Strona 2 z 2

: 11 maja 2014, 19:12
autor: WieSiu
Ale wtyczki spokojnie w gniazda mozna wetknac,zobacz czy sa jakies gniazda w skrzynce do ktorych te wtyczki wchodza i czy sa one obsadzone pinami.

: 20 wrz 2015, 21:04
autor: leon167
Powoli przymierzam się do instalacji klimy w escorcie 1.8 td z 1996 roku ale moja skrzynka jest bez blaszek na przekaźnik . Mam też drugą już bogatszą ale nie jest kompatybilna bo chyba z 1997 roku i nawet nie uruchamia kontrolek . Skrzynka bezpieczników to nie wielkie cudo, bo to tylko kupa ścieżek i blaszek na przekaźniki ,więc zapewne przy dobrym schemacie dało by się ogarnąć przełożenie kabli . Stąd i pytanie czy ktoś już coś takiego przerabiał i jaka jest to skala trudności ewentualnie może posiada schematy ??
W ostateczności będę musiał kupić samemu drugą taką samą skrzynkę jak mam by nie usidlić auta i przemierzyć przejścia pomiędzy pinami wtyczek a miejscami przekaźników samemu tworząc schemat
Każda pomoc mile widziana i mam na ogarnięcie tego praktycznie czas do następnego lata

: 20 wrz 2015, 21:12
autor: Yagr
leon167, szukanie schematu skrzynek do escorta mogę śmiało porównać do szukania igły w stogu siana ;) są schematy poszczególnych układów w skrzynce ale kompleksowego schematu całej skrzynki nie udało mi sie znaleźć. Oczywiście układ po układzie da sie to skompletować, choćby przy użyciu programu TIS ale to mozolna robota, której mi się nie chciało wykonywać i nie miałem takiej potrzeby. Najprościej - poszukaj skrzynki z rocznika twojego essa z wersji wyposażenia bogatszej. Na płytce musi być, że to wersja HIgh- Low i Med(ium) sobie daruj ;)

: 20 wrz 2015, 21:32
autor: leon167
Ok dzięki , poszukam wersji 96 High
Myślałem że nie było aż tyle zmian w wyprowadzeniach ale już sam szukałem podłączenia kabla od czasowych wycieraczek i wiem, że w innym miejscu jest wyjście u mnie a inne było na schemacie
W ostateczności zostaje mi metoda jak pisałem wyżej jeśli nie znajdę bogatszej skrzynki do mojego rocznika

: 20 wrz 2015, 21:42
autor: Yagr
leon167, jak nie znajdziesz bogatej wersji to zawsze możesz klime puścić wedle wszelkich reguł, tzn z odpowiednimi bezpiecznikami, z pominięciem skrzynki. Zresztą... nie wiem czy klima właśnie tak nie szła, z bezpiecznikiem głównym w komorze silnikowej itp... ale to musisz na WieŚka poczekać bo on ma to chyba obcykane bo ma wsadzać do swojego cabrio RS, który sam w sobie jest niezłą rzeźbą ;)

: 21 wrz 2015, 08:25
autor: WieSiu
szla przez skrzynke, z tego co kiedys widzialem da sie to pominac korzystajac ze schematow w programie TIS,bo tam wszystko ladnie jest namalowane.

W swoim cabrio to nawet jeszcze nie dotknalem klimy,wiec chwile to potrwa nim bede na czasie z tematem.

: 21 wrz 2015, 14:41
autor: leon167
Spoko .... i mój temat na czas dłuższy przewidziany . Ale skoro mam czas to może pokuszę się o oryginalną instalację . Póki co rozglądam się za dawcą i niegocjuję ceny i na dzień dzisiejszy kompletną klimę bym miał za 400 zł do 1.8 td ale rocznik 1998 więc jest już chyba sterowana przez komp (Prawdopodobnie chodzi i podniesienie obrotów po włączeniu). Powoli będę się logistycznie przymierzał bo to moje hobby i satysfakcja a nie jakiś mus
Kilka rzeczy na bank chcę zmienić w escorcie i będę szukał na tym forum pomocy i rozwiązań
i trzeba będzie kilka tematów odgrzać

: 21 wrz 2015, 15:43
autor: WieSiu
W tym 97 i nowszym inaczej poprowadzony jest przewód aluminiowy od klimy bo endura ma przepływomierz. Wiązka pod maska wymaga sporej rzezby (chyba inaczej było sterowane,chodzi o zamianę plusa z minusem), reszta jest tak samo o ile zewrzesz na przekazniku dużym zielonym w podszybiu dodatkowy pin którego nie ma w starszych wersjach (odcinanie klimy przy maksymalnym obciążeniu silnika, tego nie ma w starych wersjach). Piszę to z pamięci bo robiłem to wiele lat temu, cześć danych masz w wątku opisów napraw i modyfikacji który założyłem, ewentualnie w naszych byłych autach, czerwone kombi mk7.


A i mam nadzieję że wiesz ze wentylatory, wiązka wentylatorow, czujnik wentylatorów z werji starszej, pompa wspomagania z łapa i przewody wspomagania też Ci sa potrzebne. Ogólnie kupa roboty. Ja dałem kiedyś za taki komplet 450-500zl. Polecam jednak poszukanie klimy dopasowanej do silnika,bo ta rzeźba nie jest tego warta. Najlepiej kupić całe auto i przełożyć klime bez rozszczelniania,reszta na złom lub co tam chcesz z tym dawca zrobić, wyjdzie znacznie taniej i szybciej.

: 21 wrz 2015, 20:00
autor: leon167
Za 400 zł miał bym klimę od escorta 1.8 td z roku 1998 i to cały komplet bo o tym rozmawiałem z handlarzem czyli całe mocowania włącznie z przewodami pompy wspomagania bo idą inaczej i resztą potrzebną w/g listy . Zacząłem ten temat tutaj bo muszę dopasować skrzynkę (w mojej nie mam blaszek na przekaźnikach) i stopniowo będę dokładał elementy oczywiście przygotowując się do tego logistycznie bym nie uziemił córce auta na dłużej
Wiem że inaczej jest dokładanie klimy w benzyniakach inaczej w dieslu i póki co tylko czytam wątki i uczę się co i jak a takie uwagi o tym dodatkowym zielonym przekaźniku i pinie idącym do kompa są istotne . Wiem o zmianie wentylatora na dwubiegowy i mam nawet przez przypadek 4 pinowy czujnik włączenia wentylatora już u siebie.Wiązkę też wytargam z dawcy i nie powinienem mieć z nią większych przebojów . Miałem na oku za niewielkie pieniążki całego essiego 1.8 td endura z walnietym silnikiem ale już znalazł nabywcę ... a może i dobrze bo znając siebie to przywrócił bym go do życia a nie ogołocił :mrgreen: