowu odpalic i zgasic i tak w kółko ,to kiedy by była jazda ,bo nie chwytam twojego myslenia.......?

: 18 paź 2015, 11:00
autor: Solar
Kudłaty_EZG pisze:Z privem coś ci nie wyszło bo nie mam.
Przed chwilą wysłałem ponownego priva.

Ja też do końca nie zrozumiałem o co chodzi z tym przegrzewaniem pierścieni :( .

: 18 paź 2015, 11:13
autor: harnasiowy
Seciorowi chodziło o przegrzanie w skutek braku płynu, ale jezeli się nie ugotował to tylko planowanie głowicy, uszczelka i rozrząd i po temacie

: 18 paź 2015, 11:36
autor: Solar
Planowanie chyba wtedy jak się wykrzywiła po przegrzaniu, czy też z definicji za każdym zdjęciem głowicy?

: 18 paź 2015, 11:46
autor: harnasiowy
Powinno sie za kazdym razem zwlaszcza po wypluciu uszczelki

: 18 paź 2015, 12:18
autor: Yagr
harnasiowy, no raczej nie planowanie ale tylko tzw "zabielenie" ;) Planowanie to zawsze zebranie jakiejś tam części materiału bo się to robi na maszynie, jeśli coś już było wcześniej robione z głowicą to może się okazać że za dużo nie zostało marginesu. To "zabielenie" to tylko oczyszczenie całej powierzchni głowicy na płycie traserskiej tak aby całość była w czystym metalu. Ale tak się robiło lata temu, teraz może i robią to na tej samej maszynie co planowanie??

: 18 paź 2015, 12:38
autor: Solar
Moja głowica jest dziewicza, od nowości nie ruszana. Skoro wczoraj wyłapałem ten defekt (nierówna praca+dymienie na biało+ płyn na tłoku) może wystarczy dobrze oczyścić ;)

: 18 paź 2015, 12:42
autor: Yagr
Solar, jeśli nigdy nie ściągana to daj do autoszlifu na planowanie i sprawdzenie szczelności. No chyba że się decydujesz na opcję ze szczypiorem to szkoda kasy ;)

: 18 paź 2015, 13:00
autor: Solar
Jakoś czarno to widzę :( , wymiana silnika...starego...potem może rozrząd itd..., na swoim rozrządzie mam przejechane 40 tys., pompa wody 3 miesiące.

Jak się dzisiaj w^^^^^wie to teściowej zrobię wejście smoka ...na kasę i kupię furę ;) , jeszcze mi wisi za posag .....heheheh + odsetki za kilkadziesiąt lat....

: 18 paź 2015, 14:37
autor: harnasiowy
Jak sciagniesz glowice to i tak rozrzad musisz zmienic. Yagr, o zabielenie mi chodzilo, potocznie szlif