Escort 1.4 55KW 1994r.
Moderator: Moderatorzy
Escort 1.4 55KW 1994r.
Witam, kupiłem ostatnio wiekowego Escorta w dobrym stanie. Na dzień dobry po kilku dniach jazdy pojawiły się problemy.
Pierwszy co jakiś czas samochód nie chce odpalić, odpala na popych i później jest ok. Właściciel wskazał mi czujnik wału korbowego który wymieniam w przyszłym tygodniu za 150zł z robocizną.
Drugi, od kilku dni coś syczy wydaje mi się od silnika, od tego momentu samochód gaśnie na benzynie w przeciągu kilku sekund, gdy się przygazuje jest ok. Na LPG chodzi ok.
Trzeci to charczące biegi nr. 1, 2, 3 przy redukcji, obojętnie przy jakiej prędkości.
Jakieś znane przyczyny, wskazówki?
Pierwszy co jakiś czas samochód nie chce odpalić, odpala na popych i później jest ok. Właściciel wskazał mi czujnik wału korbowego który wymieniam w przyszłym tygodniu za 150zł z robocizną.
Drugi, od kilku dni coś syczy wydaje mi się od silnika, od tego momentu samochód gaśnie na benzynie w przeciągu kilku sekund, gdy się przygazuje jest ok. Na LPG chodzi ok.
Trzeci to charczące biegi nr. 1, 2, 3 przy redukcji, obojętnie przy jakiej prędkości.
Jakieś znane przyczyny, wskazówki?
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Nie możesz odpalac bo rozrusznik nie kręci czy kreci ib nie chce załapać?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Jak syczy tt oobwod podcisnieniowy otwarty wiec bedzie zle chodzil i palil i trzeba to zro ic. Poza tym jaki to dobry stan jak ma tyle usferek na dzien dobry ?
Ps. Secior jek chcesz podpiac auto bez obd pod kompa ? Dorobiles sie jakiejs przejsciowki ?
Ps. Secior jek chcesz podpiac auto bez obd pod kompa ? Dorobiles sie jakiejs przejsciowki ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Rozrusznik chodzi elegancko. Bywa że za cholerę nie mogę go odpalić, dopiero odpala na popychu i po tym znów odpala bez problemu. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela który wskazał właśnie ten czujnik. W necie też o tym pełno że one są zazwyczaj tego rodzaju usterki przyczyną i często padają. Na wymiane czujnika jestem już umówiony z mechanikiem na przyszły wtorek. Przy okazji zrobię również to syczenie i brak "chodzenia" na benzynie.
Nie wiem co może być przyczyną charczenia przy redukcji, ktoś mi wskazał sprzęgło. Dodam że oprócz charczenia biegi wchodzą elegancko.
Przy okazji chcę też zrobić regulacje wszystkiego jak leci. Nie wiem czy przyczyną tego że zżera więcej gazu jest również syczenie, bo wydaje mi się że zżera go więcej niż przed tym problemem...
Stan dobry miałem na myśli blachę i stan w środku. Mechanicznie też było wszystko ok, ale po kilku dniach jazdy wyszły te rzeczy które opisałem
Nie wiem co może być przyczyną charczenia przy redukcji, ktoś mi wskazał sprzęgło. Dodam że oprócz charczenia biegi wchodzą elegancko.
Przy okazji chcę też zrobić regulacje wszystkiego jak leci. Nie wiem czy przyczyną tego że zżera więcej gazu jest również syczenie, bo wydaje mi się że zżera go więcej niż przed tym problemem...
Stan dobry miałem na myśli blachę i stan w środku. Mechanicznie też było wszystko ok, ale po kilku dniach jazdy wyszły te rzeczy które opisałem
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
piniu, A ja ci powiem ze cząsto się pisze że może ten czujnik położenia wału a ostatecznie wychodzi rypnieta wtyczka, zaśn9iedziałe styki albo zupełnie inna sprawa. Na tym forum nie pamietam, zeby takie problemy ostatecznie rozwiązała wymiana czujnika wału. Natomiast podstawową sprawą przy LPG jest najpierw usunięcie awarii w trakcie pracy na benzynie. Najlepiej, jesli oczywiście możesz sobie na to pozwolić, zrób reset, pojeździj trochę na samej benzynie bez ruszania gazu, wtedy zczytaj błedy z kodów błyskowych. Jeśli nic ci nie wyskoczy a silnik będzie śmigał ok to problem powoduje instalacja LPG.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Przedwczoraj "domowy" mechanik tak mi podkręcił gaz, że za 50zł zrobiłem 70km i butla pusta. Przed chwilą zakręciłem całkiem dopływ gazu, i delikatnie odkręcając wyregulowałem tak aby silnik pracował na luzie bez żadnego duszenia. Zatankowałem przy pustej butli 15l gazu, wyzerowałem licznik mam nadzieję że teraz będzie ok tak jak było przed dotknięciem się do regulacji tego gościa.
Na benzynie póki co nie mogę jeździć bo na luzie praktycznie od razu gaśnie, dzwoniłem dziś do mechanika powiedział wstępnie że prawdopodobnie to syczenie to wężyk od podciśnienia przez co właśnie skutkiem jest gasnący silnik na luzie na benzynie. Na LPG chodzi prawidłowo.
Kody, podłączenie komputera... Jestem w tym ciemny jak zresztą w całym samochodzie. Dopiero zaczynam z nimi przygodę. To pierwszy samochód.
Na benzynie póki co nie mogę jeździć bo na luzie praktycznie od razu gaśnie, dzwoniłem dziś do mechanika powiedział wstępnie że prawdopodobnie to syczenie to wężyk od podciśnienia przez co właśnie skutkiem jest gasnący silnik na luzie na benzynie. Na LPG chodzi prawidłowo.
Kody, podłączenie komputera... Jestem w tym ciemny jak zresztą w całym samochodzie. Dopiero zaczynam z nimi przygodę. To pierwszy samochód.
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja ci to napisalem pare postow wyzej ale widac wolisz po mechanikach dzwonic wiec po co tu piszesz na tym forum skoro naszych porad nie sluchasz ?dzwoniłem dziś do mechanika powiedział wstępnie że prawdopodobnie to syczenie to wężyk od podciśnienia przez co właśnie skutkiem jest gasnący silnik na luzie
ps. grubo sie mylisz jesli myslisz, ze z otwartym obwodem podcisnieniowym z gazem jest wszystko ok.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Bardzo dużo wniosłeś do tematu, sam spam. Pomoc jak się patrzy, i pomyśleć że jesteś moderatorem tego forum.kupiec pisze:Przykro mipiniu pisze:Dopiero zaczynam z nimi przygodę
@cidzej
Rozumiem że otwarty obwód podciśnieniowy jest również przyczyną zwiększonego spalania?
p.s Jak wygląda sprawa z legalizacją butli? Na początku 2015 kończy się homologacja. Istnieje możliwość przedłużenia? Czy tylko wymiana wchodzi w grę?
[ Komentarz dodany przez: kupiec: Sob 04 Paź, 2014 ]
Post jest wygaszony wiec zniknie dzisiaj więc bez stresu
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
piniu, tak. Powoduje on zubozenie mieszanki przez co trzeba podawac wiecej paliwa(lpg) zeby zrekompensowac straty
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Lepiej wyjdzie kupić nową butle, a jeszcze lepiej uzywana ważna
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
DokładnieWieSiu pisze:Lepiej wyjdzie kupić nową butle, a jeszcze lepiej uzywana ważna
Legalizacja - przedłużenie ważności to koszt coś koło 200 - 250 zł + strata iluś tam godzin , które musisz spędzić gdzieś w umówionym zakładzie LPG
Nowa butla z założeniem koło 400 zł i masz spokój na 10 lat
A nowa butla to nowy wielozawór - przy okazji
450 zł dałem za butlę w którą włazi 51 litrów LPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
A więc tak. Dzisiaj wymieniałem sobie głośniki, jakoś udało się bez zdejmowania korby od szyby.
Przy okazji, znajomy zauważył że wysunięta jest rurka od podciśnienia, więc wystarczyło ją włożyć, i jedna awaria jest już usunięta, tzn. nic nie syczy i pali również na benzynie.
Wyregulowałem sobie również gaz, tak aby był na minimum dzięki czemu zmniejsza się spalanie.
Naprawy które muszę zrobić to priorytetowo we wtorek oddaje samochód do mechanika w celu wymiany czujnika wału korbowego, przy okazji chce się dowiedzieć czemu zgrzyta skrzynia przy redukcji na 2 (ponoć sprzęgło), oraz co jest nie tak że znosi go delikatnie na prawo po puszczeniu kierownicy, te dwie rzeczy zależą od kosztów naprawy.
Przy okazji, znajomy zauważył że wysunięta jest rurka od podciśnienia, więc wystarczyło ją włożyć, i jedna awaria jest już usunięta, tzn. nic nie syczy i pali również na benzynie.
Wyregulowałem sobie również gaz, tak aby był na minimum dzięki czemu zmniejsza się spalanie.
Naprawy które muszę zrobić to priorytetowo we wtorek oddaje samochód do mechanika w celu wymiany czujnika wału korbowego, przy okazji chce się dowiedzieć czemu zgrzyta skrzynia przy redukcji na 2 (ponoć sprzęgło), oraz co jest nie tak że znosi go delikatnie na prawo po puszczeniu kierownicy, te dwie rzeczy zależą od kosztów naprawy.
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Raczej nie sprzeglo a skrzynia do smieci skoro inne biegi ok. A regulacje to sie nie robi zeby tobie pasowało a tak zeby silnikowi pasowalo. Chcesz dobrze ustawic to albo 2 generacja za 200zl albo http://autogaz.webd.pl/nuke/modules.php ... age&pid=28
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982