brak iskry escort 1.6 16 v zetec

Moderator: Moderatorzy

mimik
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2015, 19:32
Lokalizacja: trzebinia

brak iskry escort 1.6 16 v zetec

Post autor: mimik »

Witam mam problem z odpaleniem eskorta silnik 1.6 16v zetec przed awarią auto zaczęło szarpać dławić i zgasło, po próbie odpalenia okazało się ale iskra jest ale bardzo słaba . Po 30 minutach auto odpaliło i zaraz zgasło .Dalsze próby odpalenia nie dały żadnego rezultatu . wymieniłem czujnik położenia walu korbowego, moduł zapłonowy skrzynkę z bezpiecznikami przeczyściłem wszystkie połączenia kabli i czujników żadnej poprawy dioda od immo gaśnie Z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 17 sty 2015, 18:10 przez mimik, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Jak tyle kreciles a nie masz swiec zalanych to sprawdz:

1. Bezpiecznik od pompy paliwa
2. Wylacznik bezwladnosciowy
3. Stan paliwa

Jest duza szansa ze albo pompa ci sie nie wlacza albo padla
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
mimik
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2015, 19:32
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: mimik »

Pompa podaje paliwo . Iskra jest w momencie startu rozrusznika jest bardzo slaba po czym zanika wiec problem polega raczej na jaj braku i nie wiem co jeszcze moge zrobic moze immo odcina iskre bo swiece sa zalane wymienilem juz wszyskie elementy odpowiedzialne za zaplon i nic nie pomaga nie wiem co jeszcze moge zrobic
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

a świece i kable?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

mimik, a cewke zaplonowa podmieniałes?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może zanika impuls od czujnika położenia wału ?
Przeczyść przy okazji też wtyczke przy tym czujniku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mimik
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2015, 19:32
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: mimik »

wszyskie wtyczki spryskalem wd wyglondaly jak nowe . Czujnik walu jest nowy cewka tez byla wymieniona .Jutro zaczne sprawdzac instalacje tylko do czego zaczac ? ktos ma pomysl ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jedź po kolei :mrgreen:
Zacznij od głównej wtyczki/gniazda , która jest jako pierwsza pod machą
Czyli po lewej stronie w podszybiu - tam wiązka wchodzi do nadkola
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mimik
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2015, 19:32
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: mimik »

swiece i kable tez sa sprawne .

[ Dodano: Czw 15 Sty, 2015 ]
czyli sterownik znalazlem na necie ze zacisk 55 ,71.97 i masa powinno byc 12 v o to chodzi ?

[ Dodano: Czw 15 Sty, 2015 ]
A czy immo moze tylko odcinac sam zaplon .A pompa paliwa dalej moze pracowac ?
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

a sprawdzales czy napiecie dochodzi do wtyczki od cewki zaplonowej ,prad jest na wtryskiwaczach ,impulsy wychodza na wtryskiwacze,pompe paliwa slychac po przekreceniu kluczyka? jesli tak to sterownik raczej nie padl ,masz drugi kluczyk do odpalania wez moze sprobuj w ten sposob ,transmiter takie kolko dookola stacyjki co laczy sie z kluczykiem i podaje sygnał o kodzie na sterownik musisz plastiki zdjac pod kiera moze tam nie laczy moze wody sie gdzies dostało ,bezpieczniki oblukaj,rozrzad sie moze przestawil i tez moze nie palic odepnij przeplywke i zoabcz moze przeplywka zablokowala padla
mimik
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2015, 19:32
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: mimik »

prondy sprawdze jutro . Pompa dziala .Iskra pojawia sie jak rozrysznik zaczyna krecic (jeden blysk ) podczas jego dalszej pracy znika i jak wylanczam stacyjke jest ( nastepny blysk ) prubowalem odpionc przeplywke bez zmian
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Daj plus z aku na środkowy pin cewki zapłonowej. Musi zagadać. Sprawdź najpierw jakie masz na tym pinie napięcie. Stawiam na słabe aku lub na skrzynke bezpieczników. Immo jest ok. Jakby padło immo to by nie kręcił. Bo skoro iskra jest na chwile to znaczy że mało prondu masz. Powinien zapalić na krawacie lub na pych.
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

harnasiowy pisze:Daj plus z aku na środkowy pin cewki zapłonowej

dodam ze to jest gruby kabel dwa pozostale to cienkie impulsy ,mozesz zrobic tka jak kolega mowi bo nawet jesli bedzie 12 volt po przekreceniu zaplonu to w momencie krecenia rozrusznikiem moze ginac prad wiec zeby byl stały zapodaj z aku i moze odpali


a jak to nic nie da to postaraj sie podpaic do jakiegos kompa moze wywalilo jakis blad bedzie latwiej wtedy
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

dwa pozostale to cienkie impulsy
Nie do końca. Jeden to masa drugi to impuls z ecu. Escort ma dość słabe możliwości diagnostyczne.
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

harnasiowy, mi sie wydaje ze masa idzie z obudowy ?sa dwa impulsy i zasilanie cewki tak maja fordy focusy, mondeo i inne raczej sie mylisz :razz:


stare vw maja tak ze idzie sygnał masa i zasilanie na cewke ,ford ma chyba inaczej :mrgreen:

[ Dodano: Pią 16 Sty, 2015 ]
harnasiowy pisze:Escort ma dość słabe możliwości diagnostyczne.

escort ma bardzo dobre mozliwosci diagnostyczne :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 16 sty 2015, 22:01 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ