Strona 1 z 3

Problem z silnikiem na zimnym.

: 08 gru 2013, 21:46
autor: Karmazyn
Mam taki problem który pojawił się wraz ze spadkiem temperatury. Samochód po nocy odpala normalnie wkreca się na około 1200 trzyma chwile i spada na 1000 czyli ssanie automatyczne działa. Gdy go lekko przegazuje na okolo 2,5 tyś słyszę dźwięk przelewającej wody a samochód cały zaczyna nie równo pracować. Po około minucie wszystko wraca do normy. Przy przełączeniu na gaz zaczyna falować obrotami ale to wiem że krokowiec, zastanawia mnie jednak to że po zgaśnięciu które wygląda tak jak przyduszenie samochód jest bardzo cięzko odpalić. Wiele razy już zajechałem akumulator próbując odpalić tego dziada. Silnik ciągle kręci ale nie może załapać i przypomina to odpalanie diesla na mrozie. Po chwili silnik zaczyna tak jakby zaskakiwać na jednym potem 2 cyl coraz szybciej kręcąc aż odpali. Po takiej przygodzie jak odpali to już pracuje normalnie a oborty nie falują.

: 08 gru 2013, 21:54
autor: Mecu
A jak z świecami i kablami? Dziwi mnie ten dźwięk ,, przelewającej" się wody

: 08 gru 2013, 21:56
autor: Karmazyn
Dosłownie słychać podczas przegazowania taką przelewającą się wodę. Swiece wykręciłem sprawdziłem były ok. Kable polane wodą i nie ,,skaczą''

: 08 gru 2013, 22:39
autor: cidzej
zakrec gaz na butli i sprawdz, zakrec ogrzewanie i sprawdz

: 08 gru 2013, 22:42
autor: Jamszoł
mnie z opisu pasuje -:
Za mało wody /płynu w układzie chłodzenia
Brak płynu powoduje zamrożenie parownika po przełączeniu na gaz

: 08 gru 2013, 23:09
autor: Karmazyn
Parownik się nie szroni a płyny nie ubywa i zawsze jest prawie max, więc odpada

: 08 gru 2013, 23:19
autor: Jamszoł
Jak bulgocze - to oznaka zapowietrzonej nagrzewnicy
A żeby ją odpowietrzyć to trza przodek auta pod górkę i dać po garach - silnikiem
Przez koło 1 minutę powyżej 3000 obrotów
W zbiorniku wyrównawczym tego nie zauważysz - będzie płynu w normie
Parownik jest w obiegu nagrzewnicy
Sprawdź najpierw a potem wyrokuj czy odpada czy nie :razz:
Chyba , że jak uruchamiasz silnik i pracuje tylko na benie to cały czas jest OK a po 2 minutach grzeje nagrzewnica - to wtedy z układem chłodzącym jest OK

: 08 gru 2013, 23:25
autor: Karmazyn
Odpalam na benzynie i do momentu gdy nie zacznę gazować to wszystko ok nic nie bulgocze a praca silnika jest równa i gładka. Nagrzewnica zaczyna dmuchać (delikatnie)ciepłym powietrzem aby nie okłamać po około 300 m. Po przejechaniu około 3 km można spokojnie prowadzić w koszulce .

: 08 gru 2013, 23:31
autor: Jamszoł
sprawdź na wszelki przypadek z tym odpowietrzeniem
Bulgotanie to powietrze przepychane przez nagrzewnice

: 08 gru 2013, 23:33
autor: Karmazyn
Ok sprawdzę. A co może być przyczyną tej nie równej pracy silnika oraz problemów z odpaleniem po zgaśnięciu na gazie. Samochód wtedy powraca na benzyne i powinien odpalić normalnie. Instalka 2 gen.

: 09 gru 2013, 04:01
autor: nonam
Problem z odpalaniem masz pewnie przez padający reduktor, albo za dużo gazu dmucha w kolektor i go "zalewa", to samo miałem w puncie, też ciężko palił chwilę po zgaśnięciu na gazie.

A przelewająca się woda jak wyżej, zapowietrzony układ.

: 09 gru 2013, 11:17
autor: gicor
Witam wszystkich :smile: .Mam podobna dolegliwosc ale po kolei.jesli odpale zimne autko i przez przypadek mi odrazu zgasnie np przy ruszaniu to powtórne odrazu odpalenie jest poprostu nie mozliwe.mozna krecic i krecic az aku padnie.jedyny sposób na to to poczekac pare minut i autko odpali od kopa.kolejna rzecz która mnie zastanawia to:gdy odpalam zimnego a jest niska temperatura to po odpaleniu musze go ze 2 razy odrrazu przygazowac bo sa strasznie niskie obroty ledwo pyrka.po przygazowaniu obroty sa ok.Kolejna rzecz to odpalam ze sprzegłem i gdy zimny nie moge odrazu puscic sprzegła bo zgasnie tylko musze go chwile przytrzymac na sprzegle lub musze pare razy przygazowac i dopiero puscic sprzegło.Mozecie cos zaradzic?

: 09 gru 2013, 11:24
autor: WieSiu
gicor, na gazie czy na benzynie rowniez tak jest ? odpalasz na benzynie i jedziesz paręset metrów czy od razu LPG ?

: 09 gru 2013, 11:33
autor: yamaha00
moze pompa wody nie domaga mialem kiedys taka przypadlosc w fiacie cc na wolnych obrotach silnik sie przegrzewal i brak ogrzewania po przygazowaniu temperatura w dol i ogrzewanie sie pojawialo po odpuszczeniu gazu to samo brak ogrzewania temperatura w gore wymienilem pompe i jak reka odjał pozdrawiam pewnie to nie to ale warto zajrzec

: 09 gru 2013, 13:19
autor: gicor
zawsze odpalam na benzynie.przy dzisiejszych temperaturach musze po opaleniu na luzie przytrzymac przez chwile sprzegło bo inaczej gasnie lub ewentualnie pare razy go przygazowac .

[ Dodano: Pon 09 Gru, 2013 ]
zawsze na benzynce odpalany nie mam mozliwosci go odrazu przerzucic na gaz bo przerzuca sie sam po osiagnieciu temperatury.

[ Dodano: Pon 09 Gru, 2013 ]
po przytrzymaniu go troche na sprzegle i nastepnie zdjeciu nogi nie zgasnie lecz ma nisko obroty i trzeba go lekko przygazowac i jest juz ok.wtedy obroty stabilne i nie faluje nic

[ Dodano: Pon 09 Gru, 2013 ]
rozgrzany pali bez zarzutu oboty odrazu wzorowe