Konserwacja nadkoła
Moderator: Moderatorzy
Konserwacja nadkoła
Witam wszystkich, nie wiem czy w dobrym dziale o to się pytam (ale może w dobrym). Otóż mam escorta, rocznik 1991, i mam problem z rdzą. Wszystkie nadkola są pordzewiałe w tym w dwóch tylnych rdza aż wybuliła. Kupiłem sobie szpachlę uniwersalną, jakiś tam utwardzać co był że szpachlą oraz baranka w sprayu. Chciałem tylko poprosić o pomoc, aby ktoś mnie pokierował krok po kroku jak się robi tą konserwację poprawnie, oraz co z czym. Robię takie coś pierwszy raz i chciałbym aby nic nie popsuć. Między innymi chodzi mi o to, czym mam zedrzeć lakier z rdzą (bo samym papierem ściernym raczej nie), krok po kroku renowacji nadkola, ile dawki szpachli potrzeba oraz tego baranka. Za pomoc wielkie dzięki
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Od razu powiem ze naprawa bez wymiany (spawania) nie ma sensu. Nie jeden próbował szpqchla uzupelniac ubytki ale to pomaga na max pół roku. Ale może ktoś coś podpowie aby choć trochę ta szpachle ulepszyc
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
popadacie ze skrajnosci w skrajnosc
1. dobrze wykonane czyszczenie, szpachlowanie, zabezpieczenie itd powinno wytrzymac co najmniej 1-2 zimy
2. spawanie reperaturek (i same reperaturki) czesto nie wytrzymuja wiecej jak 3 zimy
kwestia tego na ile to ma byc (w sensie na chwile, na rok etc), jak dokladnie to zrobisz i jaki stopien zniszczen posiadasz. np. kolega krisu potrafi sprejem zrobic wiecej niz niejeden "profesjonalny lakiernik"- takze dac sie da tylko musisz sobie przeliczyc sily na zamiary i umiejetnosci bo wbrew pozorom zrobic to na tyle dobrze, zeby oszukac nawet mniej wprawne oko nie jest tak latwo jak to na filmikach na jutube pokazuja
co do instrukcji to jest caly temat o tym - wystarczy uzyc opcji szukaj !
np. znalazlem jakis moj temat http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=11001
1. dobrze wykonane czyszczenie, szpachlowanie, zabezpieczenie itd powinno wytrzymac co najmniej 1-2 zimy
2. spawanie reperaturek (i same reperaturki) czesto nie wytrzymuja wiecej jak 3 zimy
kwestia tego na ile to ma byc (w sensie na chwile, na rok etc), jak dokladnie to zrobisz i jaki stopien zniszczen posiadasz. np. kolega krisu potrafi sprejem zrobic wiecej niz niejeden "profesjonalny lakiernik"- takze dac sie da tylko musisz sobie przeliczyc sily na zamiary i umiejetnosci bo wbrew pozorom zrobic to na tyle dobrze, zeby oszukac nawet mniej wprawne oko nie jest tak latwo jak to na filmikach na jutube pokazuja
co do instrukcji to jest caly temat o tym - wystarczy uzyc opcji szukaj !
np. znalazlem jakis moj temat http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=11001
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Tez racja, mlotek w rękę i puk puk w kazde miejsce,zacznie się sypac to wiadomo co
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ok, mam fotki:
I. Nadkola tył:
http://iv.pl/images/78345532053137492670.jpg
http://iv.pl/images/55255080871479558228.jpg
II. Nadkola przód:
http://iv.pl/images/91637130227086660222.jpg
http://iv.pl/images/89165608269064917165.jpg
Dzięki cidzej za poradnik - przyda się . A co do podłogi, podłoga w porządku, niby jest pordzewiała ale się nie sypie. Już wcześniej na nią się patrzyłem jak byłem u mechanika wymieniać sprzęgło. Czyli baranek w ogóle mi nie potrzebny? Bo myślałem że jak zaszpachluję to nałożę baranka aby ta rdza się nie rozwijała, nie wiedziałem że on nie jest do tego.
I. Nadkola tył:
http://iv.pl/images/78345532053137492670.jpg
http://iv.pl/images/55255080871479558228.jpg
II. Nadkola przód:
http://iv.pl/images/91637130227086660222.jpg
http://iv.pl/images/89165608269064917165.jpg
Dzięki cidzej za poradnik - przyda się . A co do podłogi, podłoga w porządku, niby jest pordzewiała ale się nie sypie. Już wcześniej na nią się patrzyłem jak byłem u mechanika wymieniać sprzęgło. Czyli baranek w ogóle mi nie potrzebny? Bo myślałem że jak zaszpachluję to nałożę baranka aby ta rdza się nie rozwijała, nie wiedziałem że on nie jest do tego.
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Baranek jest na progi,wnęki kol, pas tylny itp. Tam gdzie moga walic kamienie, ta gorsza strona to pozostaje tylko do wymiany jak dla mnie,prawy przod widac ze byl szpachla naprawiany,wg mnie mozesz spokojnie znow to zaszpachlowac,ale tyl to bym dam do spawania,choc wyglada on jakby ktos juz to kiedyś robił :
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
tył tylko i wyłącznie wspawanie reperaturek, przód można ratować szpachlą. ja bym na twoim miejscu darł do gołej blachy bo cholera wie co pod szpachlą się kryje, na blachę jakiś podkład reaktywny a dalej normalnie szpachla, podkład i powłoka lakiernicza. tylko nie wiem czy przypadkiem na reaktywny nie powinno się dać podkładu przed położeniem szpachli.
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
Wspawanie reperaturek? A co to? Wybacz ale nie mam jeszcze dostatecznej wiedzy.
Ale oba nadkola przód od nowa szpachlować? Bo lewe nadkole w miarę dobrze wygląda, tylko na prawym szpachla odpada.
Podkład reaktywny i lalkierniczy? To ten brunox?
I powłoka lakiernicza, czyli zamalować podkład farbą na czerwono, zgadza się?
Ale oba nadkola przód od nowa szpachlować? Bo lewe nadkole w miarę dobrze wygląda, tylko na prawym szpachla odpada.
Podkład reaktywny i lalkierniczy? To ten brunox?
I powłoka lakiernicza, czyli zamalować podkład farbą na czerwono, zgadza się?