Strona 1 z 1

silnik 1.6 16 v zamiast 1.4

: 12 kwie 2015, 13:53
autor: czarek21233
czy można wstawic silnik 1.6 16 v zamiast 1.4 czy beęzie pasował do nadwozia z 91 rok

: 12 kwie 2015, 14:26
autor: Yagr
czarek21233, lepiej wstawić 1, 6 8v 105km. Wyglądają identycznie . Co do spasowania do mk5 to były tam motorki od1, 1 ( u nas praktycznie niespotykany ) do 2, 0. 1, 6 zetec też więc jak coś to się da, Jednak najmniej problemów pezysparza właśnie swap na 1, 6 8v.

: 12 kwie 2015, 15:45
autor: czarek21233
A jest jeszcze coś do przełożenia. Czy skrzynia pasuje

: 12 kwie 2015, 15:55
autor: Yagr
Skrzynia pasuje. Zakres robótzależny od wersji silnika- gaźnik, monowtrys, efi?

: 12 kwie 2015, 16:17
autor: czarek21233
Monowtrysk

: 12 kwie 2015, 16:28
autor: Yagr
No to jeśli chodzi o przekładkę na 1, 6 cvh to blok wchodzi bez modyfikacji. U góry masz wybór w zależności co chcesz wstawić. Jeśli 1, 6 cvh efi to poza silnikiem przekładasz elektrykę z wiązką i kompem, choć znając uniwersalność fordowskich wiązek ta powinna spasować. Ale kompa lepiej przełożyć też. Osprzęt powinien pasować. Edis i map raczej też a w razie "w" i tak nie ma problemu z wymianą bo siedzą na wierzchu. Może być konieczność lekkiej pezeróbki wydechu, nie pamiętam czy średnice rur są takie same.

: 12 kwie 2015, 16:42
autor: czarek21233
Tym bardziej ze on ma kilka wolnych kostek z wiązki elektrycznej. Możliwość podłączenia elektrycznych szyb

: 12 kwie 2015, 17:14
autor: Yagr
czarek21233, jedne mają wiązkę drzwiową, inne nie, ale we wszystkich jakieś wolne wtyczki zostają.

: 12 kwie 2015, 18:22
autor: czarek21233
to mocowań poduszek też nie trzeba przerabiac ale podzespoły do 1.6 trzeba dokupic takie jak filtr a co z maglownica bo ja wspomagania nie mam

: 12 kwie 2015, 18:37
autor: Yagr
Jak chcesz to możesz dołożyć, ale to się wiąźe z zakupem maglownicy wraz z pompą. Co do filtrów to olej i paliwo pasują, trzeba tylko wywalić patelnię i wstawić puszkę z boku. No chyba że zrobisz 1, 6 namonowtrysku lub gaźniku, to wtedy zostaje patelnia. Najprostrza droga to jednak nie kupowanie po kawałku a zakup jakiegoś całego zgnitego escorta ze zdrowym silnikiem. Jak kupisz 1, 6 to tam zwylke wspoma była, a może i na klimę trafisz. Wtedy przekładasz to co potrzebujesz a reszta na złom. Taki temat przerabiał wiesiu, tylko z innymi silhikami. Poszukaj sobie jego opisu na forum.

: 12 kwie 2015, 18:52
autor: czarek21233
no dobra ale by musiał byc wyrejstrowany

: 12 kwie 2015, 18:58
autor: kupiec
czarek21233, kupujesz cale auto, przekladasz graty a dawce ze swoim silnikiem. oddajesz na zlom :) dostajesz papiery ze zlomowania i udajesz sie do urzedu o wyrejestrowanie :)

: 12 kwie 2015, 19:01
autor: WieSiu
Nie musi być wyrejestrowany. Kup cały byle z OC lub z niemiec bez rejestracji. Jak z Polski to wrzucisz do niego swój start silnik (do wnętrza) i resztę gratow i oddasz po prostu na złom, nawet Ci go odbiorą spod domu jak się dogadasz.

: 12 kwie 2015, 20:54
autor: Kleszczak
tym bardziej że escorty po 1000 zł chodzą "stan idealny", ja jak kupiłem za 600 zł td to jeździł 2 lata i jeszcze za 400 zł poszedł bez skrzyni i pierdół. Dałem złom za skrzynię i koleś jeszcze dokument wystawił.
Bierzesz gazetę i czytasz ogłoszenia, pełno jest takich ogłoszeń.