Gaśnie na zimnym silniku.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

bodzio82 pisze:Cidzej tu akurat nie ma roznicy ze u mnie eecV a u kolegi eecIV objaw jest ten sam
przyczyna tez moze byc taka sama .... ja tylko zwrocilem uwage na to, ze wcale tak ostatecznie moze nie byc. niestety w escortach dosc czesto choc objaw jest taki sam to przyczyny sa diametralnie rozne. dlatego bardzo lubilem swojego francuza - tam jak cos sie dzialo to zawsze byly 2 max 3 powody i jak je sprawdziles to w 90% przypadkow znalazles przyczyne. w esach niestety juz tak slodko nie bywa :/
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Mecu

Post autor: Mecu »

Morał z tej bajki jest taki że najwidoczniej francuzy są warte coś więcej niż krowi placek

[ Dodano: Pon 03 Lut, 2014 ]
Panowie a idzie podpiąć Esa do kompa ? Bo nie chce mi się szukać tego w ciemno bo nie mam na to czasu ani pieniędzy.

[ Dodano: Pon 03 Lut, 2014 ]
Panowie byłem dziś u mechaniora i ten stwierdził uszczelkę pod głowica wraz z regeneracja głowicy, opierając się na:
Zapachu oleju jak i płynu chłodniczego (pachnie tak jak garaż gdzie stoi jakaś motorynka)
Przejechaniu około kilometra
Zasysającym się korkiem oleju po odkręceniu
Powiedział również że że zawory klepią a silnik jednym słowem nadaje się do sporej naprawy.
Dziś dodam zdjęcia komory silnika jak i film okazujący prace silnika.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a powiedziales panu, ze to nie zawory tylko tlumik ?? a zawory to wiesz jaki dzwiek wydaja i to na pewno nie one :D i ze nie uszczelka, bo nie masz masla pod korkiem ?? :)

żeń auto albo wymieniaj silnik, bo remontowac to sie raczej nei oplaca. 1.6 16v to jest masa na rynku za smieszne pieniadze
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Mecu

Post autor: Mecu »

Co moje ucho to nie ucho mechanika, powiedział że już dawno nie miał benzynowego ursusa od forda u siebie na warsztacie. Koleś powiedział że to na 80% uszczelka i koszt naprawy będzie oscylował w okolicach 1500 zł. Wlicza w to regeneracje głowicy, wymianę uszczelki kompletnego rozrządu i wszelkich uszczelek/uszczelniaczy które są po drodze. Co można zrobić aby sprawdzić że to na 100% uszczelka pod głowica oczywiście bez rozkręcania głowicy?.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Ja będąc w takiej sytuacji już bym się nie podjął remontu parcha tylko od razu wymieniał silnik, polak mądry po szkodzie :d
Mecu pisze:Co moje ucho to nie ucho mechanika
To się następnym razem nie upieraj że na pewno nie, bo wiesz jak coś brzmi, jeśli jednak nie wiesz :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Mecu

Post autor: Mecu »

nonam, Nie mam sobie do zarzucenia ;p bo ja sprawdzałem na wolnych a on stopniowo zwiększał obroty i na chwile go przytrzymywał. Okazało się że zawory klepać delikatnie zaczynają od 2200 a mocno je słychać przy 3 tyś i potem cichną.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mecu pisze: koszt naprawy będzie oscylował w okolicach 1500 zł.
Mecu pisze:Wlicza w to regeneracje głowicy, wymianę uszczelki kompletnego rozrządu i wszelkich uszczelek/uszczelniaczy które są po drodze.
Wymiana uszczelek - rozrządu - wypalonego zaworu - szlifowanie głowicy , kosztowało mnie 300 zł (robocizna)- to tak przy okazji tej kwoty co wypisałeś
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jamszoł, ale nasz był robiony po znajomości, normalnie sama wymiana rozrządu to jest koszt min 150-200zł za samą robotę :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

to teraz szybka kalkulacja - kupic silnik za polowe ceny robocizny naprawy i modlic sie ze kupilo sie dobry silnik, czy dolozyc i remontowac :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli się kupi silnik , który jest jeszcze we wozie i można go odpalić gdy jest zimny - to można trafić w miarę egzemplarz
Benzyny mają to do siebie , że gdy silnik zimny to przy odpaleniu - wszystko wyłazi
Najlepiej gdy ktoś odpala - maska do góry i nastawić ucha i jeszcze jedna osoba , żeby była z tyłu przy wydechu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mecu

Post autor: Mecu »

Jamszoł,Znaleźć silnik w aucie graniczy z cudem...
kupiec, To jest dobre pytanie
Chyba dobije ten silnik do końca a cała kasę przeznaczę na te 2,0. Po wymianie rozrządu do zrobienia jest uszczelnienie itp leży sobie rogu garażu rozgrzebany.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Mecu pisze:Znaleźć silnik w aucie graniczy z cudem..
Mało masz szrotów i escortów na nich? Na allegro na części z silnikiem w budzie też się coś znajdzie, skoro ja znalazłem PÓŁ punta z silnikiem pod maską całkiem przypadkiem prawie "pod domem" to nie widzę większego problemu, trzeba tylko chcieć :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Mecu, olej 2.0 :D kup 1.6 8V :D mniej badziewia do ogarniecia a posiada niby 105 kucykow :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Mecu

Post autor: Mecu »

nonam pisze:
Mecu pisze:Znaleźć silnik w aucie graniczy z cudem..
Mało masz szrotów i escortów na nich? Na allegro na części z silnikiem w budzie też się coś znajdzie, skoro ja znalazłem PÓŁ punta z silnikiem pod maską całkiem przypadkiem prawie "pod domem" to nie widzę większego problemu, trzeba tylko chcieć :)
U mnie na szrotach obecnie dominują VW oraz mondeo mk2 escorta oraz części do niego ze świecą szukać

[ Dodano: Pon 03 Lut, 2014 ]
kupiec pisze:Mecu, olej 2.0 :D kup 1.6 8V :D mniej badziewia do ogarniecia a posiada niby 105 kucykow :)
Co masz na myśli pisząc ,,mniej badziewia do ogarnięcia" ?
Ostatnio zmieniony 03 lut 2014, 18:22 przez Mecu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

W mondeo też były te silniki więc co za problem :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ