Problem z silnikiem na zimnym.
Moderator: Moderatorzy
Problem z silnikiem na zimnym.
Mam taki problem który pojawił się wraz ze spadkiem temperatury. Samochód po nocy odpala normalnie wkreca się na około 1200 trzyma chwile i spada na 1000 czyli ssanie automatyczne działa. Gdy go lekko przegazuje na okolo 2,5 tyś słyszę dźwięk przelewającej wody a samochód cały zaczyna nie równo pracować. Po około minucie wszystko wraca do normy. Przy przełączeniu na gaz zaczyna falować obrotami ale to wiem że krokowiec, zastanawia mnie jednak to że po zgaśnięciu które wygląda tak jak przyduszenie samochód jest bardzo cięzko odpalić. Wiele razy już zajechałem akumulator próbując odpalić tego dziada. Silnik ciągle kręci ale nie może załapać i przypomina to odpalanie diesla na mrozie. Po chwili silnik zaczyna tak jakby zaskakiwać na jednym potem 2 cyl coraz szybciej kręcąc aż odpali. Po takiej przygodzie jak odpali to już pracuje normalnie a oborty nie falują.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
zakrec gaz na butli i sprawdz, zakrec ogrzewanie i sprawdz
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak bulgocze - to oznaka zapowietrzonej nagrzewnicy
A żeby ją odpowietrzyć to trza przodek auta pod górkę i dać po garach - silnikiem
Przez koło 1 minutę powyżej 3000 obrotów
W zbiorniku wyrównawczym tego nie zauważysz - będzie płynu w normie
Parownik jest w obiegu nagrzewnicy
Sprawdź najpierw a potem wyrokuj czy odpada czy nie
Chyba , że jak uruchamiasz silnik i pracuje tylko na benie to cały czas jest OK a po 2 minutach grzeje nagrzewnica - to wtedy z układem chłodzącym jest OK
A żeby ją odpowietrzyć to trza przodek auta pod górkę i dać po garach - silnikiem
Przez koło 1 minutę powyżej 3000 obrotów
W zbiorniku wyrównawczym tego nie zauważysz - będzie płynu w normie
Parownik jest w obiegu nagrzewnicy
Sprawdź najpierw a potem wyrokuj czy odpada czy nie
Chyba , że jak uruchamiasz silnik i pracuje tylko na benie to cały czas jest OK a po 2 minutach grzeje nagrzewnica - to wtedy z układem chłodzącym jest OK
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Witam wszystkich .Mam podobna dolegliwosc ale po kolei.jesli odpale zimne autko i przez przypadek mi odrazu zgasnie np przy ruszaniu to powtórne odrazu odpalenie jest poprostu nie mozliwe.mozna krecic i krecic az aku padnie.jedyny sposób na to to poczekac pare minut i autko odpali od kopa.kolejna rzecz która mnie zastanawia to:gdy odpalam zimnego a jest niska temperatura to po odpaleniu musze go ze 2 razy odrrazu przygazowac bo sa strasznie niskie obroty ledwo pyrka.po przygazowaniu obroty sa ok.Kolejna rzecz to odpalam ze sprzegłem i gdy zimny nie moge odrazu puscic sprzegła bo zgasnie tylko musze go chwile przytrzymac na sprzegle lub musze pare razy przygazowac i dopiero puscic sprzegło.Mozecie cos zaradzic?
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
gicor, na gazie czy na benzynie rowniez tak jest ? odpalasz na benzynie i jedziesz paręset metrów czy od razu LPG ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
moze pompa wody nie domaga mialem kiedys taka przypadlosc w fiacie cc na wolnych obrotach silnik sie przegrzewal i brak ogrzewania po przygazowaniu temperatura w dol i ogrzewanie sie pojawialo po odpuszczeniu gazu to samo brak ogrzewania temperatura w gore wymienilem pompe i jak reka odjał pozdrawiam pewnie to nie to ale warto zajrzec
zawsze odpalam na benzynie.przy dzisiejszych temperaturach musze po opaleniu na luzie przytrzymac przez chwile sprzegło bo inaczej gasnie lub ewentualnie pare razy go przygazowac .
[ Dodano: Pon 09 Gru, 2013 ]
zawsze na benzynce odpalany nie mam mozliwosci go odrazu przerzucic na gaz bo przerzuca sie sam po osiagnieciu temperatury.
[ Dodano: Pon 09 Gru, 2013 ]
po przytrzymaniu go troche na sprzegle i nastepnie zdjeciu nogi nie zgasnie lecz ma nisko obroty i trzeba go lekko przygazowac i jest juz ok.wtedy obroty stabilne i nie faluje nic
[ Dodano: Pon 09 Gru, 2013 ]
rozgrzany pali bez zarzutu oboty odrazu wzorowe
[ Dodano: Pon 09 Gru, 2013 ]
zawsze na benzynce odpalany nie mam mozliwosci go odrazu przerzucic na gaz bo przerzuca sie sam po osiagnieciu temperatury.
[ Dodano: Pon 09 Gru, 2013 ]
po przytrzymaniu go troche na sprzegle i nastepnie zdjeciu nogi nie zgasnie lecz ma nisko obroty i trzeba go lekko przygazowac i jest juz ok.wtedy obroty stabilne i nie faluje nic
[ Dodano: Pon 09 Gru, 2013 ]
rozgrzany pali bez zarzutu oboty odrazu wzorowe