Znów pytania dotyczące Swap-u

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Mecu

Znów pytania dotyczące Swap-u

Post autor: Mecu »

Witam w moje ręce teraz wpadło Mondeo mk2 z 1997 z silnikiem 2,0, które idzie na złom i mam pare pytań
Mianowicie jak wygąlda swap z 1,6 EFi na np takie 2,0 jakie części trzeba zastosować do tego silnika aby pasował w esim. Pytam gdyż posiadam korektor wydechowy od 1,8 RKC oraz skrzynie z mondeo mk1 MTX 75.
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Wyciagnij wszystko z tego mondeo i połacz z escortem,to co nie bedzie pasowała bedziesz musiał zmienic ,wiekszosc łap bedzie pasowała lub dobierzesz od innego esa np.do skrzyni mtx,podobno mondeo ma troche inna miske,ale kolektor od mondeo tez bedzie pasował w escoecie pisze bo wiem ,bo takowy miałem ,półosie podejda od esa do skrzyni mtx z tej skrzyni ale pod esa ,wydech ciagniesz od esa i mysle, ze to tyle z wazniejszych rzeczy
:mikolaj:
Mecu

Post autor: Mecu »

Ok dzięki. A jakie skrzynie siedziały w seryjnych Escortach 1,8 115km?
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Ib5 o róznych przełozeniach ,w mondeo mtx zazwyczaj ,na mtx masz dwa rodzaje łap te co ida w sanki.
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mecu pisze:A jakie skrzynie siedziały w seryjnych Escortach 1,8 115km?
iB05 (czyli BC05 po modernizacji)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Mecu

Post autor: Mecu »

Dobra , a jak sądzicie lepiej męczyć się z wmontowaniem MTX czy lepiej zmontować z tym co jest czyli według nr vin B5/IB5
Przełożenie przekładni głównej: 3.82
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

zdecydowanie MTX :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Mecu

Post autor: Mecu »

Drążę temat dalej gdyż silnik leży sobie spokojnie już wymontowany ;p
Kolektor ssący od mondziaka 2.0 czy rs-a
Kolektor wydechowy baran foka, rs czy z mondeo 2.0 ?
I wyczytałem gdzieś ze można bez przeróbek zastosować mtx z diesla czy to dobry pomysł ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

z tego co wiem mtx z diesla ma zbyt krótkie biegi
Jak juz to o d Łeresa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mecu

Post autor: Mecu »

Jamszoł pisze: Jak juz to o d Łeresa
- co to ?
Ostatnio chyba na Ford Klub Polska wyczytałem że mtx 75 dla diesla jest ok a jego krótkie przełożenia wynikają z niskich maksymalnych obrotów diesla
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Chyba ma długie przełożenia! Przecież Diesel ma mniejsze obroty, to też potrzebuje większych przełożeń żeby móc szybko jechać.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Mecu

Post autor: Mecu »

WieSiu pisze:Chyba ma długie przełożenia! Przecież Diesel ma mniejsze obroty, to też potrzebuje większych przełożeń żeby móc szybko jechać.
Przeca toż to napisałem
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Napisałeś krótkie. Krótkie to ma RS
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Napisałeś krótkie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Mecu

Post autor: Mecu »

Fakt mój błąd.
Wiec jeśli diesel kręci się powiedzmy do tych około 5 tyś i setkę robi na pierwszych 3 biegach w około 11-12,5 s to zastanawiam się jakby się sprawa miała z silnikiem benzynowym na tej skrzyni. Czy zakres obrotów benzyniaka pozwoliłby na osiąganie wyższych prędkości na danym biegu i jak by się przekładało to na przyśpieszenie oraz prędkość maksymalną
ODPOWIEDZ