Ukł.chł. brak obiegu/zapchana nagrzewniczka
: 08 gru 2014, 18:04
Witam posiadam mały problem z nagrzewnica i ogolnie całym układem....ogolnie zaczeło sie tak kupiłem samochód grzał jak głupi było ok..po kupnie chciałem zobaczyc jak wyglada stan płynu ...(ogolnie chciałem wymienic i wymieniłem wszystkie płyny i oleje )
wiec troche spościłem z chłodnicy i był strasznie brudny i koloru rdzawego więc postanowiłem go wymienić i tak zrobiłem wlałem juz zimowy płyn (i od tej pory przestał grzać)...po jakims czasie zaczęło sie pocić mi coś przy kole..(później juz zaczęło ciec na maksa..i zaczął ubywać płyn ) pojechałem na kanał i okazała sie pompa wody przeciekajaca...kupiłem wsadziłem nowa..( w starej okazało sie rozszczelnienie...uszczelki ale jak miałem nowa to wrzuciłem nowa pompę ) później jak zrobiło sie zimniej zauważyłem ze termostat stoi nie zamykał sie...potrafiło podczas jazdy wyrzucić gaz...czyli temperatura małego obiegu miała ponizej 22 stopni ....wymieniłem termostat (dodam ze dalej nie grzał tak samo) lecz po wymianie i odpowietrzeniu ręcznie parownika parownik zaczął dopiero sie dogrzewać tak jak powinien i było ok..dopóki nie zaczęło sie tak naprawde zimno i wkurzało mnie ze nagrzewnica nie grzeje i zimno ....dodam ze układ mam połaczony szeregowo..czyli wejscie do parownika mam pod wyjscie z nagrzewniczki ...no i odpowietrzanie nic nie daje...troche tylko sie cieplej zrobiło w samochodzie i samochod po przeczyszczeniu Czyscidłem do ukł.chł zaczął łapac temp do literki R ( wczesniej O to było max) teraz nawet przy literce L węże wszystkie sa mega gorące płyn sie gotuje lecz wyjscie z nagrzewnicy i wejscie do tego metalowego trójnika jest zimne ...pmocy !!!
wiec troche spościłem z chłodnicy i był strasznie brudny i koloru rdzawego więc postanowiłem go wymienić i tak zrobiłem wlałem juz zimowy płyn (i od tej pory przestał grzać)...po jakims czasie zaczęło sie pocić mi coś przy kole..(później juz zaczęło ciec na maksa..i zaczął ubywać płyn ) pojechałem na kanał i okazała sie pompa wody przeciekajaca...kupiłem wsadziłem nowa..( w starej okazało sie rozszczelnienie...uszczelki ale jak miałem nowa to wrzuciłem nowa pompę ) później jak zrobiło sie zimniej zauważyłem ze termostat stoi nie zamykał sie...potrafiło podczas jazdy wyrzucić gaz...czyli temperatura małego obiegu miała ponizej 22 stopni ....wymieniłem termostat (dodam ze dalej nie grzał tak samo) lecz po wymianie i odpowietrzeniu ręcznie parownika parownik zaczął dopiero sie dogrzewać tak jak powinien i było ok..dopóki nie zaczęło sie tak naprawde zimno i wkurzało mnie ze nagrzewnica nie grzeje i zimno ....dodam ze układ mam połaczony szeregowo..czyli wejscie do parownika mam pod wyjscie z nagrzewniczki ...no i odpowietrzanie nic nie daje...troche tylko sie cieplej zrobiło w samochodzie i samochod po przeczyszczeniu Czyscidłem do ukł.chł zaczął łapac temp do literki R ( wczesniej O to było max) teraz nawet przy literce L węże wszystkie sa mega gorące płyn sie gotuje lecz wyjscie z nagrzewnicy i wejscie do tego metalowego trójnika jest zimne ...pmocy !!!