Problem z silnikiem na zimnym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mozna sprobowac odpiac przeplywke. tak czy siak wyglada na to, ze silnik jest zalewany podczas rozruchu:

- z powodu przeplywki
- nie prawidlowego cisnienia paliwa
- moze dodatkowo elektrozwor od gazu jest nieszczelny
- otwarte podcisnienie jest
- rozregulowana mapa od benzyny
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Karmazyn

Post autor: Karmazyn »

Kiedyś miałem odpiętą przepływkę i nic się nie działo. Jeździłem tak i nawet nie wiedziałem że była odpięta
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

na gazie 1/2 generacji to sobie moze byc odpieta i bedzie jezdzic normalnie,ale jak bez przeplywki na benzynie jezdzi poprawnie,to jest cos ostro nie tak.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
yamaha00

Post autor: yamaha00 »

no raczej bo po odpieciu przeplywki silnik nie ma prawa chodzi na benzynie u mnie kiedyw mondeo jak odpinalem przeplywke to silnik chodzil bardzo kulawo i nawet potrafil zgasnac
Mecu

Post autor: Mecu »

I tu się mylicie chłopaki. Na Mondeo Klub Polska bardzo wiele osób mówi że po odpięciu przepływki w silwerach zazwyczaj nic się nie dzieje najwyżej może falować obrotami. Oczywiście zdarzają się samochody które gasną itp. Dopiero blacktopy w większości nie potrafią chodzić bez przepływki. Osobiście sam przez tydzień w mondziaku miałem ją zupełnie wyjętą, spalanie osiągi i praca silnika w normie.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

co innego jest jak się odepnie przepływomierz na pracującym silniku a co innego jak się go zgasi, odepnie i dopiero później zapali
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

cidzej pisze:- z powodu przeplywki
- nie prawidlowego cisnienia paliwa
- moze dodatkowo elektrozwor od gazu jest nieszczelny
- otwarte podcisnienie jest
- rozregulowana mapa od benzyny
może ja się nie znam na 1.4 ale dodałbym jeszcze :

-czujnik temp.silnika(ten pod kolektorem ssącym)
( zimny 38kOhm , ciepły ok. 3 kOhmy) on chyba odpowiada za ssanie.
-ogólny zły stan silnika.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
yamaha00

Post autor: yamaha00 »

to tak na chlposki rozum wiec skoro twierdzicie ze po odpieciu przeplywki w niektorych samochodach nic sie nie dzieje i ze spalaniem i z praca silnika to wiec po co to jest ?? musi cos byc nie halo skoro silnik normalnie pracuje po jej wypieciu . po to ktos zamontowal to ustrojstwo by spelnialo swoja role
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

yamaha00, EECIV to prosty sterownik, jak brakuje danych z jakiegos czujnika to podstawia zaprogramowaną wartość stała albo jakąś zmienną zależną od innych parametrów i hula dalej - a to kiedy danych braknie może wpływać na sposób reakcji ;) Wystarczy żeby przepływka sie stopniowo zabrudzała... ECU się będzie adaptował aż w końcu odpięcie przepływki nic nie zmieni w pracy bo i tak już od dawna z jej wskazań nie korzystał. A jak przepływka sprawna, czysta i podające właściwe dane zostanie nagle odpieta i tych danych braknie to ecu musi od razy podstawić jakieś z góry założone wartości i tu róznica będzie widoczna.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

a roznica w pracy jest taka ze jesli MAF sprawny to silnik odrazu zgasnie i nie ma reguly czy to silver czy black top
Mecu

Post autor: Mecu »

Wydaje mi się że ta opinia że zazwyczaj nie gasną jest na podstawie tego co napisał Yagr.
A wracając do tematu ,,trudnego odpalania" to po zgaśnięciu o ile macie taką opcje przełączcie od razu na tryb jazdy na benzynie. U mnie to działa, jak samochód zgaśnie na gazie przełączam go na tryb benzyny odpala bez większego problemu i wtedy wracam na tryb LPG przegazówka powyżej 2 tyś pstryknie i już elegancko jadę na gazie. Mam takie podejrzenie że chyba elektrozawór przepuszcza gaz po takim niespodziewanym zgaszeniu i dlatego tak trudno odpalić samochód.
Karmazyn

Post autor: Karmazyn »

Ok sprawdzę, czyi jak zgaśnie i migaj mi diody od lpg to mam zrobić tak aby zgasły czyli zupełnie przełączyć na benzyne?
Mecu

Post autor: Mecu »

Dokładnie o to mi chodziło
ODPOWIEDZ