Strona 1 z 1
Zmiana silnika
: 07 cze 2005, 21:14
autor: Iziek
Miałem XR3 1,6 na gaźniku a teraz mam na wtrysku też 1,6 oba silniki są identyczne tylko mają różne zasilania. Na wtrysku pali zadużo LPG i trudno zejść niżej. Postanowiłem zmienić zasialanie na gaźnik, w związku z czym trzeba również wymienić aparat zapłonowy, w związku z tym, mam pytanie i prośbę. Do aparatu dochodzi kostka elektryczna z dwoma przewodami: czarnym i zielonym. Przaypuszczam, że jeden jest + a drugi -. Czy ktoś mógłby kto ma XR3 sprawdzić i napisać który jest który.
pozdro i dzięki
: 07 cze 2005, 22:39
autor: WieSiu
bedzie ciezko to wszystko odpalic, lepiej zajmij sie dobrze ta instalacja, niz zmiana silnika na gaznikowy, skoro na paliwie dobrze Ci palil,to na gazie tez musi i nie ma innej mozliwosci. Gdzies ktos popelnil blad (pewnie malutki)
: 08 cze 2005, 14:58
autor: Iziek
No nie wiem... rozmawiałem z paroma osobami ale nie użytkowników essich i im też palił na PB 6-7l/100km a na LPG pali 10-11l/100km...
: 08 cze 2005, 20:12
autor: ELpYndoL
Iziek moim skromnym zdaniem to nie silnik

przecież na etylince pali ok a na lpg jest lipa według mnie to wina instalki LPG

: 08 cze 2005, 22:10
autor: Iziek
To może powiedzcie co może być jeszcze winą.... bo ja już sam nie wiem co mam zrobić...
: 08 cze 2005, 23:56
autor: WieSiu
gdybym mial blistko do Ciebie,to na pewno bym Ci pomogl,bo juz ze 4 auta regulowalem i jakos mi to wychodzilo

spalanie mialy w normie. Ok 20% wieksze od benzyny. Moj tez potrafil palic jak smok gdy byl zle ustawiony, czasem pociagnal nawet 12l/100km przy silniku 1.3,ale gdy pozniej dolozylem mu odpowiednie sterowanie komputerem i zaczalem ciut wolnie jezdzic,to spalanie spadlo do 9,3l/100km w miescie.
Takze jak masz na 100% ok na benzynce,to mecz dalej gazownikow. Jedyne wyjscie, no chyba ze zaczniesz sa sie instalacja zajmowac, tak jak ja, to wtedy bedzie lepiej (albo gorzej, przynajmniej z poczatku). Ja polecam artykul
http://www.motolpg.friko.pl/poemat.htm, tam jest swietny opis na temat regulacji gazu przy samochodach gdzie gaz nie jest sterowany przez komputer (pewnie taki u Ciebie jest). Ale sproboj najpierw caly tekst dokladnie zrozumiec,wtedy bedzie Ci latwiej regulowac,bo bedziesz wiedzial co robisz. Ja sie na tym teksie uczylem i to wlasnie on zainspirowal mnie do walki z moja instalacja gazowa.
: 09 cze 2005, 14:23
autor: Iziek
Oczywiście że przeczytam, ale troszke dużo tego jest i jakoś nie mam czasu narazie...
A ty Rafał sprzedałeś swojego Essiego??
: 15 lip 2005, 09:49
autor: MARKKO
Pytanie co trzeba dokupic żeby zrobic swap'a z 1.8 D na 2.0 z RS'a? Zastanawiam sie czy nie zostawic seryjnej dieselowskiej skrzyni.
: 15 lip 2005, 10:00
autor: WieSiu
to zalezy czy masz skrzynie biegow typy B, jesli masz na lewarku zmiany biegow takie cos co musisz pociagnac,zeby wrzucic wsteczny,to masz skrzynie MTX czyli bypu B i ta skrzynia podejdzie do 2.0. A jezeli nie masz teog o czym pisze,to raczej bedziesz musial wymienic z cala skrzynia. Ta skrzynia MTX wyglada,ze jest do mocniejszych silnikow.
: 15 lip 2005, 10:02
autor: MARKKO
generalnie w garażu mam 6 od cosworta i zdobyczną 7 wrc:)
: 15 lip 2005, 10:10
autor: WieSiu
a jeszcze inne czesci masz?
: 15 lip 2005, 10:20
autor: MARKKO
Nie wygłupiając sie pieknietą przednia szybe:) a tak powazniej gielda na słomczynie koło grójca tam gdzie to do rally cross'u , jest dużo części do fordów w wiekszosci escorty. Nówki i niewiadomego pochodzenia:) tanie i w dobrym stanie np za przednia szybe( zieloną i z zielonym paskiem na gorze dałem po chwili targu 190 zl myśle że to nie było drogo.