Strona 1 z 2

Zakup escorta 1.8D 90r

: 07 lis 2014, 18:36
autor: kamil15510
Witam mam okazję kupić escorta mk5 1990r 1.8D (60km) przebieg 380 000 tys. za 1,5 tysiąca blacha jest ok silnik z tego co mówił facet też tylko do wymiany uszczelka pod klawiaturą bo się poci i dymi z tego powodu doradzi ktoś czy się opłaca i wgl ?

: 07 lis 2014, 19:00
autor: Yagr
kamil15510, z tymi rocznikami najważniejsza jest blacha. Tylko sprawdź newralgiczne punkty - podłużnice, progi... 1,8D to prosta konstrukcja i to jej zaleta - wada to potężna ospałość do której trzeba się przyzwyczaić. W mieście z dużym ruchem konsumpcja nie będzie zbyt zadowalająca - ja stojąc w korkach notuję szczytowo pod 8l/100km.... Natomiast w trasie i schodzę poniżej 5l/100km. Pocąca się pokrywa rozrządu to norma, nie ma co sie tym przejmować. Natomiast kopcenie to już jakiś mocniejszy objaw i trzeba by to sprawdzić. Cena jest rozsądna jak za takiego staruszka. Jesli okaże się że silnik ma dobrą kompresję to można to brać. Lepiej jednak spróbować testowo od odpalania zimnego silnika po np. całonocnym postoju.

: 07 lis 2014, 19:32
autor: kamil15510
Yagr, Sprawdzić jak odpala po nocy będzie ciężko ponieważ prawdopodobnie zamienię swój obecny samochód na tego escorta dzieli nas około 150km więc zrobimy ją po połowie silnik będzie miał już gorący ;/ masz jakieś rady co do sprawdzenia takiego silnika ? nigdy nie miałem diesla więc nie zbyt wiem na co patrzeć i jak traktować to dymienie ;)

: 07 lis 2014, 19:58
autor: Yagr
kamil15510, najlepiej by było zeby ktoś mieszkający bliżej ci to autko oblukał... skąd ten escort?
Teraz patrzę skąd jesteś i nie za bardzo w okolicach tych 150km od ciebie mamy jakichś aktywnych userów...
Możesz jednak sprawdzić kompresję, będzie trzeba podjechac do jakiegoś warsztatu i za ten pomiar zapłacić. A tak to trochę wróżenie z fusów - stan blacharki, wnętrza da się samemu szybko wyczaic ale już stan silnika gdy ci postawią auto zagrzane będzie ciężko. Oczywiście objawy nierównej pracy, dymienia, dziwnych dźwięków pod maską i z zawieszenia w czasie jazdy i dziwnego zachowania w czasie hamowania i pokonywania zakrętów powienien wzbudzić czujność ale nie oszukujmy się - 24-letni samochód na pewno nie będzie jak nowy.

: 07 lis 2014, 20:05
autor: Mikosz
Dobrze by było jakby zrobił kompresję na zimnym silniku. Jeśli słaba kompresja to nawet na małych mrozach ciężko zakręci albo wcale...

: 07 lis 2014, 20:19
autor: driver98
Yagr, kompresję najlepiej sprawdza się na zimnym silniku,a co do kopcenia Mikosz, w zależności jaki kolor mają spaliny,biały,czarny lub błękitny....powinny być lekko szare.Miałem takiego z 92r,był ok.te silniki nie są zbyt żwawe,ale to mu nie przeszkadzało w ucieczce ze skrzyżowanie,a z tym spalaniem to Grzesiu przesadzasz,mnie po mieście nie brał więcej niż 6,5L/100,na trasie 4,8 L/100,pytanie jaką ma pompę wtryskową,Boscha czy Lukas.Z Lukasem odpalanie będziesz miał problematyczne,bo ona potrzebuje mocnych obrotów rozrusznika.Rozrusznik w 100% sprawny,aku też mocny.

: 07 lis 2014, 20:20
autor: Mikosz
haha chyba pomyliłeś mnie z Yagroskim :mrgreen:
Resztę napisałeś dobrze ;-)

: 07 lis 2014, 20:33
autor: kamil15510
Jutro umówiłem się z gościem więc dokonam oblędzin no sam silnik ma najechane 380 000 tysięcy wiec rewelacji podejrzewam nie będzie ;)

: 07 lis 2014, 20:44
autor: Yagr
driver98, ja mam 8km do pracy z czego większość stoję w korku, notuję tankowania i przebieg i zapewniam cię że nie przesadzam. Około 8 l wyszło mi szczytowo ale przy zwykłym jeżdzeniu w tych warunkach i tak ponad 7 bierze. Średnia z ponad 8 tysięcy km to 6,6l/100km. Pompa Lukas/CAV Rotodiesel

: 07 lis 2014, 20:53
autor: kamil15510
Yagr, a jak sprawdzić jaka jest pompa ? i ogólnie jej stan?

: 07 lis 2014, 21:35
autor: driver98
Mikosz, sorki,nie z Yagrowskim tylko z kamil15510, Ha,Ha :mrgreen:

[ Dodano: Pią 07 Lis, 2014 ]
Yagr, Ja miałem pompe boscha nigdy nie spalił mi ponad 7 L

: 07 lis 2014, 22:30
autor: cidzej
ja tam bym sobie odpuscil. jak nie masz pewnosci ze auto dobre (pewne zrodlo) to juz lepiej wziac 1.3 benzyne - odpali to to nawet z baterii od zegarka i pojedzie nawet na 3 cylindrach a jak sie zepsuje to za 200 zł kolejny silnik wstawiasz i jezdziesz i zawsze mozna dorwac wersje z gazem

: 07 lis 2014, 22:46
autor: WieSiu
Taki przebieg dla tego silnika to żaden problem.

: 08 lis 2014, 07:44
autor: kamil15510
To mówicie żeby zaryzykować i go wziąć ?

: 08 lis 2014, 12:36
autor: darcun4
kamil15510 pisze:To mówicie żeby zaryzykować i go wziąć ?
Nie, nie mówimy, że masz go wziąć. Mówimy, że masz sprawdzić. Od siebie dodam to, o czym koledzy wyżej pisali. Ten silnik jest dość "tępy" w zimowe poranki do odpalenia. Jeżeli nie będzie miał dobrej kompresji i porządnego akumulatora (porządny, to taki, że na samym rozruszniku rondo objedziesz) to będziesz miał problemy.