Strona 1 z 1

Gdzie dostac uszczelke miedzy kolektor a pion.katalizator

: 06 cze 2013, 18:32
autor: bodzio82
Witam od jakiegos czasu smierdzi spalinami w samochodzie jak przyspieszam, zabralem sie za to na poczatku poszla uszelka miedzy kolektor a glowice efekt zaden bo ta stara byla ok ,druga sprawa wykrecalem kilka razy katalizator od kolektora bo u mnie kat jest w pionie i tam idzie taki pierscien ewentualnie uszczelka chyba.
Ostatnio po odkreceniu katalizatora od kolektora wydechowego on jest przykrecany na 5 szpilek zobaczylem ze na kolnierzu nie ma zadnej uszczelki a ewenutalnie moze jest jakis pierscien ktory kiedys uszczelniał . Problem polega na tym ze za nic nie moge tego namierzyc i moja prosba jesli ktos juz cos takiego kupowal to bardzo bym byl wdzieczny o namiary na ta uszczelke (pierscien)do aso nie pojde bo pracuje tam pewna osoba z która mam na pienku hehe.wiec wolalbym cos z internetu

a tak wogole co moze sie przyczyniac do tego ze czuc spaliny podczas przyspieszania , olej nie cieknie ,wydech na dole szczelny na laczniku raczej ok zero dymienia jedynie uszkodzona guma przy lewarku ktora chroni przed dostaniem sie kurzu do auta mam wybebeszony srodek po remoncie podlogi i zostal sam lewar z ta harmonijka zapobiegajaca dostawaniu sie kurzu moze to trza wymienic i bedzie po klopocie?

: 06 cze 2013, 18:37
autor: WieSiu
bodzio82, napisz do bylejakiego sklepu z czesciami do forda z numerem vin auta i Ci dobiora odpowiednia,taki pierscien w oryginale nie powinien byc drogi. Nawet do mojego scorpio coswortha drogi nie byl.

: 06 cze 2013, 18:44
autor: bodzio82
WieSiu, ok dzieki a ma moze ktos z Was schemat ukladu wydechowego do rkc bo moze zalece do motolargo u mnie w plocku specjalizacja ford, juz raz niby mi dobrali ale to przez tel bez vin auta i wyszla lipa nie to przywiezli

: 06 cze 2013, 19:21
autor: Yagr
bodzio82, zapewne miałeś tam ta uszczelkę ze sprasowanych drucików... Ja przy wymianie kupiłem niby do mojego, gdy wydech miałem rozkręcony to się okazało że do innego forda ale dobrałem sobie po wymiarze i spasowała z jakiejś hondy ;) Jesli więc dobieranie po modelu czy vin'ie nic nie da to zmierz średnicę rury na którą nachodzi ta uszczelka i spróbuj tak dobrać.

: 06 cze 2013, 19:35
autor: bodzio82
Yagr, no no no ty myslisz o kacie pionowym ale nie o takim jaki jest u mnie .
Mi jest potrzebny pierscien ale raczej miedziany nie plecionka ,Wiesiu wie o co chodzi bo wymienial u siebie i kupowal cos takiego

zara zdjecia wstawie to zobaczysz o co chodzi

ide to rozkrecic i wrzuce fotki moze mi cos pomozecie namierzyc

: 06 cze 2013, 19:37
autor: Jamszoł
Jak w moim Esie się rozsypała ta uszczelka to Mateusz pojechał do tłumikarza a ten założył nówke od ręki
To samo było przy Mondku z wymianą tłumika drgań
Facet idzie - bierze z półki i montuje
Wszystko trwa pare minut

: 06 cze 2013, 19:40
autor: bodzio82
Jamszoł, zaloze sie ze tlumikarz w zyciu nie bedzie mnial tego od reki ,plecionke ok ale nie ten pierscien

: 06 cze 2013, 19:50
autor: Jamszoł
bodzio82, a byłeś ? - sprawdzałeś ?
Tylko nie jedź do Henia za stodołą a do dobrego tłumikarza
U nas jest taki i miał od ręki

: 06 cze 2013, 20:18
autor: bodzio82
Jamszoł, w sumie nie sprawdzalem szczerze wyciglem ten pierscien i moze masz racje nawet mam znajomego w dobrej firmie tzn najlepszej w plocku jesli chodzi o wydech zapytam dziek


TAK WYGLADA TEN PIERSCIEN

Obrazek

Obrazek

TAK KATALIZATOR W RKC

Obrazek

Obrazek

A TAK KOLEKTOR WYDECHOWY DO NIEGO NA 5 SZPILEK KRECI SIE KATALIZATOR

Obrazek

: 06 cze 2013, 22:07
autor: WieSiu
ten pierscien masz jeszcze węższy niz ja mialem w scorpio. Bardzo mnie ciekawi czy takie cos dostaniesz u tlumikarza, bo ja tego swojego to nawet w zamiennikach nie mialem w poprawnych wymiarach, za to oryginal wskoczyl idealnie w swoje miejsce.

: 06 cze 2013, 22:13
autor: bodzio82
WieSiu, nawet jesli gdzies znajde to pytanie czy mi to cos da odnosnie zapachu spalin w aucie ,jak patrze teraz na niego to wydaje mi sie ze nie jest jakis zurzyty ale swoja droga ze takie g.uszczelni? jestem w szoku

: 06 cze 2013, 22:21
autor: WieSiu
tez jak to zakladalem mialem wrazenie ze mi nie uszczelni,bo jakies takie cienkie i jeszcze wchodzilo w lekki fabryczny rowek w tlumikach. Ale szczerze powiedziawszy na starych uszczelkach + pasta do tlumikow tez nic nie czulem spalin,wiec nie wiem czy warto wydawac kase na nowe, moze lepiej dac po prostu tej pasty do tlumikow wraz ze starym uszczelniaczem.

: 06 cze 2013, 22:28
autor: bodzio82
WieSiu pisze: Ale szczerze powiedziawszy na starych uszczelkach + pasta do tlumikow tez nic nie czulem spalin,wiec nie wiem czy warto wydawac kase na nowe, moze lepiej dac po prostu tej pasty do tlumikow wraz ze starym uszczelniaczem.

tak chyba zrobie bo to raczej nie bedzie w tym problem mysle nad ta oslona w srodku przy lewarku tego tez nie idzie pewnie kupic nowego jedynie szrot zostaje uzywka, ale chyba to tez nie to bo bedzie bo wczesniej jezdzilem pare tygodni rozbebeszonym autem i nic nie smierdzialo ,to stalo sie jak wkrecalem auto do odcinki z wiadomych powodow :razz: pewnie cos sie wydmuchnelo i przepuszcza :mrgreen: ehh

: 06 cze 2013, 22:48
autor: WieSiu
bodzio82 pisze:pewnie cos sie wydmuchnelo i przepuszcza ehh
bodzio82 pisze:tak chyba zrobie bo to raczej nie bedzie w tym problem mysle nad ta oslona w srodku przy lewarku
oslona termiczna ?
bodzio82 pisze:pewnie cos sie wydmuchnelo i przepuszcza ehh
moze tylko gdzies sie zsunął jakis przewodzik z odma albo z czyms podobnym ?

: 06 cze 2013, 23:01
autor: bodzio82
WieSiu pisze:oslona termiczna ?
ta osolona przy lewarku od zmiany biegów widac ja jak jest zdjety tunel srodkowy ten plastik ,u mnie ona jest rozwalona moze tam zaciaga od silnika jutro fotke zrobie jak to wyglada a i przykrecana jest na 4 sruby do podlogi i w to wchodzi lewarek od biegów