N7A , w czasie jazdy przestaje reagować na pedał gazu .

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

N7A , w czasie jazdy przestaje reagować na pedał gazu .

Post autor: majbiker »

Rano gdy go odpalę to zachowuje się jak by musiały się tłoki do kupy pozbierać .
(jak stary ropniak o wielkiej pojemności 12L w zimny dzień).

W czasie jazdy są momenty że zachowuje się jakbym puścił pedał gazu , i wciskanie gazu nic nie daje .
Pomaga sprzęgło i zmiana biegu zawsze lub też odpuszczenie całkowite gazu , lecz nie zawsze .

Dolegliwość jest identyczna na BP i na LPG .

Jak jest zimny zaraz po odpaleniu gdy natychmiast ruszę potrafi zgasnąć i się dławi .

Gdzie szukać przyczyny ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kiedy zmieniałeś przewody WN i świece ?
Ze szczególnym naciskiem na Przewody WN
Mamy teraz dość mokro i możliwe , że Ci przewody przebijają i iskry latają po nich
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze:Kiedy zmieniałeś przewody WN i świece ?
Ze szczególnym naciskiem na Przewody WN
Mamy teraz dość mokro i możliwe , że Ci przewody przebijają i iskry latają po nich
W zeszłym roku cewkę i 4 świece , ale kabli to z 5 lat nie dotykałem .

Jutro postaram się kable gdzieś kupić i świece .
Właśnie jakie kable i świece ?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4783
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

tutaj nic się nie zmieniło, motorcrafty!
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ewentualnie NGK bo NGK robi dla Motorkrafta
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

YYYY tera doczytałem N7A - czyli RS ?
Tam nie ma normalnych przewodów - chyba , że ktoś poprzerabiał są dwie cewki bezpośrednio na świecach i 2 kabelki od cewek na świece
Ale cewki są asilane przewodami - i tu bym szukał
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

oki
jutro postaram się zakupić świece i kable .
Ob-lukam też zasilanie cewek .
Od czego (skąd) płynie do nich napięcie ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23278
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Moga tez byc uszkodzone kable doprowadzajace sygnal do cewek (te cieniutkie kabelki). To standardowa wada rsow i radze sie tym szybko zajac bo spali komputer silnika (zwlaszcza jak nigdy nie byly naprawiane). A co do swiec,to ja jezdzilem na roznych i nigdy nie widzialem roznicy,teraz mam ngk v-line i dziala tak samo dobrze jak na oryginalach. 2 przewody zaplonowe mam zalozone boscha i tez wbrew obiegowym opiniom jest ok (bo wszyscy pisza ze bosch to syf).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

WieSiu pisze:Moga tez byc uszkodzone kable doprowadzajace sygnal do cewek (te cieniutkie kabelki).
Te cieniutkie co wchodzą pod czerwoną pokrywę to jeden na pewno ma popękaną izolacje i widać gołe żyły .
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23278
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

majbiker, to powstrzymaj sie w miare mozliwosci od jazdy tym autem do czasu az nie wymienisz tych cienkich na calym odcinku ktory jest uszkodzony,najczesciej wystarczy odcinek od cewki do ok 10-15cm za pokrywa zaworow.

Nie jest to trudna praca,ale wypadalo by to dosc porzadnie naprawic. Bez naprawy tego nie masz co marzyc o tym ze Cie rs nie zawiedzie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

oki
Jutro wymienię te przewody i powiem co i jak .

Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc .
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

a moim zdaniem to siadl czujnik polozenia przepustnicy ,nic innego jak szczytac kody lub wywalic kase na drugi czujnik ,za EPS dobry zamiennik pewnie 150zł nie przekroczy

mnialem tak jak odpialem u siebie kostke z tego czujnika a i rano jak bylo zomno po odpaleniu auta silnik nie pracowal na wszytskich garach trzeba bylo sie gazem ratowac zeby nie zgasl jak zgasl tragedia z odpaleniem ja wym tps-a i wszystko wrocilo do normy myslalem juz ze cisnienia nie ma na garach a to okazal sie tps

Jeszcze mozna postawic na przeplywomierz powietrza tez mnialem problem ze autem telepalo farcholil i zero jazdy po odpieciu przeplywki dojechalem do chalupy i zmienilem przeplywke na inna i bylo ok

Szkoda ze rs-a nie podepnie pod interfejs bo odrazu by bylo wiadomo co siedzi, u mnie przeplywomierz niby dzialal ale jak sprawdzilem wykres i napiecia okazalo sie ze jest lipa zakupilem jakas uzywke juz 3 sztuka :razz: i teraz auto chodzi nawet niezle wiec chyba trafilem ,tps tez zmienilem silnik ladnie obroty trzyma nie dlawi sie i ma moc

blad przeplywki chyba w resach nie bylo :oops: wiec obstawiam tps
Ostatnio zmieniony 03 cze 2013, 22:37 przez bodzio82, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82 pisze:Jeszcze mozna postawic na przeplywomierz powietrza
to jest N7A...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Yagr pisze:to jest N7A...


no wlasnie skojarzylem ze tam nie ma przeplywki i sie poprawilem
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Niech acznie od przewodów zasilających cewki
W zasadzie to nic nie kosztuje
majbiker, możesz je nawet apodać w cienkim peszlu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ