Smar na feldze + czasem coś stuknie.

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Smar na feldze + czasem coś stuknie.

Post autor: elnino »

Mam dwie sprawy do rozwikłania, pierwsza to smar który mam na sworzniu od pasażera i na feldze. Guma przegubu cała przynajmniej tak udało mi się wywnioskować palcami. Skąd może brać się ten smar?

Druga rzecz - czasem przy ostrym skręcie czyli na przeciążeniu i gwałtownym ruszeniu czy też najechaniu na dziurę słyszę pojedynczy stuk coś jak kiedyś mi pukało jak miałem tuleje wahacza walnięte tyle że stuk jest jeden i to przypadkowy nie umiem go celowo za każdym razem spowodować dodam, że podczas stuku czuję uskok na kierownicy lekki. Auto miało niedawno przegląd i wszystko było ok z przodu. Od czego zacząć na dzień dobry?

Sworzeń?
Łączniki
Gałki?

A może przegub od kierowcy? Miał wymienianą gumę i smar ale tak naprawdę nie wiem jak długo jeździł z tą dziurą i czy coś się nie zatarło tam choć mechanik jak to robił nic nie wspominał że przegub wygląda źle.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ja bym stawiał na przegub
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino pisze:A może przegub od kierowcy?
Może tak być
elnino pisze: smar który mam na sworzniu od pasażera i na feldze. Guma przegubu cała przynajmniej tak udało mi się wywnioskować palcami. Skąd może brać się ten smar?
Jednak - sprawdź dokładnie tą gumę i to nie palcami
Podnieś koło do góry - zdemontuj je - skręć sterem do oporu - sprawdź wtedy osłone
Jeśli ma pęknięcie na garbiku a nie wewnątrz miedzy nimi - to przy słabym pęknięciu i kole na wprost - możesz nie namierzyć pęknięcia
Jeśli masz dostęp do podnośnika - to nie musisz demontować koła - bo sprawdzisz będąc pod spodem woza - ważne , żeby koło było skręcona na max i mozna nim było obrócić przy sprawdzaniu gumy
Pojedynczy stuk , który będzie lekko wyczuwalny na kierze - może to być z lekka walnieta tylna guma wahacza
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

jurek sprawdzilem gumę przed chwilą i rzeczywiście coś było na rzeczy nie ma cybantu na gumie przy tarczy, założyłem doraźnie spinkę "trytytkę" ale po przejechaniu zaledwie 30m guma się obkręcila co mnie trochę zdziwiło. wygląda to tak jakby po stronie tarczy miał być luz że gdy kręci się ośka z przegubem to guma pozostaje w bezruchu a ja coś chyba źle poskładałem bo się guma jak wspomnałem obkręciła i pewnie trytytka zaraz spadnie. clowałem mniej wiecej w ten rowek ale nie wiem sam... co zrobiłem źle?

co do stukania nie wiem... oglądałem wahacze i tuleje przednie widać nakrętki jak przechodzą na wylot a te tylnie są schowane w tych okrągłych otworach ale nie wiem jak to wyglądało kiedyś bo w sumie po obydwu stronach wyglądają identycznie.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=qEWmjH4F6IY[/video] tak wyglądają wahacze u mnie
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

elnino pisze:tak wyglądają wahacze u mnie
ladne sruby :D

tak sie nie oglada wahaczy,sprawdz sie wizualnie stan gumy ktora jest skrecona tymi srubami oraz sprawdza sie to ile maja luzu ruszasz wahaczami lub kolem na szarpakach. Podjedz na stacje diagnostyczna i za 20zl albo za darmo Ci sprawdza. Po badaniu diagnostycznym tez moze Ci sie rozpaść cos w zawieszeniu,bo oni tam duzych sil uzywaja. Najlpiej pojedz do tego diagnosty co Ci przeglad zrobil i zloz reklamacje ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

Ze smarem na felgach sie pitolisz a silnik od spodu obrzygany olejem ,że aż miło ;)
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Kris to z gumy harmonijkowej z drazka biegow. Nic nie kapie jest tylko zapocone a olej w normie. A smar mam na tarczy wiecwydaje mi sieze to dosc istotne dla bezpieczenstwa.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

elnino, musisz wymienic oslone przegubu i tyle! Smar na tarczy to nie przelewki :/ a z tymi Stukami to tylko na szarpaki
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kris

Post autor: kris »

kupiec pisze:elnino, musisz wymienic oslone przegubu i tyle!
dokładnie,gdzieś jest przetarte/dziura i smar wychodzi na zewnątrz,wymień ją i po problemie. ;)
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

guma jest cała, brakuje cybanta od strony tarczy. i guma sie zsunęła. palcami wymacałem całą gumę nigdzie palec nie wylazł więc obstawiam to bo faktycznie brakuje tej opaski. czy smar grafitowany z LOTOSA może być do przegubu? mam tego całą biksę.

http://oleje-sklep.com/lotos-smar-grafi ... -85kg.html

ktoś ma może stary przegub żeby zmierzyć jakieś średnicy opaska tam wchodzi? bo nie umiem za bardzo zmierzyć, pogoda nie dopisuje a na razie to się trzyma na spince do kabli z resztkami smaru
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

elnino, a na duza trytke nie umiesz tego na jakis czas zalozyc ?

Potem ja zdejmiesz i bedziesz mial wymiar .
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

spróbuje robiłem już trytytką ale coś musiałem źle założyć bo pękła nim dojechałem do domu. tyle że aura niezbyt dopisuje a chciałem ewentualnie skoczyć do sklepu coś kupić już zeby mieć przygotowane.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
kris

Post autor: kris »

elnino, tam bedzie opaska w przedziale 70-90 mm.,do dostania w każdym markecie budowlanym ;)

tu masz wymiar

http://allegro.pl/przegub-ford-escort-1 ... 94145.html
Ostatnio zmieniony 31 maja 2013, 15:04 przez kris, łącznie zmieniany 1 raz.
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

ok dzięki kris !
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Za pare zloty kupisz opaske do przegubow :P tylko trza miec specjalne kombinerki zeby ja zamknac
Nie polecaja tych opasek na srubomret bo moze miec bicie gdyz mechanizm zamykajacy dziala jak odwaznik
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Zablokowany