Temperatura silnika

Moderator: Moderatorzy

Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Temperatura silnika

Post autor: Zzakrzak »

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem escorta nie wiem czy do tej pory nie zwracałem na to uwagi ale wydaje mi się że silnik dużo wcześniej się nagrzewał (przez nagrzewał rozumiem optymalną temperaturę pracy, czyli wskazówka temp. prawie w pionie). Wymieniłem już z tego powodu termostat bo myślałem że nie przepuszcza ale dalej jest to samo. Może jakiś posiadacz tego samego modelu się wypowie po ilu km po uruchomieniu silnik nagrzewa się do temp. pracy?
Mój escort obecnie przy temp. powietrza na dworze około 12 stopni nagrzewa się po przejechaniu od 10 do 15 km. Wydaje mi się to trochę dużo, mam wrażenie że wcześniej przy podobnych temperaturach na zewnątrz działo się to dużo szybciej.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kilka uwag:

1. "wydaje mi sie" to zadna precyzyjna jednostka czasu
2. jak dodtkowo wlaczysz ogrzewanie (czego zapewne nie robiles jak bylo +25stC) to kazde auto wolniej sie nagrzewa
3. po czym wnosisz, ze temperatura nie jest taka jak potrzeba ? wiecej ci pali ? zimne powietrze leci z nawiewow ?
4. w escortach jest pole NORM i w ramach niego ma sie poruszac wskazowka a nie stac na bacznosc
5. kazde auto jak sie robi zimniej to sie wolniej nagrzewa
6. mk7 1.4 nie mialy 71 tylko 75 koni :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zzakrzak »

Ogrzewania nie włączam jak narazie....nie używałem i nie używam temperatura przez ostatnie 1,5 miesiąca się utrzymuje mniej więcej stała. A wnoszę po tym że do temperatury 40 stopni (na takiej temperaturze gaz mi się włącza) nagrzewa mi się po około 3 km. A przy obecnych temperaturach za oknem powinno być to około 800 m natomiast w zimę gdzie kreska spada poniżej -10 powinno być 2 km.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Może dalej termostat? Niektórzy mają do termostatow pecha. Popatrz jak rozgrzewają się węże, czy wszystkie równomiernie, czy jakieś pozostają zimne gdy inne już gorące
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Zzakrzak pisze: przy obecnych temperaturach za oknem powinno być to około 800 m natomiast w zimę gdzie kreska spada poniżej -10 powinno być 2 km.
na jakiej podtawie tak twierdzisz ? jest na to jakis wzor ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zzakrzak »

Wzoru nie widziałem:) A twierdzi tak człowiek który od wielu lat zakłada instalacje gazowe, naprawdę dobry mechanik także w tym miejscu bardziej się na jego wiedzę powołuje.

A co do równomiernego nagrzewania przewodów gumowych to rzeczywiście ten odchodzący z termostatu do chłodnicy nagrzewa się w podobnym stopniu ja inne także może coś na uszczelce przy termostacie znowu puszcza. Domyślam się że sam termostat przed otwarciem nie uszczelnia w 100% zastanawiam się tylko czy przewód gumowy od termostatu do chłodnicy aż do otwarcia powinien pozostać zimny? Już od samej obudowy się nagrzeje w jakimś stopniu. No nic chyba czeka mnie kolejne rozkręcenie obudowy i kontrola...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Zzakrzak, na szczęście wymiana termostatu to łatwa sprawa. Lepiej jednak kup porządny termostat bo z tymi zamiennikami to loteria.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jedź do ASO i kup oryginał Motorcrafta, mnie do rsa kosztował kilka złotówek więcej niż zamiennik, a te lubią się sypać :P Termostat delikatnie puszcza ciepły płyn dalej, ale wąż nie powinien grzać się równomiernie do tych na krótkim obiegu.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pierwsze słyszę , żeby po odpaleniu silnika i ruszeniu - przejechać 800m i silnik będzie miał 40 C
Chyba , że mówimy o lecie i o co najmniej 25C w cieniu

Wąż od termostatu do chłodnicy może być lekko ciepławy - lekko
Ale wtedy gdy termostat ma malutki otworek
Są też termostaty które nie mają otworka -- wąż nie nagrzeje się od samego ciepła od termostatu - bo nie ma w wężu obiegu płynu/wody
Jak ktoś nie wierzy -niech se sprawdzi kaloryfer w domu - tuż przy rurkach od pionu
Kaloryfer zakręcony - rurki od kaloryfera zimne na pięciu centymetrach od pionu
Pierwsze 2-3 cm będą letnie- reszta zimna

Nonam dobrze radzi - kup w ASO termostat i będziesz miał spokój - nie są dużo droższe od zamienników
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

jak chcesz to ci sprzedam mój termostat wraz z uszczelką termostatu i uszczelką obudowy termostatu, wszystko oryginał motorcrafta. uszczelki są nowe, niezakładane, natomiast na termostacie przejeździłem może ze 2 tyg. sam miałem problem z grzaniem i po wymianie termostatu od razu wszystko wróciło do normy, a z nawiewów leciał dosłownie żar!!
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

ja mnialem problem z termostatem silnik probowal sie grzac po przejechaniu 1,5 km latem ,wymienilem na ori motorcrafta i niestety nawet bylo gorzej ,wkurzylem sie i zaryzykowalem kupilem termostat :vernet: made i france i juz 2 lata spokoj takze nie trzeba sie sugerowac ze jak original i nowy to dobry tez sie trafiaja wadliwe
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Moj jest 100% sprawny. W koncu jezdzilem przez jakis czas na nim
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
gicor

Post autor: gicor »

witam.czasami zdarza sie ze temperatura spada mi prawie do białego pola.przewaznie mam na n,nawiewy przy spadku temp.działaja normalnie(ciepło zimno).
ODPOWIEDZ