Strona 1 z 1

Rożnice w podłączeniu cewki Ford a cewki Motorcraft

: 28 lut 2015, 13:05
autor: jk1978
no więc jak już gdzieś napisałem kupiłem nową cewkę do Escorta. Nie luknąłem jednak że mam założoną cewkę motorcraft a kupiłem cewkę ford. wiem że motorcraft to ford ale są jednak różnice przy podłączeniu przewodu 1 i 4

cewka ford http://allegro.pl/ford-escort-mk7-1-3-c ... 95896.html
cewka motorcraft http://allegro.pl/ford-escort-1-6-16v-e ... 73796.html

i teraz pytanie. czy podłączyć przewody do cewki ford tak jak są w starej cewce motorcraft czy zamienić pozycjami przewód 4 z 1. niby piszą na innych forach by zakładać tak jak było i nic nie zmieniać ale wolę mieć pewność. cewkę zmieniam bo jakimś cudem mam pękniętą obudowę z boku i dzieją się cyrki jak jest wilgotno, jak jest deszcz lub śnieg. dzięki

: 28 lut 2015, 13:09
autor: harnasiowy
Jak będziesz miał pomieszane 1z4 to od razu będzie widać po pracy silnika.

: 28 lut 2015, 13:12
autor: jk1978
To wiem ale wolę nie ryzykować złego podłączenia :-)

: 28 lut 2015, 13:18
autor: Jamszoł
Nie będzie żadnej różnicy :razz:
Tłoki 1i 4 chodzą razem tak jak 2 i 3
Cewki mają takie rozwiązanie , że napięcie pojawia sie na 1 i 4 wyjściu równocześnie a później równocześnie na 2 i 3 wyjściu
To nie jest aparat zapłonowy gdzie napięcie pojawiało się po kolei na każdym wyjściu
Tu masz na 2 wyjściach jednocześnie
Zawsze iskra jest na 2 świecach jednocześnie , czyli tak jak tłoki chodzą parami 1z 4 oraz 2z3

: 28 lut 2015, 14:54
autor: S3ci0r
podpinaj tak jak jest oznaczone na cewkach. swoją drogą kostki do cewek masz takie same?

: 28 lut 2015, 16:46
autor: jk1978
kształt wejścia na kostkę identyczny (3pinowa kostka) :-). czyli mam podpinać 1-1, 2-2,3-3, 4-4. :-), a nie 1-4, 2-2, 3-3, 4-1 - bo taki układ wyszedł by jakbym nie zamieniał przewodów miejscami :-)

: 28 lut 2015, 19:04
autor: Jamszoł
jk1978, i tak na 1-4 masz iskre jednocześnie a potem na 2-3
To jest podwójna cewka
Możesz i tak i tak podłączyć - jak tam Ci pasuje lub wyjdzie

: 28 lut 2015, 22:50
autor: jk1978
Temat do zamknięcia. Potwierdzam że przy różnicy o której mówiłem przy cewce ford i cewce motorcraft przewody zostawiamy tak jak były oryginalnie ponieważ inaczej jest problem z długością przewodu nr 1 i 4 (wsumie przewody można zamienić ale są na styk z długością). Auto śmiga idealnie po podmianie miejscami przewodu 1 z 4.

: 28 lut 2015, 23:13
autor: Yagr
Cóż... różne silniki - różne cewki - chociaż w środku jest niby to samo to różnice wynikają m.in. z miejsca montażu czy innego układu osprzętu pod maską. Te dwie cewki z linków są do różnych silników.

: 28 lut 2015, 23:15
autor: Jamszoł
No przeca mówiłem :razz:
Trza słuchac starszego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Temat zostawie otwarty - może ktoś cos znowu sie zapyta ?
A tak to będzie otwierał następny podobny temat

: 28 lut 2015, 23:23
autor: jk1978
Yagr pisze:Te dwie cewki z linków są do różnych silników.
są podobno stosowane naprzemiennie :-)

: 28 lut 2015, 23:26
autor: Yagr
są podobno stosowane naprzemiennie :-)
no przecież ci działa ;)

: 01 mar 2015, 09:40
autor: jk1978
No przecież wiem.tak tylko mówię. jak dla mnie temat sie wyczerpał :-). dzięki za pomoc