2,0 zetek nie pali na jeden gar i stuka.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

nonam, nie jestem znajomym mechanikiem :) ba! nawet nie jestem mechanikiem :) ale przypuszczam ze to rdza zrzera auto :DDD i takie chrobotanie przez slomke slychac :DDD
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Mecu pisze:Tak jakby ktoś walił młotkiem w silnik i nasila sie wraz z zwiększeniem obrotów silnika
W jednym z moich poprzednich aut, tak samo dźwięczało, gdy rozleciało się łożysko na pompie wody.
Sprawdzić to można w bardzo tani sposób, przy pomocy kawałka trzonka do miotły.
Jeden koniec przykładasz w okolice pompy, a drugi do ucha. Jeżeli to jest wina tego łożyska, to głuchy nawet usłyszy.
Mecu

Post autor: Mecu »

rozrząd wraz z pompą został wymieniony.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pompa - alternator i pompa wspomagania , obracają się około 2 x szybciej niż sam silnik
Jeśli coś tam by pukało to da się to rozróżnić
Panewka ? - przy obrotach tylko lekko puka
Zaczyna głośno pukać gdy silnik schodzi z obrotów
W rytm pracy silnika - zawsze z tą samą siłą będzie pukać wałek rozrządu
A konkretnie - wyrobione wykorbienie (krzywka) wałka rozrządu , która puka o popychacz
Oczywiście to może być zupełnie co innego
Pompa wody - alternator - pompa wspomaganie , jak zwalimy pasek wieloklinowy to odłączymy im napęd - będzie pracować sam silnik - jak by cóś :razz: :mrgreen:
Też wtedy można namierzyć co i jak
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mecu

Post autor: Mecu »

Jamszoł pisze:Pompa - alternator i pompa wspomagania , obracają się około 2 x szybciej niż sam silnik
Jeśli coś tam by pukało to da się to rozróżnić
Panewka ? - przy obrotach tylko lekko puka
Zaczyna głośno pukać gdy silnik schodzi z obrotów
W rytm pracy silnika - zawsze z tą samą siłą będzie pukać wałek rozrządu
A konkretnie - wyrobione wykorbienie (krzywka) wałka rozrządu , która puka o popychacz
Oczywiście to może być zupełnie co innego
Pompa wody - alternator - pompa wspomaganie , jak zwalimy pasek wieloklinowy to odłączymy im napęd - będzie pracować sam silnik - jak by cóś :razz: :mrgreen:
Też wtedy można namierzyć co i jak
Dobrze ale jak ma stukać krzywka po wymianie UPG jeśli przed nie stukała, wałki zostały zdemontowane przed wysłaniem głowicy i leżały cały czas w warsztacie
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Skoro wcześniej wszystko było dobrze, a po zrobieniu głowicy u "fachowców" nie jest, to tam bym szukał przyczyny, nie wiem czemu nie wpadłeś na to wcześniej.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Mecu

Post autor: Mecu »

No i przyczyna stukania się znalazła.
Załączniki
DSC_0139.jpg
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

:shock: yyyyyyyyyyyy... dobrze że nie pękł
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Mecu

Post autor: Mecu »

Fordy są wytrzymałe.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Czyli co, korba pogięła się po zrobieniu głowicy? Podobno przed ruszeniem silnika wszystko było ok.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23266
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ale jadąc do mechanika zgasł i nie chciał już odpalić. Wiec ciężko było świecić co się stało.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Czyli wychodzi , że zgasł bo ?
Bo rozrząd przeskoczył i tłok przywalił w zawór ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mecu

Post autor: Mecu »

Teoria jest taka że. Samochód zgasł z bliżej nie znanych nam przyczyn. Akumulator został zamordowany. Postawiłem go na parkingu, poszedłem do domu i czekałem aż moja mama wróci wraz z moim samochodem z pracy. Po jej przyjeździe wyruszyliśmy na ratunek. Po zapięciu linki ruszyliśmy. Po przejechaniu 500m linka trzasła. Teraz po rozmowie z mamą wiem dlaczego. Ponieważ zdolna kobieta postanowiła że jak samochód toczy się blisko 40km/h to spokojnie może wrzucić biegi i odpalić tak jakby odpalała go na pych. Jednak ani ja ani ona nie wiedzieliśmy że przez UPG (a właściwie jej brak) do cylindra naleciała woda a sam cylinder był w fazie sprężania. Ot to podczas siły szarpnięcia energia gdzieś musiała uciec z racji że nie poddał się rozrząd to poddał się korbowód.
Ale tak jak mówię taka jest teoria. jedyne to co jest pewne to to że moja mama próbowała go odpalić na holu.
A z racji że samochód przyjechał na lince ze stwierdzoną usterką mechanik zabrał się za wymianę UPG. Byłem przy zrzuceniu głowicy i akurat ten tłok znajdował się w maksymalnym dolnym położeniu.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23266
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

A wystarczylo zeby mechanik pokrecil korba i by zobaczyl ze coś tu nie pasuje..... Niech teraz oddaje kasę
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Mecu

Post autor: Mecu »

Wiesiu ja płacę tylko za części teraz.
ODPOWIEDZ