Strona 1 z 4

końcówki drążków i zbiezność

: 07 cze 2005, 07:58
autor: misoch
Wymieniłem w zeszłym tygodniu końcówki drążków kierowniczych i po tej operacji podczas jazdy na wprost mam nieco skręconą kierownice. Wcześniej była ustwiona idealnie prosto.
Czy da się to zmienić w ten sam sposób jak ustawia się zbieżność, tzn. czy poprawka ustawienia zbiezności tutaj pomożne?

: 07 cze 2005, 16:25
autor: darcun4
misoch,to wymieniłeś drążki bez ponownego ustawienia zbieżności?.Jeśli tak to leć biegusiem zrobić zbieżność,bo szkoda gumek,a i kierownica krzywo patrzy! :lol:

: 07 cze 2005, 19:46
autor: misoch
W tym rzecz, że gość ustawił mi zbierzność. Samochód śmiga prosto, tylko że z lekko skręconą kierownicą. :|

: 07 cze 2005, 20:23
autor: Mariusz
to blad w sztuce jedz do goscia niech poprawi nie powinien robic problemu

: 07 cze 2005, 21:19
autor: robertford
Nie panowie to nie tak!!! Zbierzność może być idealnie ustawiona a poprzeczka kierownicy może stać krzywo. Eliminuje się to po przez kręcenie obu drążków kierowniczych na raz w tą samą stronę o ten sam kąt. Jest to bardzo ładnie napisane w książce od Escorta. Ja miałem to samo i po przeczytaniu tego wątku w książce WKŁ FORD ESCORT I ORION dokładnie na stronie 174 udałem się z tym do swojego mechanika i po tej operacji jak ręką odjął. Żbieżność bez uwag a i kierownic STOI PROSTO.

: 07 cze 2005, 21:25
autor: Mariusz
tak tak tylko chodzi o to za jak ustawiali koledze zbieznosc nie ustawili kierownicy prosto, ustawili zbieznosc do zle ustawionej kierownic, teraz wszystko jest ok tylko kierownica krzywo,co raczej nie jest zbyt przyjemna rzecza

: 07 cze 2005, 22:39
autor: darcun4
misoch wal z reklamacją i tak jak pisze robertford książkę w rękę.

: 08 cze 2005, 00:43
autor: tomi
W dobrym warsztacie nie potrzebna powinna im być książka. Albo gościu przez nie uwagę ci tak ustawił zbieżność albo kompletnie się nie zna. W każdym samochodzie czy to będzie maluch ford czy mercedes zbieżność ustawia się tak samo. Musisz do niego pojechać i niech ci to poprawi.

: 09 cze 2005, 13:11
autor: misoch
Dzięki za wyjaśnienie mi sprawy.

: 11 cze 2005, 08:52
autor: robertford
Ja w poniedziałek walę z tym samym problemem do serwisu forda do kolegi który mi to zrobi.

: 12 cze 2005, 13:43
autor: misoch
Masz na myśli końcówki czy skręconą kierownicę :?:

: 12 cze 2005, 14:04
autor: robertford
Kierownicę do jazdy na wprost.

: 19 cze 2005, 23:35
autor: WieSiu
i mnie niestety tez to czeka (ustawienie kierownicy),ale po wymianie czesci elementow w zawieszeniu tez pewnie bedzie trzeba ustawic zbierznosc (wiec zrobie to w jednym momencie). Chyba dawno nie bylo zagladane do tego autka co mam teraz. Ale coz, takie to uroki swiezo kupionego Escorta, ktorym poprzedni wlasciciel tylko jezdzil i czasem skontrolowal stan plynow :)

: 20 cze 2005, 18:36
autor: misoch
Ja po kupieniu swojego, który dotąd jeździł po niemieckich drogach, po 3 tys. km na naszych drogach musiałem wymienić łączniki stabilizatora, końcówki drążków i tulejki w wahaczach. Na szczęście amorki, klocki hamulcowe i oponki prawie nówka :)

WieSiu pochwal się jak się jeździ TD.

: 20 cze 2005, 23:41
autor: WieSiu
TD chodzi jak marzenie :) Autko w sam raz dla mnie, o takim marzylem i nic narazie lepszego nie potrzebuje, juz w koncu nie musze wszystkim do okola narzekac,ze jest za wolny, nie musze obslugiwac gazu (a juz mialem go troche dosc,choc jak ostatnio zrobilem,to chodzil idealnie), teraz tylko lac rope i jezdzic :) Oby tylko jak najmniej jej trzeba bylo wlewac (spalania jeszcze nie znam). Ogolnie wrazenia bardzo pozytywne. Jest znacznie wygodniej niz w moim poprzednim Escorcie, ma wszystko co trzeba poza klimatyzacja,ale to juz przeboleje no i moja kieszen na stacji tego az tak nie odczuje jak gdybym mial klimatyzacje :) Prowadzi sie tez znacznie lepiej (pewnie przez to ze sa w koncu stabilizatory), no i ta ogromna przestrzen ladunkowa :D W koncu wszystkie 4 alusy z oponami zmiescily sie w bagazniku i jeszcze miejsca bylo :D

Przepraszam za odbieganie od tematu...