Strona 1 z 3

Konserwacja nadkoła

: 17 kwie 2014, 16:47
autor: Saveroc
Witam wszystkich, nie wiem czy w dobrym dziale o to się pytam (ale może w dobrym). Otóż mam escorta, rocznik 1991, i mam problem z rdzą. Wszystkie nadkola są pordzewiałe w tym w dwóch tylnych rdza aż wybuliła. Kupiłem sobie szpachlę uniwersalną, jakiś tam utwardzać co był że szpachlą oraz baranka w sprayu. Chciałem tylko poprosić o pomoc, aby ktoś mnie pokierował krok po kroku jak się robi tą konserwację poprawnie, oraz co z czym. Robię takie coś pierwszy raz i chciałbym aby nic nie popsuć. Między innymi chodzi mi o to, czym mam zedrzeć lakier z rdzą (bo samym papierem ściernym raczej nie), krok po kroku renowacji nadkola, ile dawki szpachli potrzeba oraz tego baranka. Za pomoc wielkie dzięki :)

: 17 kwie 2014, 19:19
autor: WieSiu
Od razu powiem ze naprawa bez wymiany (spawania) nie ma sensu. Nie jeden próbował szpqchla uzupelniac ubytki ale to pomaga na max pół roku. Ale może ktoś coś podpowie aby choć trochę ta szpachle ulepszyc

: 17 kwie 2014, 20:15
autor: kris
Zależy w jakim stopniu zechlane nadkola,jeśli to małe początki to można się pobawić brunoxem epoxy,szpachlą z dodatkiem włókna szklanego i dopiero na to szpachle uniwersalną(wykończeniową),ale jeśli masz Titanica to wymiana całego panelu.
I na koniec nie rozumiem po co Ci ten baranek?

: 17 kwie 2014, 20:17
autor: kupiec
wstaw foty to ocenimy czy warto szpachle kłaść

: 17 kwie 2014, 22:24
autor: Saveroc
Ok, to jutro wstawię fotki. A co do baranka, Kris - ten baranek jest mi potrzebny do zakonserwowania (żeby rdza dalej nie szła).

: 17 kwie 2014, 22:29
autor: kupiec
od kiedy baranek jest na rdze?
dobra, czekamy na foty i bedziemy oceniac ;)

: 17 kwie 2014, 22:42
autor: kris
Saveroc pisze: ten baranek jest mi potrzebny do zakonserwowania (żeby rdza dalej nie szła).
to raczej jakiś Bitex na pędzel,baranek masz do konserwacji podwozia,nadkoli wewnątrz,podłużnic itp. ;)

: 17 kwie 2014, 23:20
autor: cidzej
popadacie ze skrajnosci w skrajnosc :P

1. dobrze wykonane czyszczenie, szpachlowanie, zabezpieczenie itd powinno wytrzymac co najmniej 1-2 zimy
2. spawanie reperaturek (i same reperaturki) czesto nie wytrzymuja wiecej jak 3 zimy

kwestia tego na ile to ma byc (w sensie na chwile, na rok etc), jak dokladnie to zrobisz i jaki stopien zniszczen posiadasz. np. kolega krisu potrafi sprejem zrobic wiecej niz niejeden "profesjonalny lakiernik"- takze dac sie da tylko musisz sobie przeliczyc sily na zamiary i umiejetnosci :) bo wbrew pozorom zrobic to na tyle dobrze, zeby oszukac nawet mniej wprawne oko nie jest tak latwo jak to na filmikach na jutube pokazuja :P

co do instrukcji to jest caly temat o tym - wystarczy uzyc opcji szukaj !

np. znalazlem jakis moj temat http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=11001

: 18 kwie 2014, 09:40
autor: Mecu
Jak ty masz takie rzeczy na nadkolach to sprawdź może pierw podłogę czy jest sens z tymi nadkolami teraz robić. Znając Escorta sytuacja z podłogą MOŻE lecz nie musi wyglądać tak że twój samochód już jest albo zaraz będzie pojazdem dla Freda Flinstona.

: 18 kwie 2014, 11:05
autor: WieSiu
Tez racja, mlotek w rękę i puk puk w kazde miejsce,zacznie się sypac to wiadomo co

: 18 kwie 2014, 12:55
autor: Saveroc
Ok, mam fotki:
I. Nadkola tył:
http://iv.pl/images/78345532053137492670.jpg
http://iv.pl/images/55255080871479558228.jpg
II. Nadkola przód:
http://iv.pl/images/91637130227086660222.jpg
http://iv.pl/images/89165608269064917165.jpg


Dzięki cidzej za poradnik - przyda się :) . A co do podłogi, podłoga w porządku, niby jest pordzewiała ale się nie sypie. Już wcześniej na nią się patrzyłem jak byłem u mechanika wymieniać sprzęgło. Czyli baranek w ogóle mi nie potrzebny? Bo myślałem że jak zaszpachluję to nałożę baranka aby ta rdza się nie rozwijała, nie wiedziałem że on nie jest do tego.

: 18 kwie 2014, 13:04
autor: WieSiu
Baranek jest na progi,wnęki kol, pas tylny itp. Tam gdzie moga walic kamienie, ta gorsza strona to pozostaje tylko do wymiany jak dla mnie,prawy przod widac ze byl szpachla naprawiany,wg mnie mozesz spokojnie znow to zaszpachlowac,ale tyl to bym dam do spawania,choc wyglada on jakby ktos juz to kiedyś robił :

: 18 kwie 2014, 13:08
autor: Saveroc
Tył chyba był robiony, chodź nie wiem. Czyli cały zderzak wymienić na nowy (tam gdzie jest gorzej)?
A co do przodu, jeśli bym chciał znów szpachlować to do blachy zrywać?

: 18 kwie 2014, 13:23
autor: S3ci0r
tył tylko i wyłącznie wspawanie reperaturek, przód można ratować szpachlą. ja bym na twoim miejscu darł do gołej blachy bo cholera wie co pod szpachlą się kryje, na blachę jakiś podkład reaktywny a dalej normalnie szpachla, podkład i powłoka lakiernicza. tylko nie wiem czy przypadkiem na reaktywny nie powinno się dać podkładu przed położeniem szpachli.

: 18 kwie 2014, 13:33
autor: Saveroc
Wspawanie reperaturek? A co to? Wybacz ale nie mam jeszcze dostatecznej wiedzy.
Ale oba nadkola przód od nowa szpachlować? Bo lewe nadkole w miarę dobrze wygląda, tylko na prawym szpachla odpada.
Podkład reaktywny i lalkierniczy? To ten brunox?
I powłoka lakiernicza, czyli zamalować podkład farbą na czerwono, zgadza się?