Strona 1 z 2

Zawór ciśnieniowy?[1.4]

: 09 sty 2014, 18:01
autor: długi
Panowie.Dzisiaj zabrałem się za wymianę uszczelki pod klawiaturę.Po lewej stronie jest do pokrywy przymocowane za pomocą gumowego węża plastikowe"coś"Wygląda mi to na zawór ciśnieniowy odmy ale mogę się mylić.Idą do tego dwa grubsze węże i jeden cieńszy.Jak to ściągnołem i potrząsnełem to coś w środku lata.Czy to się rozbiera?

: 09 sty 2014, 20:53
autor: Yagr
długi, żaden zawór - separator par oleju. Taki fabryczny catch tank. W środku jest coś a'la druciak do garów :lol:

: 10 sty 2014, 00:50
autor: kupiec
w moim mk4 z silnikiem mk3 byla to czesc nierozbieralna i zrobilem sobie "nowe" z puszki na kawe i druciaka do mycia garow :D i juz bylo to rozbieralne z wymiennym wkladem :d

: 10 sty 2014, 07:03
autor: długi
Acha,dzięki panowie.Co samochód to separator inaczej wygląda :grin: a w audi bardzo podobnie wygląda zawór ciśnienia odmy stąd moje domysły.Wyczytałem tez że to co w środku lata to ma właśnie latać a ja już myślałem że do wymiany :grin:

: 10 sty 2014, 15:57
autor: Jamszoł
długi pisze:to co w środku lata to ma właśnie latać a ja już myślałem że do wymiany :grin:
Dokładnie tak
A jak przestanie latać to wtedy do mycia bo sie zasyfiło

: 10 sty 2014, 16:01
autor: kupiec
ten co ja miałem to był nierozbieralny

: 10 sty 2014, 21:05
autor: Yagr
kupiec, ten co masz teraz tez jest teoretycznie nierozbieralny ;)

: 10 sty 2014, 21:06
autor: kupiec
tego nawet nie bede ruszal :D

: 14 sty 2014, 07:31
autor: długi
Mam jeszcze jedno pytanie.Jak sprawdzić czy separator jest do wymiany czy nie?Ja po ściągnięciu go, dmuchałem i zasysałem(jak kolwiek to brzmi to nie to o czym myślicie :mrgreen: )w te rurki od separatora i wszystkie były drożne tak jak by to był jakiś zwykły trójnik.Na mój chłopski rozum to coś nie tak.

: 14 sty 2014, 19:09
autor: Yagr
długi, tam nie ma żadnego zaworu, nie spodziewaj się więc że w jedną poleci w drugą nie. To ma tylko wychwytywać olej. ZObacz sobie w necie jak zbudowany jest catch tank - dużo tego jest ;)

: 17 sty 2014, 09:46
autor: długi
Rzeczywiście,można samemu zrobić taki separator.Znalazłem taki schemat i mam pytanie.Tutaj są rurki na dwa węże(wejście i wyjście) a u mnie jest jeszcze jeden który idzie do filtra powietrza.Gdzie go umieścić-pod czy nad filterkiem(druciakiem) w separatorze.Chyba że nie ma to znaczenia albo w cale tego nie dorabiać i zatkać otwór w filtrze powietrza?

: 17 sty 2014, 10:47
autor: kupiec
ja mialem tylko wejscie i wyjscie

: 17 sty 2014, 10:55
autor: długi
kupiec, Działało to wszystko normalnie?Bo czytałem że mogą się wytworzyć jakieś nad czy pod ciśnienia i może czasem trzepać silnikiem.

: 17 sty 2014, 12:13
autor: kupiec
nie zauwazylem zmian w pracy silnika, polaczenia mialem szczelne na uszczelkach i silikonie :)

: 17 sty 2014, 12:28
autor: długi
Acha,czyli ten otwór w puszce filtra powietrza co szedł do niego trzeci przewód od separatora zaślepiłeś czy zostawiłeś?