Strona 1 z 1

Demontaż deski rozdzielczej, wymiana nagrzewnicy mk5 mk6

: 17 cze 2013, 16:02
autor: WieSiu
W miare kompletna fotorelacja ze zdjecia deski w mk5 i mk6.

demontaż deski jest podobny w przypadku mk7, jedynie czesc z nawiewami lewym i srodkowymi jest inaczej mocowana.

Przydatna przy wymianie nagrzewnicy,ale mysle ze da sie to zrobic bez zdjecia calkowicie deski,choc jak dla mnie latwiej zdjac deske i przy okazji zweryfikowac stan podszybia i blachy ktorej normalnie nie widac, a i mozna tez poczysicić wszystko co ma zwiazek z nawiewem.

Przewody niestety trzeba odpiac do demontazu deski,ale nie jest to jakos szczegolnie trudne, przy skladaniu nowe opaski typu trytki.


Jesli ktoś wie cos wiecej lub chcialby uzupelnic opis,to prosze sie dopisac.

: 23 lip 2013, 21:43
autor: WieSiu
U mnie taki był numer nagrzewnicy jak na fotce. W cabsie była zwykła nagrzewnica jak w konserwie.

: 23 paź 2015, 22:21
autor: AdamRS6
Witam, nam to zajęło ok 8 h pracy.... , 2 os. z tą foto relacją oczywiście.... za co dziękuję,....
dodam tylko że nie trzeba odkręcać kolumny kierownicy..... i ze jak się zdejmie osłonke z nagrzewnicy (taką na przeciw rurek to pasuje (nag. termotech ok.90 zł, bo rzecywiście by nie pasowała)) ....ale mam pytanko bo w org. była taką gąbką oklejona a ja to złożyłem bez niej czy w czymś to szkodzi??? po co ona była??? wszyskto co piszę dotyczy MKVI ghia kombi 1.8 105 benzyna. Pozdr. Adam

: 24 paź 2015, 00:57
autor: S3ci0r
Ta tasma gabkowa sluzy jako uszczelnienie nagrzewnicy, dzieki czemu caly strumien powietrza przechodzi przez lamelki nagrzewnicy, brak tego uszczelnienia skutkuje przedostawaniem sie powietrza bokami bez jego ogrzania, w efekcie czego temperatura powietrza moze byc obnizona, ale watpie aby mialo to istotny wplyw na prawidlowe ogrzewanie.

: 24 paź 2015, 07:32
autor: WieSiu
AdamRS6, kolumny może i nie trzeba, ale dużo z nią roboty nie ma, a potem mamy więcej miejsca