Problem ze startem [mk7]

Moderator: Moderatorzy

janusz

Problem ze startem [mk7]

Post autor: janusz »

Cześć,
mam problem z uruchomieniem mojego escorta
gdy przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci, pompa pracuje, jednak nic z tego nie wychodzi. Na cewce pokazuje 12V.
Jak dziś sprawdzałem nie pojawia się iskra.

Dodatkowo gdy ostatnio skoczył mi się gaz(sekwencja), kontrolka zamiast normalnie świecić na czerwono zaczęła migać wszystkimi diodami na zmianę, po tym już więcej nie było reakcji z jej strony.

Te 2 fakty pewnie są powiązane ze sobą w jakiś sposób, tylko o to właśnie Was chciałem się zapytać czy macie jakiś pomysł co zrobić?

To moje pierwsze auto więc jestem jeszcze zielony i nie bijcie za głupie pytanie/niedokładny opis :mrgreen:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

elektryka siada
masy posprawdzac
kable wn sprawdzic itd, itd
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

cewka ma staly plus a sterowana jest masa wiec fakt, ze masz na niej zasilanie o niczym nie swiadczy

1. nie miga ci dioda od immo ?
2. nie masz przypadkiem jakiegos alarmu/odciecia zaplonu ?

jesli na oba powyzsze pytania jest odpowiedz nie to byc moze trzeba sie przyjzec czujnikowi walu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
janusz

Post autor: janusz »

Kable są dobre, masy są sprawne, immo jest ok ale wskaźnik lpg nie żyje
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze: to byc moze trzeba sie przyjzec czujnikowi walu
O tym miałem pisać
Wytargać wtyczke od czujnika położenia wału i przeczyścić
Jak z tego czujnika nie ma impulsu - iskry nie będzie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
janusz

Post autor: janusz »

Jamszoł pisze: to byc moze trzeba sie przyjzec czujnikowi walu
[/quote]

Myślicie, że jak kupię nowy czujnik to rozwiąże oba problemy ? Bo faktycznie z tego na tym czujniku nie było impulsu
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najpierw przeczyść wtyczke i gniazdo
Wydać kase na nowy czujnik zawsze zdążysz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
janusz

Post autor: janusz »

No, po 2 tygodniach walczenia, popełniania błędów,rzucania mięsem,naprawiania mniejszych usterek przyszedł ten dzień, w którym escort odpalił ;)
faktycznie mieliście rację wystarczyło przeczyścić czujnik wału, za co wielkie dzięki.

Jeszcze mam takie pytanie, chciałbym wymienić świece i przewody. Gdzieś czytałem, że na lpg dobre mogą być świece NGK 7956 BKR5EK. Ile w tym prawdy, bądź jakie moglibyście polecić ? To samo się tyczy przewodów czy są jakieś godne polecenia (przy ograniczonym budżecie ;) )
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Polecam NGK V-line
One mają środkową elektrodę w szpic a nie jak reszta - płaską
Pamietaj , że przy LPG - przerwa między elektrodami powinna być o 0,1 mm mniejsza niż przy samej benie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Nie wszystkie V-line mają płaską elektrodę, zależy do jakiego samochodu są stosowane, to tak na prawdę normalna świeca którą można kupić w pojedynczych pudełkach pod innym numerem NGK :P W większości szpiczaste elektrody mają świecie platynowe i irydowe, ale też nie występują do każdego silnika
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No mnie kupiłeś do Esa V-lina szpiczaste
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

No bo może takie były akurat, ja nie pamiętam które konkretne świece mają szpiczaste czubki elektrod :) Te nasze irydówki co teraz brałem też są szpiczaste :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ